Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Okay, Langenscheidt er nok ikke så dårlig som jeg tænkte: jeg slog efter Entwicklungshilfe og ordet findes faktisk. Min veninde er en ulandshjælper, hun arbejder i ulandshjælpen. Jeg ledte „på den anden side“ efter noget med „ude“..., det var min fejl. Men nu er jeg igen i knibe - Verbix giver mig to muligheder for „at lede“: ledte og ledede. Hvad er nu rigtig?

Halv i sengen men bare for nysgerrig,
Nullermand :oops:
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Der var virkelig sent for nogle her i hjørnet!!!

Heide, jeg havde også sagt "ophidset"... Siger man opstemt som Nullermand mente?

Nullermand - jeg ville sige "ledte"

Hilsen til jer

Jeg "glæder" mig meget til min strygetøj - det er næsten en Mount Everest... Nå okay... Himmelbjerget (ich will ja nicht zu sehr übertreiben)
Men med fodbold på fjernsyn skulle jeg klare det - og håber meget Wolfsburg vinder!
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

God morgen allesammen,

desvære jeg ha´ikke skype men jeg ønsker jer alle meget
sjov med jeres samtaler. Måske jer kan skrive en smule om det. :D

@ Heide
Da jeg har boet i Stuttgart 6 år siden jeg har gået often i svømmehal før arbejde
Men i Isny vi har ikke noget svømmehal som er open så tidligt om morgenen. :?

@ Gabi
Jeg er en gammel VfB Stutgart fan og derfor jeg håber selvføgelig VfB
vil vinde. :mrgreen:

@ Nullermand
Nu vi ha´regnvejr men det er o.K. fordi jeg sider i kontoret hele dag. :wink:

Jeg ønsker jer alle en dejlig dag.
Venlige hilsener
Uschi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej søde pige,

bare vi havde regnvejr, så ville det være godt. Alt er tør i haven!

Vi "snakkes ved" herinde i aften eller en anden dag?

kh, vilmy
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej og god aften,

en lille aftenhilse fra mig - ikke langt og fodbold begynder.

Uschi - kigger du også fodbold i aften? Så lad os se, hvem der er bedre. Desværre er der nogle gode spiller ved VfL,som er syg og spiller ikke. :(

Nullermand - det er virkelig spændende med din veninde. Jeg krydser fingre for dig at hun melde sig hos dig. Ætiopien... puha... det er langt væk, men det er faktisk det hele hvad jeg ved om landet :roll:

Vilmy - regn ville virkelig ikke være forkert lige nu. Vi har ikke noget vand i haven zur Zeit og henter gießkannenweise vandet fra oppe. Det er mühselig.

Hilsen og god aften.

Gabi
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej allsammen,
Jeg kræve mig det vi regn få.
Så har min søn mindre problem med den pollenflyvning,hun få dårlig luft.

Vi ses
Andrea
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej allesammen,

ja, Gabi og Andrea, jeg kræver også regn i nat, men det er vel til ingen verdens nytte. Så jeg har i tømt datterens soppebassin og vandet blomsterne med vandet.

Håber I får en god fodboldaften...jeg har i mit liv kun været til en fodboldkamp; det var en U21 landsholdskamp, og hele skolen blev "tvangsindlagt"...vores skoleinspektør var medlem af DFBs hovedbestyrelse og havde lige scoret 800 fribilletter til hele skolen :roll: 8) . Så undervisningen blev aflyst og vi blev fraget til kampen...jeg må indrømme, at fodbold ikke er min kop the.

Men det er lige meget; jeg har fundet en fejl i det sidste to dages arbejde og måtte begynde forfra, så jeg har nok at foretage mi i aften.

Vi snakkes ved en anden aften,
vilmy

PS: Andrea, jeg deler kontor med en pollenallergiker, og sommetider sidder vi i stor varme, fordi vi ikke kan åbne et vindue. Jeg forstår godt at I har brug for klar luft!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammmen,

ja, det var lidt sent i aftes. I dag skal jeg se at komme i seng tidligere.

Vi fik en del regn sidste nat, det var godt men naturen har brug for mere. I dag var det så rigtigt aprilvejr med kold storm, byer, solen og en lille smule regn ind imellem.

Jeg havde en dag med kedeligt bogholdningsarbejde - og er ikke færdig med det, så det bliver ikke bedre i morgen, frygter jeg.

Jeg er heller ikke særlig interesseret i fodbold og derfor fuldstændig ligeglad med, hvem vinder i den her kamp - men Gabi vil nok vinde i kampen mod strygetøjet, tror jeg. :mrgreen:

Ha´det godt, I kære
kh
Nullermand
Andreabulli
Mitglied

Hey Vilmy,
Vi ved os og udenfor spille det gå ikke.
Pierre frygte sig fra forår

god aften
Andrea
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Det er mig,

Uschi - til lykke. Stuttgart tager til Berlin.

