Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Kære Troldmor-

du skal nu ikke bekymre dig om katten - den bliver i hvert fald ikke aflivet, det kan du være sikker på. Katten var min svigermors bedste ven i de sidste år, hun skal ha´ det godt så længe hun lever. Indtil nu er katten med Niels i vores sommerhus på Langeland, men hun (siger man det „hun“ - det er jo en hunkat) leder stadigvæk efter sin mor. Det vil ikke være så nemt med en kat her i en femte sals lejlighed (hvor mine kunder, altså fremmede mennesker går ind og ud). Katten er vant til et roligt liv og skal nu omstille sig - men vi vil i hvert fald prøve det.

Nu skal jeg sove
Nullermand
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Charlotte - det er fint at høre/læse fra dig igen!!! Jeg håber du har det godt.

Nullermand - en kat ved siden af sig selv kan være meget afslappende. Vi have for mange år siden en hankat navnt Skippy. Den blev desværre ikke meget gamle... Men det var en tid vi vil ikke miste. Han var en rigtige Clown og vi måtte ofte lå over ham.

Jeg glader mig allerede nu at høre fra dig, når I har overstået den slemme tid.

Hilsen fra Gabi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle,

er I alle også så nedtrykket som mig? Vi har jo her sådan en lille samfund i mellemtiden - så er det helt naturligvis at vi føler med Nullermand og Niels.

Jeg har tænkt ofte på dem i dag. Ved sådan en lejlighed kan man igen godt se at det er meget vigtig at nyde hver dag af livet.

Vilmy - jeg har desværre glemt at sige god bedring. Det er fint at høre at du har det nu hyggelig igen i stuen.

Dirk har set "vores" egern igen i haven i dag. Jeg håber weekend-vejret er lunt og tørrt, så vil jeg lave nogle arbejder i haven.

Ha' det godt - vi ses

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Gabi,
ja, det er ensomt herinde lige nu, men vi bliver sikkert flere igen, håber jeg.

Ja, Nullermand & Niels har det sikkert ikke let. Ikke kun ender et afsnit i deres liv, de skal også igennem en hel del praktiske ting, som ikke kan ordnes fra Hamborg. Godt de har Lohals; så kan de trække sig tilbage der.

Ellers varsles der forår i DK i weekenden, og jeg glæder mig. JEg er så småt ved at komme ud af mit sneglehus og får det langsomt bedre. 2007 kan kun blive bedre end 2006!

Vi snakkes ved,
vilmy
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Der har du ret, Vilmy!

Vi håber også, nu - da foråret kommer - bliver det bedre. Vi er træt, Dirk er stadigvæk utilfreds fordi det bliver ikke bedre med sin Bandscheibe...
Han har en ny camera, så kan han beskæftige sig med den. Han var lidt sur - den lille egern ville ikke vente indtil han havde hentet den camera (hihi)

Måske kan vi køre til Leipzig end af marts-måned. En lille tur med bilen er i orden, men Leipzig... Vi må vente hvad lægen siger.

Sidste søndag var vi henne til en Randfichten-concert. Turen til der var ikke ret langt og stolene foran Bhne var i orden. Alligevel zappelte Dirk herum, weil er nicht so lange sitzen kann...

Vi købte concert-kortene allerede i december-måned...Kunne man tænke at Dirk er stadigvæk syg? Men det var ikke forkert at tage derhen. Det var meget sjovt og unterhaltsam. Jeg kan virkelig anbefale dem - det er ikke bare "Holzmichl"!!!!!

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Gabi,
Randfichten, dem kendet jeg ikke endnu, men nu har jeg slået dem op på nettet. Lyder sjovt. Ikke så gammeldags osm den musik, min Opa fra Erzgebirge plejde at lytte til... men han har også været død i 6 år nu.

