Hej allesammen,
så var det nok „Idealister“, jeg har læst, men det er også meget længe siden og mit dansk var ikke godt nok dengang. Sandsynligvis har jeg ikke rigtigt forstået bogen og kan derfor ikke huske alt for meget. Men tak for hjælpen! (Og Vilmy, du må gerne
blande dig i alt, jeg skriver om her, især på din specielle måde at rette mine fejl - tak for det

.)
I hvert fald kan det jo ikke passe med manden som fremstillede surrogat-varer når „Idealister“ foregår før besættelsen - det var nok i en anden bog, som jeg også har læst for tidligt, (altså uden at forstår den rigtigt) og har derfor glemt det meste om.
Tage Voss kender jeg ikke, men jeg tager meget gerne imod sådan nogle anbefalinger. Mange tak derfor, Danebod. Det sker tit at jeg stå hos bogforhandleren og ved ikke rigtigt, hvad jeg skal lede efter. I „tilbudskælderen“ i København har de så mange bøger, man bliver helt forvirret.
Og nu om min familiedag: maden var som sædvanlig storartet - men det siger vi nok alle om vores mors mad

. Mine niecer er ikke bare cool, de er nu derudovre også døve - fordi de sidder med deres mp3-player hele tiden. Min yngre bror kender mere end mig om den nutidige musik og han fik en kort samtale om pigernes yndlingsmusikker. Efter maden (pigerne var begge to vegetarier da jeg så dem sidste gang, men spiste gerne mormors flæskesteg i går) ville de går hjem for at se noget i fjernsynet. Da de ikke fik lov til at gå (de bor tæt på) surmulede de resten af aftenen. Det gør de tit - de er jo piger.
Gabi, hvor er du? Du
skal ikke læse i den anden tråd og ærgrer dig. Bliv bare her hos os, det er godt for dit dansk og godt for nerverne. Jeg savner også Heide, men det varer endnu en uge indtil hun er tilbage....
Nu skal jeg hygge mig lidt med Niels, han tager til Jylland i morgen og vil ikke komme tilbage før lørdag

.
Ha´ det godt
Nullermand