Selbstlerner sucht eine Korrekturlesung :)

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Antworten
Lathanek
Mitglied
Beiträge: 18
Registriert: 23.04.2010, 09:40
Wohnort: Braunschweig

Selbstlerner sucht eine Korrekturlesung :)

Beitrag von Lathanek »

Hej,

Wäre jemand so lieb das zu korrigieren? :)
Es gibt keinen tieferen Sinn im Text. Einfach nur ein Versuch, Gelerntes anzuwenden.

Mit navn er Ruben og jeg er fra Tyskland. Jeg er nitten år gammel. Jeg lærer dansk siden kun seks uger nu. Jeg lære dansk fordi jeg vil gerne blive (?) lærer for tysk i udenland. Desværre er det meget svær at finde gode danske historier eller lydbøger. Og når jeg har fundet en god lydbøg er det så dyr at jeg kan ikke betale det.

Jeg vil kører til Esbjerg til juli. Der (henne?) vil jeg møde en veninde fra mig. Måske en tysk ven fra Gelsenkirchen kører med mig sammen. Han kender hun også, men ikke så lang end jeg. Hun er en smuk pige og han er en stærk dreng.

I aften vil jeg spille kort med min familie og derefter vil jeg snakke over Skype med en par venner fra internettet.

Kære julemænd, jeg ønsker mig en ny bil og en bamse. Jeg håber du kan bringe mig det. :)

Liebe Grüße
Ruben
m_pedersen
Mitglied
Beiträge: 39
Registriert: 05.06.2010, 09:43

Beitrag von m_pedersen »

Hallo Ruben

Habe deinen Text verbessert, auch weil es für mich interessant ist. Muss klar anmerken, dass Dänisch nicht meine Muttersprache ist, also hat es sicher noch Fehler drin. Kriegst bestimmt noch Hilfe von einem "Profi". :)

Mit navn er Ruben og jeg kommer fra Tyskland. Jeg er nitten år gammel. Jeg har lært dansk i kun seks uger. Jeg lærer dansk fordi jeg vil gerne blive tysklærer i udlandet. Desværre er det meget svært at finde gode danske historier eller lydbøger. Og når jeg finder en god lydbøg, er den så dyr at jeg ikke kan betale den.

Jeg vil køre til Esbjerg til juli. Der vil jeg møde en veninde. Måske en tysk ven fra Gelsenkirchen kører sammen med mig. Han kender hun også, men ikke i så langt tid som jeg. Hun er en smuk pige og han er en stærk dreng.

I aften vil jeg spille kort med min familie og derefter vil jeg snakke med en par venner fra internettet på Skype.

Kære julemand, jeg ønsker mig en ny bil og en bamse. Jeg håber du bringer mig det.
Maria
Lathanek
Mitglied
Beiträge: 18
Registriert: 23.04.2010, 09:40
Wohnort: Braunschweig

Beitrag von Lathanek »

Danke dir. :)
Das doch schon mal ein super Anfang. :)