Men mit hjerte bliver alligevel grøn-hvid-VfL :D

Jeg har ikke vundet kampen mod strygetøj. Efter 1 1/2 time fjernsyn holdt jeg op me det - det gør jeg aldrig igen!!!! Det er sjelden at jeg samle så meget tøj og nu ved jeg hvorfor jeg gør det ikke!!!!

Oh, Heide, du havde spurgt, hvad vi vil dyrker i drivhuset. Vi synes i hvert fald tomater og agurker. OgDirk vil gerne vorziehen nogle planter og blomster.

God nat

Gabi
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej Gaby,

jeg har ikke kigget fodbold i går :? jeg havde min først rideundervisning efter jeg har været syg. Derefter var jeg meget træt og jeg
har gået i min seng straks. :oops: :wink:
Men min søn har set fodbold og han siger Stuttart havde en meget lykke.

Vi havde regnvejr til klokken 10.00 i går og das wars.
Det er ikke nok for tør græsgangen.:?

@Vilmy
det er meget ærgerlig hvis man har arbejdet to dage og man har en fejl og måtte begynde forfra. Jeg håber alt er okay igen.

Så nu skal jeg begynde med arbejde.
Ha´det godt
Venlige hilsnener
Uschi
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej venner,
hernede kræver naturen også efter regn. Men vi fik ikke nogle regndråber i de sidste tre uger. Så skal jeg stadigvæk vande planterne og blomsterne.

> Andrea,
jo, høfeber kender jeg godt. Min datter lide af allergien siden mange år. Hun gik regelmæssig til Desensibilisierung tre eller fire år og det blev ikke bedre. Akupunktur og forskellinge homöopathiske middel har hun også prøvet. Desværre findes hun ikke andere hjælp som at tage tabletter.

>Gabi,
være ikke ked af, sikkert får din VfL ny chancen næste gang.
Himmelbjeret ? Nej, nu var det dog Mount Everest, vel ? :wink:

> Vilmy,
det gør mig ondt, men jeg håber, at du er hurtigt ajour med dit arbejde igen. Vær heldig, at du fandt fejl ikke nok to dage senere.

Undskyld, angående „ophidse“ kiggede jeg ikke i Langenscheidts ordbog - det var Politikens Tyks-Dansk :!: – og der findes forskellige oversættninger: aufgeregt = ophidset, nervøs, spændt, meget bevæget. Jeg valgte selfølgelig den første.

> Uschi,
jeg glaeder mig at høre at du er nu virklig rask og frisk igen, men ta’ rolig fremad efter din sygdom !

Nu skal jeg arbejde igen. Jeg drak allerede Latte Macchiato og en kop kaffe med en veninde. At først sagde vi begge to, at vi har for meget arbejde i dag, kun tid for en kort samtale >>> og faldt i en to-timers-snak. :oops:

I aften har jeg en møde med nogle veninder (tennishold). Men jeg vil ikke komme så sent hjem. Måske kom jeg forbi derefter.

Ha’ det godt allesammen og kærlig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

vi er som en flok rigtig gamle mennesker her: vi snakker om vejret og sygdomme :D . Er der nogen der interesserer sig for mit blodtryk? :mrgreen: - Nå, det var bare for sjov, jeg har heller ikke noget spændende at fortælle.

Jeg er ikke færdig med mit bogholderi - ikke fordi det er så meget arbejde, men jeg har simpelthen ingen lyst! Jeg skubber det hele hen og tilbage på skrivebordet og finder altid ting, jeg lige skal klare først. Men i morgen skal det være - jeg vil ikke have det liggende her over weekenden.

Nu skal jeg læse Øboen, Langelands ø-avis. Beboerne og lokalpolitikerne der er i fuld gang med at diskutere nedlæggelsen af en række af små landsbyskoler (også skolen i Lohals skal „spares væk“). Jeg kan godt forstår at beboerne er sure og mange af dem skriver rigtig gode læserbreve - men om det nytter noget... :roll: ?

Ha´ det godt,
vi ses,
Nullermand
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej kære venner,

jeg arbejdede lange i haven i dag, bedre sagt, vi gjorde det sammen.
Nu vaskede jeg op og vil stryge resten af det stort tøjbjerg.

I morgen tager vi tilcampingpladsen

Så I ønskes en rigtig god weekend.

Hilsen

Gabi
Andreabulli
Mitglied

Hey allsammen,
@Heide,
Desensibilisierung gå ikke ved pierre,hun har allergie på det hele alt
hvad blomstre,fa feb til juli og hun har krydsallergie(en).
i nat det være såslim,jeg skull til sygehus med hun,der få hun en kortison
indsprøsting.
Jeg have det følelse et blive fra år til år altid slemer.

@Uschi
Kan jeg did på søndag kl.18.00 ringer an?
Vi have fra fredag til søndag all børner hjemme de forrige måned ved os.

@Vilmy
Jeg børn om kontrol min text :oops:
Mange tag

Hilsen og god aften
Andrea
Antworten