| Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen |
| Autor |
Nachricht |
a.s.h. Neues Mitglied
|
Verfasst am: 10.05.2006, 17:07 Titel: Lidt af hvert i Hamburg |
|
|
Vi er to 17 årige piger der her til sommer tager en tur til Hamburg for at se byen og evt. få talt lidt tysk. Vi har selvfølgelig set os omkring på forskellige hjemmesider, men har et par spørgsmål.
Vi vil gerne se noget forskelligt moderne kunst. Kan I anbefale nogle udstillinger, mindre museer eller noget?
Vi vil også gerne høre lidt musik. Da vi er mest til undergrundsrock vi vi gerne finde nogle små klubber/barer/spillesteder, men det er svært på nettet. Har I også her anbefalinger?
Er der ellers noget som vi nok ikke selv vil falde over som vi ikke må glippe at se/opleve?
Alle kommentarer modtages med kyshånd. |
|
| Nach oben |
|
 |
joe100 Mitglied
|
|
| Nach oben |
|
 |
Ursel Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 11:29 Titel: |
|
|
Hej I to!
Lidt ved siden af jeres målretning - men gå endelig ikke glip af de skønne springsvandsforestillinger i Planten un Bloomen.
Planten un Bloomen er en stor park med mange dejlige haver / blomster og legepladser; om aftenen omkring 22.00 bliver der lavet springvands-koreografi med farver og forskellige former - til musik.
Folkene strømmer bare til --- og det er virkeligt en oplevelse!
Entreen til hele parken er gratis, også selve begivenhed!
God fornöjelse i Hamboirg, en meget dejlig by!!!
Hilsen Ursel, DK |
|
| Nach oben |
|
 |
joe100 Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 14:23 Titel: |
|
|
Hej Ursel,
Planten un Blome er for os to gammle mennesker.
Men for 17 årige piger ??
Måske den bedste start er ved den "Landungsbrücken" på havn i "Puparsch" http://www.pupasch.de/
og starter eventyrtur fra der.
Hils
Dieter |
|
| Nach oben |
|
 |
Ursel Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 14:34 Titel: |
|
|
Hej Dieter!
DER tager du fejl.
Jeg har to piger paa nu 13 og snart 10 år --- og de har väret imponerede i bhv.alderen og vil derhen og se springsvandet om aftenen også nu!
Det har sin egen atmoshäre og jeg husker også at jeg som teenager var vildt begejstret.
Lige sådan nogle teenager vi kender og skal slæbes derhen .. efter eller før de fortsatter med deres "ungdomsprogramm"
Det udelukker jo ikke at man også går til Rock og Pop -- for resten er der mange ældre der stadigvæk gør det...
Og hvis pigerne er unge/gamle nok til at nyde kunst på museum, er de også unge/gamle nok til det!
Skönhed er aldrig et spørgsmål om alderdom --- men måske et spørgsmål om modenhed
Hilsen fra et varmt DK - Ursel |
|
| Nach oben |
|
 |
joe100 Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 14:48 Titel: |
|
|
Hej Ursel,
ich wünsche Dir, dass deine beiden Mädels noch ein paar Jahre warten, bis sie "ins Leben geraten".
Ob sie aber wirklich noch mit 17 in Hamburg Planten un Blomen erleben wollen ?!?
Anyway, sicherlich kann man in Hamburg an tausenden Stellen Leute treffen und ein Wochenende einleiten. Ob PuB, Landungsbrücken oder direkt im Grünspan (war vor 30 Jahren mein Domizil).
Eine Reise ist Hamburg auf jeden Fall immer wert - und das sage ich als "waschechter"
Hummel-Hummel
Dieter |
|
| Nach oben |
|
 |
Ursel Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 14:58 Titel: |
|
|
Hej Dieter!
Wie ich bereits schrieb, kennen wir auch ältere Teenager, die dort gerne die Wasserspiele anschauen - Du verwechselst wohl einen Spaziergang an Blumen vorbei mit diesem Event, wo ich zahlreiche junge Leute oder überhaupt Menschen on überall her und in jedem Alter mit Decken und Picnickorb in ausgelassener Stimmung habe feiern sehen - ürbigens wie wir auch mal einen Geburtstag.
