At arbejde som lærer i Tyskland

Handel, karriere, brancher, eksport, import, produkter, messer o.s.v.
Antworten
Calippo
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 19.10.2014, 16:09

At arbejde som lærer i Tyskland

Beitrag von Calippo »

Hej
Jeg er tysker men studerer i Danmark. 2015 laver jeg min Bachelor som lærer for den danske folkeskole. Mine fag er tysk som fremmedsprog, engelsk og natur og teknik. Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg arbejde med denne uddannelse i Tyskland? Er det kun de danske skoler som hvor jeg kan søge for et job? Jeg overvejer også at lave en tysk master i Tyskland for at få muligheden til at arbejde på normale skoler i Tyskland. Er der en som har erfaring med det?
I flensborg universitetet sagde de til mig at der er forskellen mellem ects punkter og Lp's (leistungspunkte). Hvad er forskellen? Hvad skal jeg overveje når jeg vil gerne lave en master i Tyskland efter min dansk bachelor?
Håber her findes en som kan hjælp mig.
Tak

Hey
ich bin Deutsche und studiere zurzeit in Dånemark auf das dånische Lehramt. Nåchstes Jahr (2015) werde ich meinen Abschluss machen, einen Bachelor. Meine Fåcher sind Deutsch als Fremdsprache, Englisch und Natur und Technik. Meine Fragen wåre, In wie fern kann ich mit dieser Ausbildung in Deutrschland arbeiten (stichwort Anerkennung usw.)? Sind es nur die dånischen Schulen wo ich mit dieser Ausbildung einen Job finden kann? Aufgrund der Mehrheit an normalen deutrschen Schulen in Deutschland, denke ich daran einen Master in Deutschland nach meinem Bachelor dranzuhången. Gibt es hier jemanden, der damit Erfahrung hat? In der Uni in Flensburg sagte man mir, dass es einen Untrerschied Zu ects und Leistungspunkten gebe. Was ist der Unterschied? Die Studienberatung konnte mir nichts dazu sagen. Gibts es noch weiteres das ich beachten sollte, wenn ich den deutschen master machen møchte? Hoffe es findet sich hier jemand, der mir weiterhelfen kann.
Danke schon mal im Voraus.