Studiejob i München

Handel, karriere, brancher, eksport, import, produkter, messer o.s.v.
Antworten
annasofiehvid
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 22.07.2012, 13:09
Wohnort: Wien

Studiejob i München

Beitrag von annasofiehvid »

Jeg er kommet ind på kunstakademiet i München og leder nu efter et studiejob dér.
Jeg har et rigtig godt kendskab til tysk/østrigsk sprog og kultur, har studeret filosofi i 3 år i Wien og er meget optaget af de kulturelle forbindelser mellem Danmark og de tysksprogede lande.


Ville i det hele taget være taknemmelig for et par kontakter i München, evt også tips vdr. sted at bo (fornemmer at det er temmelig svært at finde noget i München!)

På forhånd tak
Anna Sofie
Happiness
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 13.02.2012, 23:09
Wohnort: Regensburg

Flytter til München

Beitrag von Happiness »

Hej hej :)

Bor du i München nu? Jeg flytter nemlig snart til München. Jeg bor pt. i Regensburg, men her bor ingen danskere, så er slet ikke stødt på nogen endnu under mit ophold i Tyskland.

Jeg synes det kunne være super, at mødes med nogle danskere!

Cecilie :D
Amanda
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 29.11.2011, 20:10

Beitrag von Amanda »

Hej :)

Proev at kig paa wg-gesucht.de. Det er rigtig dyrt at bo i München - du skal vaere heldig at faa en lejlighed for mindre end 800€ om maaneden, saa et Wohngemeinschaft kunne vaere et alternativ. De fleste studerende bor i et WG anyway :o)

Mht at moedes et par Danskere imellem - jeg bor ogsaa i det sydlige Bayern (Kempten), og kunne vel godt arrangeres :)

Vh Amanda
Kaellepot
Mitglied
Beiträge: 642
Registriert: 15.11.2005, 13:44
Wohnort: München

Beitrag von Kaellepot »

Har du allerede spurgt den Danske konsulat i München?
Maaske kender de nogen som kender nogen....

Ellers vil jeg anbefale - sorry Majbrit - den facebook gruppe
"Dansk familienetvaerk München".
Der er rigtig mange dansker i og omegn München som maaske har et vaerelse eller arbejd til raadighed.

Der er osse en gruppe som er kaldt "Wohnungen in München", som er meget stor. Men det er virkelig dyr herned.

Poj poj,

kaellepot