Hej allesammen,
og mange tak til Katti for din hjertelig velkommen.
Weekenden var som altid alt for kort og desværre var den, angående mit havearbejde, alt for vådt. Men trods alt fik vi rettet nogle ting i huset og haven, kun græsplænen må vente. Men det er nu ingen tragedie, så kan vi slå græsset og opsamle løvet med plæneklipperen i én omgang næste gang. Det grimme løv af vores valnødtræ fik jeg allerede opsamlet, det falder jo meget tidligt. Desuden har vi købt nye hækplanter i tilbuddet hos Bo Grønt, og det var godt fordi en del af ligusterhækken har ikke overlevet den sidste vinter. Det var kun hækplanterne vi skulle købe, men så sagde ekspeditricen: „Alle stauder er nedsat på 50% i dag!“

Det var en farlig situation og vi måtte flygte. Jeg er helt vildt med at købe stauder!!!

På flugten glemte jeg helt at se efter en æbleplukker, og den kom jeg til at mangle senere. Vi har så mange fine æbler i haven, men de bedste hænger selvfølgelig helt oppe hvor man ikke kan nå dem

.
@ Gabi: Så fik du altså årets sidste grill-aften i tørt vejr og derudovre har du nu brænde nok for den kommende vinter - det var altså alt i alt en succesfuld weekend.Tillykke! Angående Fjord og Bælt-Centret må jeg tilstå, at jeg kan se det fra min svigermors hus, men har aldrig været derinde. Men dit spørgsmål er en god anledning, jeg tror nemlig at svigermoderen har heller ikke været der - og nu har vi noget på programmet næste gang vi er på besøg hos hende.
@ Nicola: Jeg er helt enig med din selv-rettelse, men jeg må indrømme at jeg ikke kender reglerne indtil nu. Når det gælder at sætte „-t“ eller ej følger jeg bare min følelse - så skal det være rigtigt med en sandsynlighed af 50 %. Når du med Günters hjælp finder ud af reglerne lad os være med. Tak på forhånd!
Ellers kom måske Vilmy forbi her i sproghjørnet en gang imellem. Hun kan sikkert også giver os en forklaring.
Lilleskat er på vej til København igen og nu skal jeg bare vente indtil han ringer fra hotellet. Derefter er det sengetid!
Ha´det godt, i flittige og ivrige dansk-lærende,
Nullermand