Eksport af bil til Tyskland
Eksport af bil til Tyskland
Hej,
Håber jeg kan finde lidt svar herinde i forum.
Jeg overvejer at eksportere en ny dansk bil til Tyskland.
Det kan godt betale sig, men hvordan gør man med zulassung, nummerplade. forsikring?
Jeg har undersøgt at der kun skal betales tysk moms. Ellers skulle der ikke komme andre udgifter på.
mvh
Peter
Håber jeg kan finde lidt svar herinde i forum.
Jeg overvejer at eksportere en ny dansk bil til Tyskland.
Det kan godt betale sig, men hvordan gør man med zulassung, nummerplade. forsikring?
Jeg har undersøgt at der kun skal betales tysk moms. Ellers skulle der ikke komme andre udgifter på.
mvh
Peter
Hej Peter,
Jeg har på et tidspunkt undersøgt det samme. Det jeg dengang fandt frem til var, at du selvfølgelig køber bilen uden afgift, moms osv. i Danmark
Når du så kommer til Tyskland med den skal den til Tüv. Det koster ca. 90 euro for HU og AU (Haubt Untersuchung og Abgas Untersuchung). Det burde ikke være noget problem eftersom bilen er helt ny. Du får så udleveret nogle Tüv papirer som du skal have med på Zulassung (motorkontoret).
Når du kører på motorkontoret skal du yderligere medbringe:
- Det papir du får udleveret på Bürgerbüro når du tilmelder dig (det indeholder dit navn, adresse osv.)
- Dit pas
- Dine tyske bankoplysninger så de kan trække penge til "vægtafgiften" (jeg ved af bitter erfaring, at det skal være et tysk konto nr. Check, indbetalingskort m.m. accepterer de ikke!)
Jeg er ikke helt klar over hvor og hvornår du skal betale den tyske moms (19%) på bilen og jeg er heller ikke helt sikker på udfra hvad momsen bliver beregnet
Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt på vej. Ellers skriver du bare igen
Med venlig hilsen
Michael
Jeg har på et tidspunkt undersøgt det samme. Det jeg dengang fandt frem til var, at du selvfølgelig køber bilen uden afgift, moms osv. i Danmark

Når du kører på motorkontoret skal du yderligere medbringe:
- Det papir du får udleveret på Bürgerbüro når du tilmelder dig (det indeholder dit navn, adresse osv.)
- Dit pas
- Dine tyske bankoplysninger så de kan trække penge til "vægtafgiften" (jeg ved af bitter erfaring, at det skal være et tysk konto nr. Check, indbetalingskort m.m. accepterer de ikke!)
Jeg er ikke helt klar over hvor og hvornår du skal betale den tyske moms (19%) på bilen og jeg er heller ikke helt sikker på udfra hvad momsen bliver beregnet

Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt på vej. Ellers skriver du bare igen

