Købe lejlighed i Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

lejligheder i berlin

Beitrag von Lars Rune »

Hvis du vil søge efter lejligheder
www.immobilienscout24.de
Berlin - kopenhagen.
ebbemads
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 27.07.2005, 15:50
Wohnort: Odense

Re: Bankkonto i Berlin - når jeg bor i København

Beitrag von ebbemads »

Hej Flemming.
Jeg er kunde og har netbank i Nordea. Nu er det blevet muligt via egen netbank at overføre penge direkte til en udenlandsk konto. så hvis du ikke allerede har det, mon dog så ikke din bank har noget der modsvarer?
vh
Ebbe M.
cru
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: 28.04.2006, 20:42
Wohnort: Skive, Danmark

Køb af lejlighed i Berlin

Beitrag von cru »

Hejsa alle

Jeg forsøger at genoplive denne tråd.

Er i gang med at skanne markedet for en lejlighed i Berlin, som i første omgang skal bruges som ren investering. Det betyder for mig, at jeg snildt kan købe en lejlighed med lejere i. Noget der efter en tysk ejendomsmægler skulle være langt billigere da der normalt er 3 års opsigelsesfrist for lejere såfremt en ejer vil sælge.

Jeg har afluret at danskere køber mest i Prenzlauer Berg, Friderichhahn, Wedding og Mitte. Hvorfor ? og hvor skal man absolut IKKE købe ? her tænker jeg specielt på områder hvor der er prostituerede og narkomisbrugere.

Hvad skal man eller ligge meget vægt på ?
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

Beitrag von Lars Rune »

:roll: :idea:
Zuletzt geändert von Lars Rune am 22.09.2006, 05:33, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

@cru:
Jeg har afluret at danskere køber mest i Prenzlauer Berg, Friderichhahn, Wedding og Mitte. Hvorfor ?
Prenzlauer Berg, Friderichhain er IN Bydistrikter lige nu! Der vil alle hen...Der er sikkert nogle områder i Wedding og Mitte som også er attraktive.

Jeg ville ikke købe lejlighed i Neuköln eller Marzahn men det er nok fordi jeg personligt ikke kan lide områderne. Neuköln er for beskidt og Marzahn for langt væk og for store boligblokke.

Hvad man skal lægge vægt på? Tjah, det kommer an på ens behov ville jeg sige (hvis du selv skal bo der).


Noget der efter en tysk ejendomsmægler skulle være langt billigere da der normalt er 3 års opsigelsesfrist for lejere såfremt en ejer vil sælge.
Jeg ved ikke hvad denne egendomsmægler har fortalt men helt så let er det ikke. Det kommer an på hvilket bydistrikt det er og at man gør såkaldt "Eigenbedarf geltend" - d.v.s. at du g☼r krav på selv at flytte ind og benytte lejligheden. Der er dog i denne sammenhæng en del ting som man skal være opmærksom på - og det vil ikke altid kunne lade sig gøre.


@Lars Rune: egendomsmarkedet i Berlin er attraktivt lige nu - så hvis du prutter om prisen ved køb er der sikkert nogle der kan byde mere.... men for mig lyder det du har været udsat for noget useriøst.


Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
eclipse

Beitrag von eclipse »

Jeg har et lidt, men vigtig spørgsmål...

Hvis du er dansker (eller tysker bor i danmark) og du køber et lejlighed i Berlin med et kredit fra et dansk bank. Kan du angive rente for SKAT ??

Her er også nogen kort oplysninger om kvalitet af område i Berlin:

Prenzlauer Berg --> - tendens til +
Wedding --> -
Fridrichshain --> +
Charlottenburg --> +
Zehlendorf --> ++
Neukoelln --> - -
cru
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: 28.04.2006, 20:42
Wohnort: Skive, Danmark

Beitrag von cru »

