Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej Dagmar,

en hjertelig velkommen også fra mig. Det er dejligt at have igen nogen fra Dortmund's forumstambord her hos os. Hvor er Olaf? Vi mangler drenger her i sprogshjørnet!

Heldigvis "Emma" tok af sted uden laver stor skade her i Nordrhein-Westfalen. Vejr er rolig igen.

@ Nullermand: " ... das verkeilt sich irgendwie ..." Jeg må huske det :D . Det lyder som bygningsingeniører er ikke så skeptisk som maskineingeniører (min først uddannelse). På Universitet sagde vi altid når vi spørgte en ven om vores maskinetegninger: "Wie is', würdse dich drunterstellen?"

Jeg vil besøger sækkepiberforumet og efter tager til sengen. I kære, sov godt, drøm sødt og hav det godt i morgen!

Ralf
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen allesammen,

når en halv nat i hospitalen trænger jeg til en stor kop kaffe...denne gang var det den store pige som fik forfærdelige mavekramper midt om natten. Maven var stenhart, så kørte jeg til den næste hospital, som ligger kun 5 minutter herfra. Hun fik en drop og doktoren lavede ultralyd og tog hendes blod, men sendte os videre til næste hospital med ambulancen. Smerter blev mindre, men doktoren var helt uklart over hvad havde bevirket den.
Hun skulle blive i hospitalen, men de ville have gjort intet i dag, ingen videre efterforskning, fordi det er søndag. Så fik jeg lov at tage hende hjemme igen.
Nu sover hun i min seng og jeg håber at hun sover sig rask.

Nok fra Nicola´s sygehus - forhåbentlig.
Den franske dreng vil komme i morgen :roll: ...
Trætte hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej venner,

Ulli!!!! Jeg har glemt at sige til lykke!!!! Jeg håber du ville ha' en rigtig god 1.dag på dit ny arbejde og er meget spændt til en beretning.

Nicola - det lyder ikke så godt med datterens mavepine. Tager I igen til hospitalet i morgen?

Du har der fulstændig ret, heide - vores fødder!!!! Men vi (min mor og jeg) følte dem først, da vi har siddet ned for at nyde en kop kaffe - og derefter var vi "kruckellahm", som vi siger. Der var so meget at se at vi kunne ikke komme til en end. Det eneste vi ikke kiggede på var hatte og huer og bio-fødevarer.
Alle disse Patchwork-tæpper, læderarbejde, porcelæn- og lemkunst, tiffanyarbejde, garn, stof osv.
Man kunne også prøve forskellige symaskiner. Det er ikke min. Men vi stod og kiggede på hvordan man kan lave en broderi fx på en håndtørklæde.
Jeg følte som Dagobert (ville helst springe ind!!!!) da vi kom til ”Cross Stitch Corner”. Det er virkelig netop min!!! Jeg begyndte med dansk korssting, men vekslede til amerikansk korssting – broderierne er en udfordring, meget kostbar med mange små details og ligner en fotografie når de er færdige. I kan se mere (hvis I vil) på www.cross-stitch-corner.de og der elsker jeg ”Dimensions” mest. Vi ledte efter et billede med en kat for min mor, passende til det hun har allerede lavet.
Til sidst fandt vi et – og jeg var meget stolt på mig!!! Jeg købte ingen ting der (fordi jeg har en hel del UFOs (UnFertige Objekte) liggende.
Jeg har også et forråd strømpegarn, men købte et nøgle blå garn (mustert sich aus dem Knøuel) og sær strikkepinder, lavet ud af birketræ.

Det var en virkelig inspirerende dag for os.

Ha’ en god søndag!!!!

Hilsen

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Nicola,
god bedring herfra. Det lyder ikke godt. Kan du få din datter til at spise noget fornuftigt?

Her er tøsen fit igen, men ligger i pyjamas på sofaen... det er dømt slappe af weekend.

Gabi, det lyder som om du var i dit es. Jeg måtte trække lidt på smliebåndet ved "lemkunst" (Gliedmassenkunst, wenn man es freundlich übersetzt, die unfreundliche Variante stelle ich aus Jugendschutzgründen nicht hier rein :P ). Du mente nok ler, altså lerfigurere eller lerarbejder.

Så, vandet er klar til en kop the her.

Vi snakkes ved i aften,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej Nicola,

en god bedering til datteren herfra. Jeg håber hun klarer sig igen snart.

@all: I formiddagen var Tina og jeg i Datteln og nød lidt solskin i Café Central (det har meget store winduer). Desværre blæste det stærkt igen.

Ha' det godt, I kære!

Ralf
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

:mrgreen: Vilmy!!!
Det var selvfølgelig lerkunst
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej I kære,
vi var ikke som planlagt til optoget i byen, pga af regn og blæst gik vi kun en lille tur i skoven. Emma harvæltet mange træer og nogle stå på kippen så var det lidt farlig når det blæste igen. Ofte hørte vi højlydt knirken over vores hoveder. :shock:

Gabi,
så har vi ein "smile-fejl" igen. :wink: :mrgreen:
Tak for linken. Jeg har kort kigget ind og jeg er ikke sikker på om det er den samme slags broderier som Gobelin? Jeg har også lavet mange mange broderier, efter mønster/forlæg af håndarbejds femme og senere efter selvgjorde skitser og tegninger.
Tak forkortelsen af Unfertige Objekte, indtil nu vidste jeg ikke at jeg har nogle UFOs i skabet. :wink:

Vilmy,
fint at tøsen har det godt igen. En hygge-weekend det er slet ikke så tosset, nyd det.