At kunne gå til de koncerter jeg har lyst til, er faktisk noget på plussiden i min skilsmisse. Nu skal jeg ikke forhandle med min mand mere, om det nu virkelig er nogen, vi har lyst at lytte til. Sjovt nok mødtes vi til en koncert (af den slags jeg kan lide), men han var/er mere til musik, jeg synes er for anstrengende: punk osv. Jeg begyndte allerede da vi stadig var sammen, men i krise, og jeg glæder mig til at kunne tage til koncerter & festival igen...helt selv!

Der var I da også uheldige, at Dirks diskusprolaps stadig gør så ondt. Er der slet ingen bedring i vente? Med ondt i ryggen er det ikke let at sidde i bilen i længere tid, så jeg håber han får det bedre inden I skal til Leipzig.

indtil senere...vilmy
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej alle sammen,

jeg håber I har det godt. Foråret er tilbage og blodomløbet bliver mere hurtig igen.

Nullermand, det er trist du og Nils har tabt svigermor. Jeg tænker på jer og også på lille katten.

Gabi, i år jeg har kun set to sværme , men jeg håber jeg ser flere traner i weekenden.

Jeg will skriver igen i morgen.

Tak skal du har,

Ralf
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

ikke nogen indlæg igen? Maske det er forårstrætheden ...

Jeg håber I har det godt alle sammen. Konen og jeg har spist Burritos i aften og nu vi slapper af.

Hej hej,

Ralf
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,

ja det er meget stille herinde.

Håber I har det godt derude. VI skl have en stille weekend...bryllupsdag, bare fordi statsforvaltningen ikke kan overskue deres sagsbehandlingstid og vi stadig ikke er skilt.

Vi snakkes ved,
vilmy
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen!
Ja, det er meget roligt her i sproghjørnet...og også her hos mig :wink: .
Jeg er som I næsten altid meget træt - går i seng samme tid som børnene og ikke kommer ud af sengen om morgenen :roll: .
Jeg savner solen...

Ralf, jeg er ikke forårstræt, jeg er vintertræt :P .

Vilmy, da jeg var gift var jeg ikke tilladt at gå til koncerter. Når jeg alligevel gik en dag, var vores opholdsstue i stykker da jeg kom hjem.
Jeg er så glad for at det er forbi...
Du skulle tage din datter og gå ud idag, tag en tur, lav noget sjovt. Tænk ikke om bryllupsdagen! Selv I stadig ikke er skilt...
Jeg fik en sjovt email på arbejde om en kvinde som hævne sig mod hendes utro mand - jeg skulle sende den til dig! Håber jeg kan finde dem tilbage.
Og god bedring til dig!

Gabi, jeg også håber at din mand vil være rigtig sund snart igen. Det er en lang tid nu at han kæmper med sin ryg :shock: !
Hvad gør dine egern? Jeg kan godt lide denne smukke dyre. Vi har også to egern omkring huset, men jeg har ikke set den i lang tid nu.

Nullermand, mine børn ville adoptere den stakkels kat når jeg fortalte om den :wink: .
Vi havde to katte, men begge to døde mens de var ung :( .
Håber at vi vil høre fra dig igen efter det ville være lidt roligere efter jeres dårlig tid.

Troldmor, du skulle også komme tilbage til vores hjørne :wink: . Se hvor roligt det er nu...

Kærlige hilsener til jer alle
og god weekend!
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Jubii!

Selvom det ikke er en god dag for mig, så er der dog en god nyhed: foråret er endelig kommet til det sydlige Danmark & vi har været i haven....plantet buske, roser og hortensier om, klippet stauder tilbage, flyttet buske og gravet efter regnorme. Jordbærplanterne (skovjordbær) er blevet klippet, så de er også klar til solen og varmen.

Wisteriaen blev stoppet ved forsøget at invadere nabohave (den havde tilbagelagt de første tre meter). Jeg var da så fair at tage en af dens udløber og plante den ved hegnet for at begro hegnet.

Nu mangler jeg bare den ramblerrose, jeg drømmer om--endnu en ting, som min mand brød sig om; derfor kommer den nu, hvor han intet har at sige mere (eller måske næste år...).

Humlen er på vej op, erantis, vintergæk, krokus, blåstjerne og violer blomstrer, og minsandten, om der ikke var en enkelt lille påskelilje allerede nu.

