Hej & god aften,
nu har sneen også dækket det sønderjyske (ja, jeg mener dækket med et 1 cm tykt lag). Så jeg behøver stadig ikke skovle.
Spøg til side; jeg kan godt se, at det ikke er dig, der skal få et gækkebrev fra mig, Berndt. Så kan du jo gætte med det samme, at det er et brev sydfra

.
Når Katti nu spørger efter diskrimination, vil jeg fortælle en lille historie. Da jeg fik min første kontrakt i Danmark, var min chef meget modig, Han ansatte nemlig to udlændinge samtidig, selvom det var en meget lille arbejdsplads og der var danske ansøgere.
Et par år senere blev jeg ringet op af Gallup (Meinungsforschungsinstitut) og spurgt, om jeg arbejdede sammen med folk af "anden etnisk oprindelse". Underforstået "af anden etnisk oprindelse end dansk". Jeg svarede, "ja", det gjorde jeg jo. Så sppurgte der, om vi havde et godt samarbejde, om der var mange osv. OG slutteligt, hvilken nationalitet mine kolleger havde. Det var først der, intervieweren belv chokeret, da jeg svarede, at mine kolleger "af anden etnisk oprindelse" var danskere og en englænder

. Jeg morede mig i hvert fald godt.
Nu arbejder jeg et andet sted, men også der har vi ansatte fra flere lande fra Europa, Afrika og Asien. Og jeg nyder det. Det giver arbejdet en dimsension, som man ikke har i en alt for homogen gruppe--jeg kan også godt hsuek et hold, jeg havde for en 3-4 år siden: 15 kursister, men kun en etnisk dansker. Og det i Danmark i et dansk gymnasium udenfor områderne med mange indbyggere af anden etnisk oprindelse end dansk.
Så, jeg vil ikke se snebilleder. Det er slemt at sidde i sneen, men det gør situationen ikke bedre, når der står to tv-reportere og fortæller mig at der er sne på vejen. Jeg foretrækker radioen eller [url]http://www.dmi.dk[/url]. (Hvis det er nogen trøst, Nullermand, så virker min DAB radio p.t. dårligt lige nu).
God nat nu, og jeg krydser fingre for Jer, der sidder i sneen, eller hvis elskede sidder i sneen (Oslo er nu ikke det værste sted for sne, selvom jeg foretrækker snevejr i Jerusalem...).
Vi "snakkes" ved,
vilmy