Hej allesammen,
hvad tager de tid, at læse alle jeres indlæg og jeg er endnu ikke færdig demed. Jeg var kun en uge væk og I har skevet nogle sider

u n d s o v i e l G r a m m a t i k
Min sidste weekend var forfærdelig. Vi har lejet en møbleret lejlighed i Hamborg til min datter. Der vi kom ind i lejligheden var vi meget forskrækket, fordi den var ikke gjørt rent, bedre sagt: lejligheden var rigtig snavset og lugte dårlig af røg og spiritus

Også sengelinned og håndklæder – osv.
Komfuret, bage- og mikrobølgeovnen var fedtet og klistret. Kort sagt, lejligheden var mere end uhyggelig og jeg var rigtig super-sur. Det værste var, at jeg havde allerede betalt lejen og kautionen, alt i alt næsten 3000 Euro.
Og til sidst flyttede vi til hotellet “Baseler Hof”. Jeg slutter med historien om lejligheden nu. Resultatet efter mange samtaler og ballade med ejeren var, at lejligheden var klart til indflytningen næste eftermiddagen kl. 16:00. (Grundriss, Lage und Einrichtung der Wohnung sind wirklich schön - und jetzt ist alles i. O.)
Ellers skete der ikke ret meget i Hamborg.
>> Nullermand,
undskyld, jeg kom uden vintervejr i bagagen til Hamborg
Der var meget storm og regnvejr de sidste dage, men det var ligegyldig til mig. I kontoret var rigtig meget arbejde.
Kender du Søndags Kage-büfett i „Alantik“? Da skulle vi hen, men efter balladen manglede det for tiden, hvilken skam
Jeg kom hjem i går aftes efter en lang og kedelig rejse med toget. Da jeg kom ind i huset, så jeg julepyntet. Det havde jeg glemt

I dag pakkede jeg alle mine røde tæpper, glas, lys og grankogler i kasser. Nu venter jeg på foråret. I min have blomster krokus og Schleifenblumen.
Vi havde 15 grader varme i dag – grrrrr
Det var alt fra mig for i dag.
Jeg skal tage brusebad nu. Min mand er allerede borte, han spiller tennis i aften og derefter møde vi med nogle tennis-venner og vil spise i en restaurant i nærheden. Jeg gider ikke at spille tennis i dag, jeg er stadigvæk forkølet. Spise kan jeg godt, da har jeg ingen problemer med.
Hav det godt indtil næste gang.
Kærlig hilsen
Heide