Ja nu har jeg så været en tur i Berlin for at kige lidt på evt. lejligheder.
Jeg havde fået adresser på 4 forskellige lejligheder 2 i Prenzlauer Berg og 2 i Fridericshain
Faldt nok mest for Prenzlauer Berg. Friderichshain havde flere "ikke tyskere" på gaderne og så var der generelt mere beskidt/ældre biler.
Vi fik set lidt af Prenz Berg, da vi valgte af parkere bilen i yderdistriktet, og så gå ind til Alexanderplatz. Det virker allerede lidt, som det inderste af Prenzlauer Berg er "high class" det midterste er punk/læder og det yderste hvor vi parkerede var børnekvarter.
En af de bsesøgte lejligheder havde en god placering, og jeg har efterfølgende i længere tid forsøgt at købe. MEN mægleren har altid en masse undskyldninger og skal næsten trues inden hun giver svar på spørgsmål. Mon de er trætte af "rige" danskere der kommer for at købe i Tyskland. ?
PeterF
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 28.06.2006, 09:59

Beitrag von PeterF »

hej
gutterne fra bolig-i-berlin kan jeg ikke komme i kontakt med - er der nogen hjælper?
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

det se ud til at siden ikke findes mere...


Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
investorberlin
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 02.07.2006, 01:09

Ny super upartisk hjemmeside om det at købe bolig i Berlin

Beitrag von investorberlin »

Hej Alle !

Denne side faldt jeg over tidligere idag www.xxxx.yyy, og den kan varmt anbefales. Den giver mange gode svar - og de ved alt om processen - og har en rigtig god kontakt hos et dansk advokat firma - som arbejder sammen med et af berlins største advokat firmaer.

Jeg havde et par spørgsmål da jeg står og overvejer at købe min bolig i berlin på tvangsauktion, og de sendte fornuftigt svar med det samme!

Siden er meget informativ - og der er lagt et debat forum ud - så vi kan hjælpe hinanden med gode råd. Den ser meget ny ud, men det tegner godt.

Men tjek den ud på wwwxxxx.yy

Mvh
I.B :P
admin

Beitrag von admin »

Hej!

Det er bare underligt at der på den side ikke findes eet eneste navn på den der står for siden....
Der underskrives på kontaktsiden med "Med Venlig Hilsen  [SPAM]"....

@investorberlin: du skulle vel ikke lige have noget med den side at gøre vel? :roll:


Maybritt
investorberlin
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 02.07.2006, 01:09

Beitrag von investorberlin »

hej Maybritt

Nej desværre - selv om jeg godt ville :D for som sagt synes jeg det er en god side.

Jeg fik svar fra en der hed Casper Fries, og de har kontakter til et stort tysk advokatfirma. Dem fik jeg nemlig også svar fra.

Jeg har bare fået en god behandling - og det skal da deles - med andre i samme båd. Og desuden er det jo gratis.

Og jeg hedder Ib, men måske skulle jeg lave siden investorberlin.dk ..... nå men nok om mig - sendte bare min anbefaling :P
IvanG
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 25.03.2006, 07:59

Udlejning

Beitrag von IvanG »

Er der nogle der har erfaring med udlejning, enten som feriebolig eller fast?

Kan I få det til at løbe rundt og hvordan håndterer i det administrative i forbindelse med udlejning?
investorberlin
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 02.07.2006, 01:09

udlejning

Beitrag von investorberlin »

Indlæg slettet

Kommerciel reklame for eget firma er ikke tilladt i forum.

Respekter det venligst.

Jeg er lidt træt af hele tiden af slette sådanne Spam-indlæg fra
Berlin-invest. Jeg tror jeg har slettet 4-5 indlæg fra Jer nu - med jeres forskellige fiktive brugernavne.

Mvh.
Martin Håstrup, moderator
Sumsar
Mitglied
Beiträge: 10
Registriert: 12.07.2006, 14:10

Beitrag von Sumsar »

PeterF hat geschrieben:hej
gutterne fra bolig-i-berlin kan jeg ikke komme i kontakt med - er der nogen hjælper?
Hej

De har nedlagt firmaet pga juridiske problemer. Jeg havde hooket mig på deres koncept, men det gik altså ikke...

Nu har jeg i stedet købt gennem en almindelig tysk ejendomsmægler :D

Mvh