| Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen |
| Autor |
Nachricht |
sidse Mitglied
Anmeldungsdatum: 30.10.2002 Beiträge: 15 Wohnort: Berlin, Deutschland
|
Verfasst am: 30.10.2002, 09:24 Titel: Flytning fra Århus til Berlin |
|
|
Jeg skal i december eller januar have et lille flyttelæs (5-6 m3) fra Århus til Berlin og vil være taknemmelig hvis nogen kan anbefale flyttefirmaer, komme med gode idéer eller give mig et hint om omkostningerne.
Venlig hilsen Sidse
|
|
| Nach oben |
|
 |
Martin Håstrup Moderator
Anmeldungsdatum: 15.12.2001 Beiträge: 363 Wohnort: Langå (Muttersprache: Dänisch)
|
Verfasst am: 30.10.2002, 14:24 Titel: |
|
|
Hej Sidse!
Jeg har selv erfaring for et par gange at have et flyttelæs fra Danmark til/fra Tyskland.
Jeg valgte at leje en lille flyttebil/varevogn hos nogle af de billige udlejningsfirmaer i København. De fleste af disse kassevogn kan køres med lille kørekort dvs. til personbil (kategori B). Efterhånden er der kommet en del discount-udlejnings-firmaer indenfor bil/kassevogns-udlejning:
Eksempler i København.
www.schweizer-bilen.dk
www.dyt-dyt.dk
Der må være nogle lignende firmaer i Århus…
Ved at leje en sådan kassevogn i et par dage – kan du og en ven (chauffør) f.eks. have een overnatning i Berlin – og så kan du/eller din ven køre tilbage og aflevere den næste dag i udlejnings-firmaet i Danmark.
Hvis du vælger en billig kassevogn vil jeg tro – at det kan gøres for ca. 2000-3000 kr. inkl. benzin/diesel.
En anden mulighed er at få et af de store danske flyttefirmaer – som alligevel tit kører flytninger til Berlin – at få dem til tage dit flyttelæs med – som en del af en anden flytning. Jeg prøvede engang at ringe til nogle af disse internationale flyttefirmaer – og fandt ud af meget store prisforskelle: Mellem 1500 kr til 9000 kr. fik jeg tilbudt !
Hilsen
Martin
Tysk.dk _________________
Mit freundlichen Grüßen
Martin Håstrup.
Redaktør & moderator
www.tysk.dk/blog/ & www.tysk.dk & www.langaa-guiden.dk |
|
| Nach oben |
|
 |
silodansker Mitglied
Anmeldungsdatum: 09.10.2002 Beiträge: 11 Wohnort: Kopenhagen, Danmark
|
Verfasst am: 30.10.2002, 22:44 Titel: |
|
|
| Husk lige, at hvis Du spørger et flyttefirma om en pris, så bør Du betone, at det er en privat flytning. Hvis de fornemmer, at et firma betaler, forlanger de glat det tredobbelte. |
|
| Nach oben |
|
 |
Stine Neues Mitglied
|
Verfasst am: 05.11.2002, 13:01 Titel: |
|
|
Hej Sidse
Nu drejer det sig jo om et lille læs, men mht. en større flytning vil jeg anbefale, at du tager kontakt til et tysk speditionsfirma (der findes flere som også taler engelsk, fx. www.ZAPF.de), som efter min erfaring er meget billigere. I mit tilfælde kom de op med 2 mand og en kæmpe lastbil samt hentede og pakkede vores flyttegods. Dagen efter var det i Tyskland, pris knap. 14.000 D.kr.
Hilsen Stine |
|
| Nach oben |
|
 |
Flyttefirma Mitglied
|
Verfasst am: 16.11.2011, 10:01 Titel: Re: Flytning fra Århus til Berlin |
|
|
| sidse hat Folgendes geschrieben: | Jeg skal i december eller januar have et lille flyttelæs (5-6 m3) fra Århus til Berlin og vil være taknemmelig hvis nogen kan anbefale flyttefirmaer, komme med gode idéer eller give mig et hint om omkostningerne.
Venlig hilsen Sidse
|
JA flyttebranchen kan være lidt af en Jungle i Danmark, alle kan jo åbne et flyttefirma i Danmark, her behøves man ikke en tilladelse eller en udanelse og man kan køre 3500 kr biler uden køreskiver.
Det vil altid være billigst af leje en bil eller trailer selv, så spare du jo lønnen væk til to flyttemænd tur retur.
Du kan læse mere om udlandsflytning her: SPAM/udlandsflytning.asp så kan du jo altid hent et uforpligtende tilbud såfremt du lyster  |
|
| Nach oben |
|
 |
Biggi Mitglied
|
Verfasst am: 16.11.2011, 12:58 Titel: |
|
|
Hej Sidse!
Jeg anbefaler dig til at valge www.umzugsauktion.de! Det gjorde jeg dengang, jeg flyttede til Århus. Hjemmesiden er rigtig godt og sevice er meget fint!
Biggi |
|
| Nach oben |
|
 |
dina Mitglied
|
Verfasst am: 17.11.2011, 01:38 Titel: |
|
|
Hej Biggi,da Sidse 2002 gefragt hatte,dürfte der Umzug schon gelaufen sein,der flyttemand will doch nur seine Werbung unter die Leute bringen
LG Tina |
|
| Nach oben |
|
 |
Biggi Mitglied
|
Verfasst am: 17.11.2011, 11:14 Titel: |
|
|
| dina hat Folgendes geschrieben: | Hej Biggi,da Sidse 2002 gefragt hatte,dürfte der Umzug schon gelaufen sein,der flyttemand will doch nur seine Werbung unter die Leute bringen
LG Tina |
UPS! RISCHTISCH! Nicht aufgepasst!
LG Biggi  |
|
| Nach oben |
|
 |
Flytning Mitglied
|
Verfasst am: 08.02.2012, 10:21 Titel: Flytning |
|
|
| Det billigste sted at indhente flere tilbud på sin flytning er på internettet. |
|
| Nach oben |
|
 |
|