Jeg vil gerne flytte til Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Idaha2

Jeg vil gerne flytte til Berlin

Beitrag von Idaha2 »

Jeg ved dette emne har været oppe et par gange, men jeg føler mig en smule lost. Jeg er en pige på 21 år der gerne vil flytte til Berlin til Januar. Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at få styr på det hele. Er det muligt at få job som ufaglært dansker? Skal jeg bare tage afsted og håber på at finde noget eller er det bedst at søge noget hjemmefra?
Zuletzt geändert von Idaha2 am 02.11.2004, 16:18, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

Hvilke jobs tänker du paa?? Hvis du fortäller lidt hvad du gerne vil lave, er det lettere at hjälpe dig.
Jeg mener det er en god idee, at tage herned og opsöge firmaer ect.
en personlig henvendelse er altid det bedste, og saa kan du jo se dig lidt om hos firmaerne.....

Maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
Idaha2

Beitrag von Idaha2 »

Ja, jeg tænkte jo lidt på at stå i en bar eller en resturant. Et sted hvor man er i kontakt med mange mennesker så man får brugt sproget så meget som muligt. Men det skulle jo også gerne kunne løbe rundt økonomisk. Men jeg har hørt at det er svært at få arbejde for tiden...
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

Det er svært at finde et job i Berlin (som man kan leve af) der har du ret.
Alligevel synes jeg du skal tage herned og se om du kan finde noget, man kan jo altid leje et
værelse i et bofællesskab....
Hvis du søger noget med bar eller en restaurent, så tror jeg (som sagt) det er en fordel at opsøge
disse personligt.

Jeg har desværre ingen kontakter i den retning som kan hjælpe.


Maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."