Med venlig hilsen
Michael
-
- Mitglied
Hallo,
Du brauchst auch eine sogenannte "Certificate of Conformity".
Das ist eine Zertifikat von dem Hersteller, daß das Auto in allem EU-Länder die notwendige Richtlinien entspricht.
Ich habe in 1998 einen Volvo von Dänemark mit nach Deutschland gebracht. Keine Probleme uberhaupt gehabt.
Gruß,
Bent
Du brauchst auch eine sogenannte "Certificate of Conformity".
Das ist eine Zertifikat von dem Hersteller, daß das Auto in allem EU-Länder die notwendige Richtlinien entspricht.
Ich habe in 1998 einen Volvo von Dänemark mit nach Deutschland gebracht. Keine Probleme uberhaupt gehabt.
Gruß,
Bent
Mine Mottos:
.
Nihil Intentatum & Intet kommer af sig selv, undtagen lommeuld!
bent@thelastviking.dk eller bent.hansen@ecb.europa.eu
.
-
- Mitglied
Jeg havde IKKE min til TüV !
CoC var nok. Men husk naturligvis forsikringspapirer, såkaldt Deckungskarte, så Zulassungsstelle kan se, at det er på plads.
Mange Zulassungsstellen tilbyder nu om dage et hurtigt tjek, om alle papirer er med. Så venter man ikke forgæves i en lang kø, for så at konstatere at der mangler et eller andet.
Ønskenummerplade? For lidt ekstra, tror det er € 25, kan man selv besteme sin nummerplade. Ikke som i DK a la Dr Who, men indenfor rammerne. Eksempelvis F / OX (Frankfurt/Main) og selvvalgte bogstaver. Ofte kan man reserve dem online; tjek din egen Kreis.
Hilsen,
Bent
CoC var nok. Men husk naturligvis forsikringspapirer, såkaldt Deckungskarte, så Zulassungsstelle kan se, at det er på plads.
Mange Zulassungsstellen tilbyder nu om dage et hurtigt tjek, om alle papirer er med. Så venter man ikke forgæves i en lang kø, for så at konstatere at der mangler et eller andet.
Ønskenummerplade? For lidt ekstra, tror det er € 25, kan man selv besteme sin nummerplade. Ikke som i DK a la Dr Who, men indenfor rammerne. Eksempelvis F / OX (Frankfurt/Main) og selvvalgte bogstaver. Ofte kan man reserve dem online; tjek din egen Kreis.
Hilsen,
Bent
Mine Mottos:
.
.
Så har jeg fået endelig fået COC dokument og skal ned til zulassungsstelle i morgen.
Laver de pladerne med det samme, så jeg ikke skal vente flere dage på dem eller hvordan foregår det?
JEg tager følgende med:
COC dokument
Pas
Bevis på bopæl
bankoplysninger
REgning på bilen
Bevis fra forsikringen
hilsen
Peter
Laver de pladerne med det samme, så jeg ikke skal vente flere dage på dem eller hvordan foregår det?
JEg tager følgende med:
COC dokument
Pas
Bevis på bopæl
bankoplysninger
REgning på bilen
Bevis fra forsikringen
hilsen
Peter
Jeg siger JA TAK.
Skal vi sige lørdag D 24/5, mellem Kl. 16.00 og 21.00 hos Rita (Lord Nelson) i
Speicherlinie. (Pakhuslinje)
Øllet koster 1,90
Jeg tror det er det billigste i Flensborg.
Der må ryges
Hvis du er ikke ryger, er det nok lidt hårdt. Luften er lidt....hrm...grå.
Det er en super hyggelig kneipe
men hvis Rita har for lidt at lave, eller bare har lyst til det, jah, så drikker hun dig under bordet
Naturligvis på din regning
en regning som du gør klogt i selv at føre eftersom Rita ikke kan regne og altid tager for lidt
Vi ses
Mfg
Canarche
Skal vi sige lørdag D 24/5, mellem Kl. 16.00 og 21.00 hos Rita (Lord Nelson) i
Speicherlinie. (Pakhuslinje)
Øllet koster 1,90

Der må ryges

Det er en super hyggelig kneipe

Vi ses
Mfg
Canarche
Det er fuldstændig op til dig. Jeg er der mellem Kl. 16.00 og 21.00.
Efter Kl. 21.00 går der som regel party i den, og Rita har så den let kedelige vane at hun skruer ret meget op for anlægget. Faktisk så meget at man ikke mere kan høre hvad man selv tænker.
Det får så Uwe og jeg til at råbe "MUT DAT SINN MET DEN DØRRE BALDRE-BALDRE" og vi får så svaret "JAA, DAT MUT SINN"
Hvis andre her i forummet har lyst til at komme med, kan vi jo sige Kl 19.00 ?, så kan vi håbe at Rita behersker sig lidt ved synet af alle de nye mennesker, og går der fest i den gør muzaken jo heller ikke noget.
Mfg
Canarche
Efter Kl. 21.00 går der som regel party i den, og Rita har så den let kedelige vane at hun skruer ret meget op for anlægget. Faktisk så meget at man ikke mere kan høre hvad man selv tænker.
Det får så Uwe og jeg til at råbe "MUT DAT SINN MET DEN DØRRE BALDRE-BALDRE" og vi får så svaret "JAA, DAT MUT SINN"
Hvis andre her i forummet har lyst til at komme med, kan vi jo sige Kl 19.00 ?, så kan vi håbe at Rita behersker sig lidt ved synet af alle de nye mennesker, og går der fest i den gør muzaken jo heller ikke noget.
Mfg
Canarche