Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Hej alle
hvad har jeg nu gjørt? Jeg aner da ikke hvad Hühnergötter er, skulle først google lidt.
@Berndt: Hühnerglööv, da hab ich ja wieder was gelernt. Man dankt.
ûbrigens was sollte denn Blitz und Donner mit den Eiern machen - wirkt das evtl. so wie i.d. Mikrowelle???
@Danebod: Keine Ahnung, aber ich frag gern mal "de gamle" in unserer Familie
@Lippe 1: Korrekt. Hab ich übersehen. Danke.

Wie wär's mit 'nem Witz??? http://www.isnichwahr.de/redirect8185.html
:wink: Vergnügte Montagsgrüße
muldvarpen
katti

Beitrag von katti »

Hej allesammen, jeg ærgrer mig denne engangs skyld igen om en Virus på computeren. :x Det hedder soundman.exe.. Kender den også en anden? Nu fjerner jeg ormdele i registri og prøver om de hele dele er væk.
Danebod: sowas lässt dich bestimmt völlig kalt mit Linux, ikke sandt? :mrgreen: Ist der Umstieg auf Linux schwer?
:roll:
Hilsen katti
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen alle,

undskyld at jeg var meget stille sidste uge, men jeg havde travlt med mit arbejde og med børnene.
Nu er weekend igen og jeg håber jeg vil kunne slappe af :roll: .
Børnene sover endnu og jeg har brug for en stoooor kop kaffe!!

Katti, jeg håber at du blev denne virus kvit. Det lyder ikke så sjovt :? !

Muldvarp, mange tak for vittigheden. Jeg første gang så den i Danmark i Ekstra Bladet :mrgreen: .
Og mens jeg var der sidste gang, der var en muldvarp-vittighed :P og jeg tænkte om klippe dem ud for dig :mrgreen: . Men det glemte jeg :oops: .
Har du et billed af et kort med de små muslingerskaller?? Det lyder meget smuk! Jeg ville gerne se på et af de.

Jeg kan lugte min kaffe :mrgreen: ....
God weekend til i alle!
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Danebod

Beitrag von Danebod »

@katti

Du ærgrer dig over en virus på computeren...

Der Umstieg auf Linux ist nicht schwer. Also z.B. die neue Novell-SuSE 10.1 kann ich empfehlen, die gibt's im Moment in mehreren Fachzeitschriften als DVD beigelegt, es gibt gerade eine Sondernummer der c't damit oder auch die aktuelle LINUX intern hat die im Moment.

Für Anfänger sind auch Ubuntu oder Kubuntu gut geeignet, übersichtlich und aufgeräumt. Auch aktuell in Fachzeitschriften als DVD zu kriegen. Alle Linux-Distributionen kann man aber auch aus dem Internet runterladen.

Linux-User-Groups helfen gerne, kuck mal hier, ob es eine in Deiner Nähe gibt:

[url]http://www.linux.de/groups/[/url]

Det er ikke svært at skifte til Linux. Jeg kan fx. anbefale den nye Novell-SuSE 10.1, den fås i øjeblikket vedlagt som DVD i flere tyske fagtidsskrifter, i en c't-særudgave eller også den aktuelle LINUX intern.

Ubuntu og Kubuntu er også velegnede til begyndere, overskuelig og velopryddet. Dem fås også i aktuelle tyske fagtidsskrifter som DVD. Alle Linux-distributioner kan dog også downloades fra internettet.

I Tyskland er der adskillige Linux User Groups, der gerne er behjælpelig.
Zuletzt geändert von Danebod am 21.08.2006, 18:32, insgesamt 1-mal geändert.
katti

Beitrag von katti »

Hej! Jo, vores lille orm er væk! :mrgreen:
Det var heller ikke sååå svært, men det nervt trotzdem altid.
Mange tak Danebod, der finder man virklig en group, som møder altid i Stralsund.
Det er meget fint! :D
Mens de sidste dagene (auweia wie sagt man denn: während der letzten Tage? :oops: ) nød vi engang endnu den ledige tid.
På torsdag begynder mit danskkursus igen. Vi har to gange endnu. Derefter skal vi igen kigge, om der er nok deltager til et nyt kursus.
Nu laver jeg middag....jaja vi spiser kartofflersuppe med pølser i aften

katti
Danebod

Beitrag von Danebod »

@katti

I de sidste dage nød vi fritiden endnu engang.
På torsdag begynder mit danskkursus igen. Vi har to gange igen. Derefter skal vi se igen, om der er deltagere nok til et nyt kursus.
Nu laver jeg middag....jaja vi spiser kartoffelsuppe med pølser i aften
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle!

