@ Nullermand,
jo det er rigtig. Man skulle skrive sætninger med nye ord. En anden måde er, at lære nye ord i forbindelsen med teksten. Jeg tror, når man lærer alene eller undervise sig selv, som du skriver, kræver det meget disciplin og viljestærke. Jeg pågriber mig selv tit, at jeg arbejder kun med ord jeg kender, dvs der er mit egen dovenskab, at jeg gider ikke at kigge i ordbogen hele tiden. (nye ord med underskreg!!)
Du har forhåbentlig lagt mærke til at jeg har brugt tre nye ord i denne sætninger

@ Gabi,
hvor stor er jeres areal på campingpladsen? Mit yndlingstræ er fyrretræet. Og så vidt jeg ved findes der fyrrehæk. Det kan jeg godt li’, fordi de ser meget nordisk ud. Desværre blive de ikke så høj – hvad skyggen og beskyttelsen af naboers nysgerrige blikke angår.
Har Dirk det bedere nu eller skal han til lægen eller sygehuset igen ? Fortsæt god bedring til ham.
Min mand har det godt efter operationen. Men han skulle ikke bære tunge ting eller tager armen op til løfet – ikke mere end 90 grader. Sådan skal jeg bære kamintræ eller henter vandkasser og alt andet hvad er for tungt for ham.
Vi har regnfuld vejr igen, men kun 5 grader varme. Håber det vil blive lidt køligere næste uge.
Jeg ønsker jer en rigtig hyggelig søndag.
Måske kommer jeg tilbage i aften. Jeg har ikke skrevet hver dag og skal indhenter noget

Kh
Heide