Hej allesammen,
Berndt: sådan en fælde kender jeg - Karl tilbød mig at låne sin, men jeg skulle selv fjerne de dræbte muldvarpe (tak for plural-forklaringen) derefter, og det gider jeg ikke.

Jeg vil overhovedet ikke dræbe muldvarpene, jeg vil bare „overtale“ dem at flytte. Men de bliver nok alligevel og jeg ved også, hvorfor: når man stikker en spade ind i jorden hvor som helst i vores have finder man masser af regnorme, så det er et paradis for muldvarpe.
Da muldvarp skrev om muldvarpe

nævnte hun, at de er fredet. Karl var vores officielle muldvarpe-mænd i kommunen i sin tid (derfor har han også sådan en fælde, hellere flere af dem), Han fortalte også om 10-m-reglen og han ser ingen behov for at bekæmpe muldvarpene i vores have. Måske har han ret, men det sker tit, at jeg „falder“ i muldvarpenes gangsystem, hvis jeg går med træsko på. Og lige efter den første brækkede ankel vil det være slut med at tage hensyn, så henter jeg Karls fælder, det lover jeg!
Men Gabi dog - kun 20 sider tilbage! Var det ikke dig som syntes, at Harry Potter på dansk ville være alt for vanskeligt? Du kan virkeligt være stolt, bliv ved med at læse på dansk. Jeg er nu ikke eksperten her, men jeg synes i hvert fald, at du også er blevet meget bedre i at skrive.
Vi planlagte vores næste tur til Lohals i aftes. Det skal være i overnæste weekend (først skulle det være allerede næste weekend, men når man ser vejrudsigten....

). Vi får nye møbler til stuen i marts, og indtil da skal stuen males. Indtil nu har vi ikke bestemt os, om vi maler alt - stuen har „loft til kip“, det kan blive et stort stykke arbejde. Loftet har en anden farve end væggene, derfor kan man male stuen i to afsnit. Møblerne er jo ikke billige, og hvis vi maler det hele skal vi også købe en ny stige for at når loftet.
Vi (hellere Novasol) starter med udlejningen i enden af marts. Og indtil da vil jeg også plante en ny hæk og derudovre skal huset og haven få en grundig omgang. Det er utroligt, hvor snavset et stråtækt hus bliver, også mens det står tomt. Der er masser af støv (og masser af edderkopper) hver gang vi kommer til Lohals. Udlejningen går for resten stærkt i dette år, det er den første gang vi har udlejet huset i så mange uger (13 indtil nu) før saisonen er begyndt.
Nu skal jeg slutte, håber at Niels ringer snart fra København. Jeg skal jo ikke blive for træt for at tale dansk med receptionisten i hotellet (jeg skal ringe tilbage, det er billigere).
Ha´ det godt allesammen
Nullermand