Jeg har det rigtig godt i øjeblikket!

Muldvarp - mange tak for din gave - de små frø (frøer?). De var meget søde!

Mit værelse er nu helt i orden - med et DK-kort og et kort om fyn.

Næste uge kan man få nyt programmet fra KVHS. Men jeg har nu bestemt mig virkelig virkelig virkelig at lave ikke et ny kursus. Jeg har jo jer her!!!!

God aften alle sammen

Gabi
Danebod

Beitrag von Danebod »

@Gabi

Frø, en frø, frøer: Frosch, ein Frosch, Frösche

Frø, et frø, frøer: Frucht, eine Frucht, Früchte
Lippe 1
Mitglied

Beitrag von Lippe 1 »

Hej,

frø - Kern, Samen .

Grüße aus Lippe
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

@Gabi Telesch: selv tak. Håber du nyder værelset. Så ses vi måske her, når du er helt på plads og skal tanke lykkehormoner igen.

@Nicola: ...sådan er det med vittigheder, der findes snart ikke noget man ikke har lavet vitser med. Men tak alligevel for din opmærksomhed.

@katti: God at i er ormen kvit.

I dag lader vi os bestemme af vejret og den ene regnskyl efter den anden skylles ned fra himlen. :roll: Så - dem der løber stærkst har mest chancer for at holde sig på det tørre.

muldvarp
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej Danebod og Lippe,
mange tak igen!!!

Muldvarp - her regner det også. Jeg tænkte vi kan nyde vores have efter flyttningen, men i øjeblikket er det ikke sådan...

Men jeg tror det var endu ikke alt med sommeren!

Hilsen fra Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Gabi Telesch hat geschrieben:...Muldvarp - her regner det også. Jeg tænkte vi kan nyde vores have efter flyttningen, men i øjeblikket er det ikke sådan...
Uh, jeg misunder dig at du har en hyggelig pejs. Vi måtte jo give afkald på vores under ombygningen sidste år. JEG SAVNER DET på dage som i dag. Der har jeg altid stillet flere stearinlys i brændekammeret - ih, hvor kan man bare hygge (på dansk), hvis det skal være.

Hyggetanker til dig
og kender du det her?
en snegl på vejen er tegn på regn :wink: :wink:

Muldvarp
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej I alle,

det regner her, det er koldt og jeg er meget træt :roll: .
Det ville være så dejligt at have en pejs, men det har jeg ikke :( .
Hvad hedder de tinge i stuen som du kan også har ild i, men de er ikke åben? Brændeovn???
Men den har jeg heller ikke :? .

@ muldvarp: du skulle nu købe overraskelse æg i Tyskland - før øjeblikket er der muldvarper deri :mrgreen: .

Jeg skal gå i seng!
Godnat!
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
katti

Beitrag von katti »

Hej alle sammen!
Danebod, mange tak for rettelserne! Gerne igen!
Også når man det kan måske ikke merke :oops: , det hjælper mig megen, at I retter altid!!! :D
Nicola, hihi, ja jeg så denne Werbung også. ”mission muldvarp del 2”, nu ny i hver syttende æg. :mrgreen:
I går var mit kursus. Det er altid meget for kort. Og det er svært for mig, pludselig 1 ½ time tænker på dansk....og derefter er alt forbi. Jeg lyder det så gerne, hvis min lærer taler dansk. Der kan jeg også sige engang: ” Være du så venlig og taler lidt langsamer!” eller ”Hvad siger du?” 8)
Hvis jeg lyder P3, taler de så hurtig....
Hav all en dejlig morgen. Jeg drikker nu en kop kaffe.
katti
katti

Beitrag von katti »

Undskyld! :mrgreen: jeg ville sige: hver syvende æg :mrgreen:
katti
Antworten