Germanitiskstudentin nach DE

Handel, karriere, brancher, eksport, import, produkter, messer o.s.v.
Antworten
Ponyhof

Germanitiskstudentin nach DE

Beitrag von Ponyhof »

Hi!

Ich studiere seit September Germanistik an der Universität in Kopenhagen und ich möchte im Sommer so gern nach Deutschland. Aber wirklich um Deutsch zu reden und deshalb finde ich z.B. Sommerunis nicht optimal. Ich habe schon 8 Monate einen Europäischen Freiwilligendienst in Baden-Wüttemberg gemacht und also probiert "auf Deutsch zu arbeiten".

Habt ihr vielleicht gute Ideen? - es soll nicht teuer sein, am besten ein bissle Geld verdienen...

/Louise.
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Moin Louise,

so weit ich erinnere, gibt eine Möglichkeit bei Legoland Deutschland zu arbeiten.

Guck selber nach:
[url]http://www.legoland.de/Company/Jobs-and-careers/Stellenangebote.htm[/url]

Vielleicht wäre das eine Möglichkeit für Dich...

Grüße
Henning

(som egentlig godt kunne skrive til dig på dansk, hvis han ville ;) )
Martin H.

Beitrag von Martin H. »

Hej Louise,

jeg har nu god erfaring med sommerkurser i tysk på de tyske universiteter. Du skal bare vælge en by - hvor der ikke kommer så mange andre danskere - så du er tvunget til at tale tysk :-)

Jeg var på sommeruni på Universität Mannheim for en del år siden - det var ret godt - og jeg boede billigt på et kollegieværelse i perioden. Så det behøver heller ikke blive dyrt.

www.daad.de/sommerkurse/
Ponyhof

Beitrag von Ponyhof »

Hej igen,

Jeg kom på ideen at finde et Praktikum i Tyskland og nu venter en sprogskole i Freiburg (som lod til at finde det alletiders, at jeg er fra Danmark) på min ansøgning. Så jeg ville bare lige høre, om en Praktikumsbewerbung bør være lige så udførlig som en jobansøgning? Altså med Lebenslauf, længere "livshistorie" osv., eller skriver man mere bare om hvorfor man gerne vil i praktik hos dem?

Gode tips modtages :D
Ursula
Mitglied
Beiträge: 375
Registriert: 07.12.2002, 20:25
Wohnort: Lolland
Kontaktdaten:

Beitrag von Ursula »

Das grösste Feriengebiet Deutschlands, vom Timmendorfer Strand bis hoch nach Fehmarn, da müsste man doch im Sommer irgendeine Saisonarbeit in einem Restaurant, Hotel, Minigolfplatz o.ä. bekommen.
Skou

Beitrag von Skou »

Hej Louise

Skulle du komme til Freiburg, er du velkommen til at kontakte mig. Jeg er selv Germanistik-studerende fra Københavns Universitet, hvor jeg startede for 2 1/2 år siden. Lige nu er jeg på udlandsophold her i Freiburg - 2 semestre - indtil september. Eller hvis du i det hele taget skulle have spørgsmål til Freiburg, hjælper jeg gerne. Bare skriv.

Var bare det jeg ville sige.

hilsen

Carsten
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

@ Ponyhof/ Louise....

svaret er ja det skal med. En ansøgning om et praktikophold indeholder også CV/ Lebenslauf. Dermed kan praktikstedet også bedre vudere dine færdigheder og om du er noget for dem. Det er i det mindste den erfaring jeg har gjort mig.

Men husk - tag kun det relevante med ;) Og du må godt skrive en lidt omfattende begrundelse for, hvorfor du vil i praktik et bestemt sted (dog max 1 side A4).

Måske kommer du lidt videre med det... :)

Held og lykke + god fornøjelse! :D