Hvor i Hamburg skal man bo?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
M_frank
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 16.07.2008, 09:35

Hvor i Hamburg skal man bo?

Beitrag von M_frank »

Hej med jer.

Jeg har fået job i Elmshorn nord-vest for Hamburg og flytter snart til Tyskland.

Har på fornemmelsen, at der er mere gang i Hamburg end i Elmshorn, så tror jeg bosætter inde i Hamburg :)

Men hvor? Det skal være tæt på motorvejen, så jeg hurtigt kan komme nord på om morgenen. Jeg har kigget på Altona og St. Pauli - men kender jo ikke disse områder. Jeg er kvinde og skal bo alene, så jeg sætter pris på et "ordentligt" kvarter, hvor jeg kan føle mig tryg - samtidig må der gerne ske noget (altså ikke et sølvbryllups kvarter). Hvad er jeres bud?

På forhånd tak!

Hilsen Mette
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

Ja, jeg ville også foretrække Hamborg frem for Elmshorn :-)

Gode kvarerter tæt på motorvej A7/A23 er fx Eimsbüttel, mange unge mennesker og billige lejligheder(parkeringssituationen er til gengæld grotesk dårlig) Sammen med Hoheluft er det et af de få områder i Hamborg, hvor der stadig er mange pæne gamle huse fra starten af 1900tallet

Schnelsen og Stellingen er lidt længere væk fra centrum, men en god blanding af rækkehuse og lejligheder(det meste fra 50erne)

Mere attraktivt(og dyrere) er det i Eppendorf, Othmarschen.

Se mere på:

http://fhh.hamburg.de/stadt/Aktuell/behoerden/stadtentwicklung-umwelt/service/wohnlagenverzeichnis/start.html
M_frank
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 16.07.2008, 09:35

Beitrag von M_frank »

Hej Lillebaek

Tak for info!

Othmarschen ser fin ud (faldt over en fed lejlighed med det samme). Sidder og kigger på kort over U/S bahn, og der er gode forbindelser til Innenstadt.

Hvilket station bliver betragtet som "down town"? Altså gågade/shopping. Er Reeperbahn der, hvor man går hen fredag aften og får en øl - eller er det udelukket red light district?

Tak,
Mette
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

M_frank hat geschrieben:Hej Lillebaek

Tak for info!

Othmarschen ser fin ud (faldt over en fed lejlighed med det samme). Sidder og kigger på kort over U/S bahn, og der er gode forbindelser til Innenstadt.

Hvilket station bliver betragtet som "down town"? Altså gågade/shopping. Er Reeperbahn der, hvor man går hen fredag aften og får en øl - eller er det udelukket red light district?

Tak,
Mette
Gågade/shopping er området omkring Jungfernstieg/Hauptbahnhof/Mönckebergstrasse.

Reeperbahn(og sidegaderne) kan man bestemt gå hen og få en øl fredag/lørdag aften, jeg er meget fascineret af området. Der er ALT lige fra snuskede havnekneijper, til Red Light/strip/prostituion, til sjove tyske barer værtshuse, engelske pubs og smarte cocktailbarer og diskoteker. Jeg læste et sted at der er ca. 100.000 mennesker i området en typisk fredag/lørdag.

Derudover er der også ret "hipt" i Schanzenviertel, mange små barer og sjove steder. Lidt mindre turistpræget end Reeperbahn og lavere priser. I øvrigt er "Hamborgs bedste værtshus" en ishocky-kamp fredag aften. www.hamburg-freezers.de :-)

Held og lykke i Hamborg!
Kiko

Beitrag von Kiko »

Hej Mette
Jeg har selv boet i Altona Nord i 8 år - og syntes det var et af verdens bedste steder at bo. Men jeg var også heldig med en lejlighed med altan ud mod en park. Der er ikke langt til Ottensen, min absolut favorit I HH. Men i selve Ottensen er lejlighederne ikke til at betale, der skal man være heldig.
Og der er heller ikke langt til Reeperbahn, som Lillebæk skriver, et meget specielt kvarter, hvor du (næsten) kan finde alt...
Og derfra er det heller ikke så langt mod motorvejen.
Men ellers ville jeg også anbefale Eimsbüttel eller Othmarschen. I Othmarschen har jeg undervist i dansk i nogle år. Meget pænt område, og heller ikke langt fra Elben og lidt sandstrand, hvor man kan hygge sig om sommeren.
Held og lykke med din boligsøgen.
Hilsen fra en "Hamburger Deern"
Kirsten
M_frank
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 16.07.2008, 09:35

Beitrag von M_frank »

Hej igen

Så har jeg brugt weekenden på at surfe efter lejligheder i de områder, som I har anbefalet.

Hvad siger I til at bo på hjørnet af Friedrichstr og Balduinstr i St. Pauli? Er i tvivl om det bliver for downtown :wink: Men lejligheden er super fed.

Er det normalt, at man skal betale mere en 2000 euro i provision til en mælger når man lejer? Synes jeg har svært ved at finde lejligheder, der bliver lejet ud af private. Men måske jeg skal have fat i en avis og tjekke annoncer?

Endnu engang tak!

Mette
Kiko

Beitrag von Kiko »

Tja, det er godt nok "midt i det hele". JEg har en veninde, som bor lige rundt om hjørnet på Erichsrasse. Men hun har et barn på 3 år og vil gerne flytte... Du skal regne med at der kan være en del larm i weekenderne! Og du kan møde en masse mennesker fra ALLE sociale grupper. Men hvis du ikke er sart med det har du i hvert fald ikke langt til det næste værtshus.
Jeg personligt ville foretrække et par kilometer længere mod Altona, men det er jo smag og behag.
Mht. mægleromkostninger lyder 2000 € af meget, men jeg har ikke fulgt med de seneste år, og det kan godt tænkes, at de rager til sig. Har du prøvet at tjekke annoncerne i [url=http://immonet.abendblatt.de/]Hamburger Abendblatt[/url]? Jeg tror de er stadigvæk førende med boligannoncer.