kørekort til MC, DK eller DE??

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

kørekort til MC, DK eller DE??

Beitrag von bassoDK »

Jeg overveje at tage kørekort til motorcykel, vil det være nogen fordel at tage det i Tyskland i stedet for Danmark, tænker mest på prisen. Jeg er dansker og bosat i Tyskland. Men kan ikke rigtig finde nogen information om reglerne/priserne på kørekort i Tyskand.
ta.schi
Mitglied
Beiträge: 530
Registriert: 15.08.2007, 20:04

Beitrag von ta.schi »

Det er lidt forskellig fra skole til skole og også fra Bundesland til Bundesland...

En bekendte har betalt ca. 1200 Euro i Slesvig-Holsten.
hilsen/Gruß, Tanja
enkemand
Mitglied
Beiträge: 71
Registriert: 23.07.2007, 00:04
Wohnort: Hamburg

Beitrag von enkemand »

Hej,

www.dku.dk/dku/faq/korekort/generelt.htm

Almindelige betingelser for at få kørekort
Det er en forudsætning for at få udstedt kørekort, at du har såkaldt sædvanlig bopæl i Danmark. Ved sædvanlig bopæl forstås det sted, hvor du opholder dig som følge af dine personlige eller erhvervsmæssige forhold.
Det er ligeledes en betingelse, at du har opholdstilladelse (opholdsbevis) her i landet, medmindre du kan opholde dig i Danmark uden tilladelse.

Motorcykelkørekortet i Tyskland er incl. motorcykel med sidevogn.

Hilsen Claus
Claus

Man kan ikke blæse og have mel i munden samtidig.
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

enkemand hat geschrieben:Hej,

www.dku.dk/dku/faq/korekort/generelt.htm

Almindelige betingelser for at få kørekort
Det er en forudsætning for at få udstedt kørekort, at du har såkaldt sædvanlig bopæl i Danmark. Ved sædvanlig bopæl forstås det sted, hvor du opholder dig som følge af dine personlige eller erhvervsmæssige forhold.
Det er ligeledes en betingelse, at du har opholdstilladelse (opholdsbevis) her i landet, medmindre du kan opholde dig i Danmark uden tilladelse.

Motorcykelkørekortet i Tyskland er incl. motorcykel med sidevogn.

Hilsen Claus
Tak for link, men det danske system kender jeg, har taget B+C i DK. Det var nu mere det tyske jeg mente. Bor i Flensburg
enkemand
Mitglied
Beiträge: 71
Registriert: 23.07.2007, 00:04
Wohnort: Hamburg

Beitrag von enkemand »

http://www.fahrlehrerverbandsh.de/

Hilsen Claus
Claus

Man kan ikke blæse og have mel i munden samtidig.