Wenn es nicht Deinen jugendlichen Geschmack trifft, mußt Du ja nicht dorthin ! Aber wir finden, Du verpaßt was!
Vielleicht ist das auch anders für manchen "Waschechten", weil er es immer und gratis haben kann?
Dann bin ich auch froh, daß meine HHer Familie mir das damals im Teenagealter zugemutet hat und ich es wiederholen kann!
Pubs ähneln sich in jeder Großstadt - und die findet man auch selbst ... solche stadttypischen Attraktionen machen doch den Reiz einer Reise aus, sonst kann man ja auch zuhause bleiben.
Letztendlich kann es aber egal sein, die Mädchen sollen ANGEBOTE bekommen, die nicht in jedem Touristenführer stehen, und nichts anderes war dies.
Gruß Ursel, DK |
|
| Nach oben |
|
 |
Janey Mitglied
Anmeldungsdatum: 14.09.2005 Beiträge: 224 Wohnort: Kopenhagen und Hamburg
|
Verfasst am: 11.05.2006, 15:08 Titel: Re: Lidt af hvert i Hamburg |
|
|
| a.s.h. hat Folgendes geschrieben: |
Vi vil også gerne høre lidt musik. Da vi er mest til undergrundsrock vi vi gerne finde nogle små klubber/barer/spillesteder, men det er svært på nettet. |
Min dansk er ikke så godt men jeg forsøger alligevel. Jeg kan anbefale "Gruener Jæger". Det er et rigtig godt sted for rockmusik. Hvad mener i med undergrundsrock?Kan i specificere det lidt så kan jeg måske hjælpe lidt mer...
Gå i hvert fald på: www.gruener-jaeger-stpauli.de og kigg lidt der.
Ellers er det altid en god idé at gå ud i "Schanzenviertel" (der ligger også "Gruener Jæger") hvilket jeg synes er bedre en "Kiez" (Reeperbahn osv). Der finder i mange forskellige slags barer, clubs, caféer, spisesteder der er billige og med meget coolt og hipt ungt folk...
Jeg kommer fra Hamborg og jeg elsker byen, den er så deijlig!I må have en rigtig god tid! _________________ "Jag trivs bäst i öppna landskap" |
|
| Nach oben |
|
 |
Janey Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 15:11 Titel: |
|
|
| joe100 hat Folgendes geschrieben: | Hej Ursel,
Planten un Blome er for os to gammle mennesker.
Men for 17 årige piger ??
Måske den bedste start er ved den "Landungsbrücken" på havn i "Puparsch" http://www.pupasch.de/
og starter eventyrtur fra der.
Hils
Dieter |
Neeeeeeej, gå ikke i "Pupasch", der føler jeg selv at jeg er meget for ung for at gå derhen, og jeg er jo 28...
Nein, im Ernst, da kann man mit 17 nicht hingehen finde ich, auch nicht mit 28...ich war da einmal und nie wieder! _________________ "Jag trivs bäst i öppna landskap" |
|
| Nach oben |
|
 |
Janey Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 15:14 Titel: |
|
|
Men "Gruenspan" er faktisk en god idé...
I må også gå til Elbstranden og sidde ved "Strandperle" hvis det er varmt. Helst om aftenen! _________________ "Jag trivs bäst i öppna landskap" |
|
| Nach oben |
|
 |
joe100 Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 15:30 Titel: |
|
|
Hej Ursel,
sollte ich dir auf den Schlips getreten haben, UDSKYLD – war absolut nicht meine Absicht.
Jeg tror den bedste er klick på/søg i Oxmox. I det er den meste alternativer.
@ Janey
Pupasch er for sikkerhed ikke den bedste adresse. Men de Landungsbrücken kun man finder simple og er en godt location om opnåelser af kontakt.
Hils
Dieter |
|
| Nach oben |
|
 |
Janey Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 15:39 Titel: |
|
|
Aber es ist ja nicht direkt undergroundsrock im Pupasch...
