Hej Heide,
ich glaube, du verwechselst hier Friesisch und Niederdeutsch, welches noch viel lebendiger ist als das Friesische. Natürlich hat Niederdeutsch es auhch schwer, aber es wird ncoh in vielen Schulen als AG angeboten.
Vi er trukket indenfor; selvom temperaturen en pæn (15 gr.), er vinden kold. Og efter morgenens besøg i svømmehal (i et par måneder havde jeg ikke lsyt at se alle de lykkelige familier) med datteren ligger hun bare på sofaen og hygger sig efter en lang middagslur.
Jeg har flyttet en del skovjodbær som bunddække (hvad er det fedt når man selv kan bestemme i sin egen have; før måtte de ikke vokse under buskene, fordi de forstyrrede min mand ved at hakke ukrudt...ja, en bunddækkeplante skal jo holde ukrudtet i skak). Og mine stakkels pinsevioler stod dårligt; jeg er ikke siker de overlever...

hrmf. ..bænkebidere.
Hvad ellers? Der er da hyggelig at snakke med Jer, men jeg vil altså ikke hægte de andre af ved ikke at skrive her. Er der andre, der har lyst til at være med, så send bare Jeres skype navn til undertegnede. Du kan bare være med, Andrea, vi skriver; du behøver altså ingen hovedtelefoner.
Andrea, det er da okay, at du læser med uden at skrive, hvis du har brug for en friuge. Flertallet af mail (som man siger, ikek email)? Mails.
Har du overvejet at lytte lidt til dansk musik (nej, ikke grammatik & software, men bare for at få lydene i ørende)?
Så, nu skal jeg lave aftensmad.
Hav en god søndagaften (i aften kommer sidste del af Per Flys Forestillinger på DR1...en fantastisk serie?).
vilmy