Telsome IP telefoni

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Hannee2

Telsome IP telefoni

Beitrag von Hannee2 »

Hej jeg har bøvlet med at få Telsome IP telefoni til at virke hos mig, og det er endnu ikke lykkedes. Min internetudbyder er Versatel, er der andre der har erfaringer med Telsome? Hanne
michaeldk
Mitglied
Beiträge: 16
Registriert: 02.05.2006, 10:08

Beitrag von michaeldk »

Har ikke fået det hjem endnu, men skal der måske en FAST IP adresse til? Ellers så skal du tjekke de porte der skal være åben det står nok på Telsoms hjemmeside, og evt ring til Versatel og spørg om de er åbne.
Hannee2

Beitrag von Hannee2 »

Versatel sagde at Telsomes router skal konfigureres og iflg. Telsome går deres router selv ind og konfigurerer sig, det virker bare ikke hos mig. De har lovet at vende tilbage, når de har talt med en tekniker, for de kan ikke forstå det. Hvad er en fast IP adresse? Hilsen Hanne
barthong
Mitglied
Beiträge: 190
Registriert: 30.12.2006, 21:40

Beitrag von barthong »

michaeldk hat geschrieben:Har ikke fået det hjem endnu, men skal der måske en FAST IP adresse til? Ellers så skal du tjekke de porte der skal være åben det står nok på Telsoms hjemmeside, og evt ring til Versatel og spørg om de er åbne.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan det er med Telsom-VoIP, men i Berlin har jeg også internet fra Versatel og det var ikke nogen problem at bruge IP-telefoni med dem. Og man behøver heller ikke at have en fast IP adresse til det.
Hannee2

Beitrag von Hannee2 »

Tak for jeres svar. Det viser sig at problemet er, at man skal have en fast IP adresse for at Telsome kan fungere. Det kan man kun få hos Versatel som forretningskunde.
Canarche
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 15.09.2005, 19:20
Wohnort: Flensborg

Beitrag von Canarche »

Hannee2 hat geschrieben:Tak for jeres svar. Det viser sig at problemet er, at man skal have en fast IP adresse for at Telsome kan fungere. Det kan man kun få hos Versatel som forretningskunde.
Jah..Perversatel er ren service, fryd og gammen :shock:

Mvh Canarche
Nisser
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 29.11.2007, 11:45
Wohnort: Kopenhagen

IP telefoni

Beitrag von Nisser »

Jeg har i 2006 købt lejlighed i Berlin, og har fra start af haft Unifon http://www.unifon.dk/ Min internetudbyder er Kabel Deutschland og Unifon virker perfekt sammen med Kabel D. Har forøvrigt også Unifon her i København og har flyttet mit TDC nummer over til dem. Man ringer gratis med andre Unifon brugere. Takst 8 øre til danske fastnet-numre og 14 øre til tyske fastnet-numre.

Satte bare IP-adapteret til min Kabel D router og det fungerede med det samme !!!