Meget vigtig, det med regnormene, selvom om årets første, fede regnorm måtte nøjes at blive puttet i jorden igen uden godnatkys fra min dejlige datter (det fik sidste årets orme altid :wink: ).

Det måd a have været forfærdleig at have en mand der splitter ting ad. Godt du er kommet af med ham. Det forsøger jeg også at sige til mig selv, selvom min aldrig har været voldelig eller andet. Bare uden rygrad og meget uærlig, som jeg ved nu i bagklogskabets unægtelig skarpe lys. Og slet ikke familieegnet.

Nej, min mand var vist jaloux (tyv tror hver mand stjæler). Så jeg lod mig kun stoppe i de sidste fire år, mens han bare tog afsted med sine venner!

Håber I har en god weekend, også til Jer deroppe i Kerteminde, hvior I formentlig står til halsen i blanketter, dødsbo og begravelse.

Kærlig hilsen,
vilmy
Berndt

Beitrag von Berndt »

Hej Vilmy:
Jubii!
......så er der dog en god nyhed: foråret er endelig kommet til det sydlige Danmark & vi har været i haven....plantet buske, roser og hortensier om, klippet stauder tilbage, flyttet buske og gravet efter regnorme. Jordbærplanterne (skovjordbær) er blevet klippet, så de er også klar til solen og varmen.
- Og jeg har beskåret en troldepil (den lignede et træ med afrohår) og savet en masse grene af et stort blommetræ.
----og jeg hørte i vores lokalradio i morges, at stæren er ankommet til Korsør - et virkeligt forårstegn :!:

Mange hilsener - og fortsat god arbejdslyst :)
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Fint, godt at høre at foråret er kommet lidt længere.

Beskæring af træer har jeg heldigvis en gartner til...men buske må jeg selv beskære (1 troldpil, 2 psradisæbletræer og et æbeltræ to go).

Hilsen, vilmy
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle,

jeg arbejdede også i haven i formiddags - så mange blomster nu, fuglene kvidrer alle steder..herligt! Vores ergern kom også forbi. Vi kunne længe iagttage den og Dirk lavede nogle billeder af den.Den er jo sådan en sød lille nisse. Bestemt er dens hvide mave helt blød. Ellers er den næsten sort. Af og til var der en anden sidste år med røde hår.

Vilmy og Nicola - mænd kan virkelig være meget anstrengende! Dirk var jo så utilfreds i den sidste tid - man turde næsten ikke at sige en lille ting - alt var forkert! Jeg var næsten ved med at flytte til vores campingplads!

Vilmy - vi hører forskellige slags musik (næsten alt hvad er "Gute-Laune-Musik" - lige meget om den er engelsk, dansk eller tysk), men punk....puha....eller tekkno... Der bliver man ho nervøst!!! Det er sådan en slags af musik, wo sich die kleinen Nackenhärchen aufstellen!

:shock:

Randfichten er virkelig ikke gammeldags-musik. Jeg kan godt li' at de spille instrumenter. Mest har man jo nu 1 eller 2 som synger og nogle halv-nøgen dansere... Nogle sange er ikke så let at forstår... de er sunget i ergebirgischer Mundart.
Randfichten har en concert på Naturbühne Greifensteine den 7.¨8.7. Det er i nærheden af Chemnitz. Vi har allerede bestillet kort. Vi vil overnætte i vandrehjemmet og besøge også min penneveninde i Sachsen.

Hilsen
Gabi
Berndt

Beitrag von Berndt »

@ Marsvin:
Ich bin ganz deiner Meinung:
Det er sådan en slags af musik, wo sich die kleinen Nackenhärchen aufstellen!
Det er den slags musik, som får nakkehårene til at rejse sig :!:
De Randfichten - und die kleine Flugfichte - kenne ich auch. Wir lernten sie übrigens in einer Sendung des MDR kennen.
MDR produziert generell gute Programme. Ist aber in DK sozusagen unbekannt :roll:

Gruß
Antworten