Aber Landungsbruecken sind natuerlich immer sehr schøn und ein Muss fuer jeden Hamburg-Besucher!
Dort sind ja auch die ganzen Beach-Clubs in der Næhe. Vor allem den neuen, Strandpauli, kann ich sehr empfehlen. Sehr nette Menschen, super Aussicht auf den Hafen usw. - einfach schøn! Das ist von den Landungsbruecken aus gesehen Richtung Fischmarkt runter. Sind nur so 100-200 m oder so... _________________ "Jag trivs bäst i öppna landskap" |
|
| Nach oben |
|
 |
a.s.h. Neues Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 17:13 Titel: Re: Lidt af hvert i Hamburg |
|
|
Tusind tak for alle kommentarerne og rådene.
Til information vil vi, hvis tiden er til det, absolut overveje at se det vandspringsshow, selvom vi nok ikke kommer til at bruge tid på blomsterne;-)
| Janey hat Folgendes geschrieben: | | a.s.h. hat Folgendes geschrieben: |
Vi vil også gerne høre lidt musik. Da vi er mest til undergrundsrock vi vi gerne finde nogle små klubber/barer/spillesteder, men det er svært på nettet. |
Min dansk er ikke så godt men jeg forsøger alligevel. Jeg kan anbefale "Gruener Jæger". Det er et rigtig godt sted for rockmusik. Hvad mener i med undergrundsrock?Kan i specificere det lidt så kan jeg måske hjælpe lidt mer...
Gå i hvert fald på: www.gruener-jaeger-stpauli.de og kigg lidt der.
Ellers er det altid en god idé at gå ud i "Schanzenviertel" (der ligger også "Gruener Jæger") hvilket jeg synes er bedre en "Kiez" (Reeperbahn osv). Der finder i mange forskellige slags barer, clubs, caféer, spisesteder der er billige og med meget coolt og hipt ungt folk...
Jeg kommer fra Hamborg og jeg elsker byen, den er så deijlig!I må have en rigtig god tid! |
Undergrunds rock... altså det kan vel være hvad som helst, men vi tænker på små alternative bands. Evt lidt specielle.
Lige en anden ting: Vi har set på nogle forskellige overnatningsmuligheder i byen. Skal vi bare vælge noget centralt eller er der andre bydele der er bedre? |
|
| Nach oben |
|
 |
Ursel Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 18:57 Titel: |
|
|
Hej I to!
et er bare i orden, og jeg forstår sagtens godt at unge piger på tur ikke er på botanisk opdagelse.
Pröv at finde et cetaph-hotel (hedder de såsan, hjälp???? - de er billige, men ikke særlig luxeriøse, men når i allegivel har nok at se til (i ordets bedste mening ) er det et fint sted at sove - + morgenmad.
Jeg ved der er en i Eimsbüttel, og både busser og U-banen kører i hyppige afstand meget sent ind i natten, saa det burde ikke være det store problem.
Hvis ikke andre kan finde ud hvilken slags hotelkæde jeg mener, prøver jeg gerne at fndet ud - de hedder altsaa anderledes... (jeg er alligevel lidt äldre og hukommelsen svigter!)
God tur - Ursel, DK |
|
| Nach oben |
|
 |
Ursel Mitglied
|
Verfasst am: 11.05.2006, 19:00 Titel: |
|
|
Hej Dieter - nee, Du bist mir auf keinen Schlips getreten - ich trage eh keine --- und für die jugendliche Unterhaltung bin und fühle ich mich auch nicht mehr zuständig, aber ein bißchen Schönes oder Kultur oder wie man es nennen soll kann ja nie schaden und ist für jedes Alter was.
Schließlich hatten die beiden ja auch in ihrer Frage eine Kombination von beidem angedeutet, und das halte ich auch für durchaus möglich...
Wie heißen denn nun diese Preiswert-Hotels in jeder größeren Stadt????
Grüße an mein dt. Standbein = Hamburg - Ursel, DK |
|
| Nach oben |
|
 |
|