Regler om tilbagebetaling af DK skat???

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
kama
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 21.07.2007, 13:55

Regler om tilbagebetaling af DK skat???

Beitrag von kama »

Hej, jeg har købt forholdsvis ny bil(bilen er 3år gammel) til 249,000kr, men har i planer om at flytte til Hamborg til næste sommer.

Det som interesserer mig er, om nogen af jer som allerede bor i DE, kender noget til Skatte regler om hvis jeg nu ikke vil sælge min bil her i DK men vil tage den med i DE, og eventuel omregistrere den til tyske plader.???
Er dette smart eller skal jeg sælger den her i DK og miste par tusind kr. :x
BlaubaerDK
Mitglied
Beiträge: 148
Registriert: 21.04.2007, 12:37
Wohnort: seit Februar 08 7280 Sdr.Felding :-)
Kontaktdaten:

Beitrag von BlaubaerDK »

Maybe it helps comes from skat.dk
Hilsen Sascha

Ajourføring af pjecen er sket for at tydeliggøre proceduren for værdifastsættelse og udbetaling af registreringsafgift ved udførsel af brugte motorkøretøjer. Desuden er der kommet en ny blanket til brug for ekspeditionen - blanket 21.044.
Resumé

I denne pjece kan du læse om mulighederne for at få tilbagebetalt registreringsafgift, hvis du udfører brugte motorkøretøjer (biler, motorcykler, varebiler, autocampere, busser, taxier eller sygetransportkøretøjer).

Du kan kun få tilbagebetalt registreringsafgift, hvis køretøjet er afmeldt fra motorregisteret og udført fra Danmark.

Der betales et gebyr på 170 kr. (180 kr. fra 1. januar 2007) for hver ekspedition.
ISBN-nummer

978-87-7552-991-2
Henvendelse rettes til

72 22 18 18 eller personlig henvendelse til skattecentrene
Hvor fås vejledningen?

Pjecen kan fås i trykt form hos skattecentrene, borgerbetjeningen i kommunerne og på mange biblioteker.