Nicola,
det gør mig ondt, at din store datter har igen ondt i maven. :( Pas på hende og bedring!

Ralf,
spiste i morgenmad i Café Central?
Jeg har et gavekort i skuffen for "Frühstück im Café Central". Nej da! Ikke i Datteln, kun nogle kilometer herfra. :wink:

Så nu er mit vand klar til en kop te. Har laved æblekage i går og den skal spises nu.
:wink: Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej Nicola!

God bedring fra dine datter.

Her er ikke nye. Det går os godt.

Godt uge !

Grit
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej igen,

Emma ikke trækker videre. Vi har stadig stormvejr med regnbyger. Jeg håber I alle er kommet god gennem dagen!

heide - der findes nogle gobelin-broderier hos CCS, men mest af broderierne er korssting.

Smile-fejl er et rigtig godt ny ord!!!

:wink:

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Gabi,
det lyder virkelig som om du har haft en god eftermiddag til håndarbejdsudstillingen. Men når der er så mange UFOere, så skal du jo nok kæmpe igennem dem først....kan heller ikke så godt gå forbi nogle garnnøgler. Mest uldgarn eller strømpegarn.

Så, middag!
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

Niels er ved at pakke sin kuffert for den næste uge, så skal jeg lige afkomme med min lille aftenhilsen, inden "teknikken" også skal pakkes ind.

Det blev meget blæsende også i dag men vi gik alligevel en lang tur rundt om byen. Ligesom Heide syntes jeg, at det var lidt uhyggeligt at går i skoven, og langs stranden kan jeg ikke vandre så længe i det her vejr, så får jeg øresmerter.

Alt i alt slap vi uden større skader, "Lykkefund" rev sig løs fra det gamle blommetræ, rosen ellers er bundet op i men hun viste sig at være meget elastisk og knækkede ikke. Efter stormen kunne vi anbringe hende i den rigtige position igen. Hun skal alligevel flytte om lidt, hun triver ikke så godt der hvor hun står nu.

Mere ærgerligt er, at rygningen (det er den stråpakke øverst på et stråtag) blev beskadiget igen. Rygningen blev skiftet ud for ca. 1,5 år siden - dengang også efter en storm og på forsikringens bekostning - og skulle så holde i mindst 3 til 4 år. Nu var det her jo ikke en rigtig storm og rygningen er skadet alligevel, jeg tror derfor ikke at forsikringen betaler for den engang til. Firmaet, som udførte arbejdet i 2006 vil helt sikkert sige, at skaden skyldes vejret - mens forsikringen vil sige, at skaden skyldes et dårligt arbejde. Jeg tror, det er os, der kommer til at betale for den. :(

I morgen tager vi til København, Niels for at arbejde og jeg for at tage toget til Hamborg - så har vi kun 5 dage tilbage før vi holder ferie. Jeg får to uger her, mens Niels skal arbejde nogle dage ind imellem, både på Sild og i København, den stakkels. Det var planlagt anderledes... men pyt med det.

Så I kære - vi læses ved i morgen, hvor jeg sidder foran min egen computer igen. Det her er virkeligt ikke mit - uden mus, uden dansk retskrivningskontrol, uden ordbog osv. :shock:

Ha´ det godt og sov godt,
Nullermand
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej igen,

datteren sover stadigvæk i min seng, hun spiste slet ikke i dag, men mavepine er meget bedre nu og hun har ingen kramper mere. Gudskelov!
Tidligt i morgen skal jeg tage hende til vores huslæge som er en god læge og jeg stoler på ham!
Jeg er for træt for at skrive mere i dag.
Tak for jeres gode ønsker.
Heide, mange tak for pb´et. Jeg skal besvare det i morgen...

Kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

God morgen allesammen,

bare en lille morgen hilsen fra mig før jeg skal arbejde.

Nicola jeg håber lægen kan hjælp din datter og hun vil har det bedre snart.

Hjertelig velkommen Dagmar også fra min siden.

Vilmy det er fint at din datter har det bedre.
Mange tak for rettelse. :D

Jeg ønsker jer alle en dejlig dag!
Kærlige hilsner

Uschi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Dagmar!

Undskyld, jeg har dig ikke "gefunden". Nu men! Velkommen her!

kærlig hilsen

Grit
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

efter en dårlig dag med en nerveopslidene 8-timer-læger-marathon er vi fuldstændig træt, men det ser ud som om min datters mave er ikke alvorligt syg som lægen tænkte først.
Jeg er meget taknemlig!

Nu venter vi på den unge franskmand som skal komme om en halv time med en time forsinkelse.

Bliv rask allesammen :!:

Kærlige hilsener
Nicola
Antworten