Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Maryleen
Mitglied
hej

Beitrag von Maryleen »

Hej allesammen,

håber I har alle en dejlig dag.
Vejret er så fantastisk her i Mannheim, jeg står op om morgenen og er lykkelig bare på grund af solen :-)

Tak for sige velkommen til mig! Jeg er glad at I har ikke glemmt mig!
Hvad laver I med Skype?
En stor chat med allesammen her?
Hvornår snakker I?
Det lyder meget interessant for mig - fordi jeg har også skype med camera :-) Det er sjovt!
Vi har brug for skype, for at snakke og for at se os nogle gange... og det koster ikket noget, det er fantastisk.

Og nu vil jeg spørger: Hvad er med SAS?
Jeg vil tage en flyvetur næste uge, om onsdag... tror I at det kunne være
en problem?
Jeg har ikke lydet noget med en strejk af SAS....
Håber de afslutter strejken til næste uge...
Hvad tænker I af det?
Jeg tror jeg føler mig lidt nervøs nu :-)

Mange tak for informationen!!!
Har en storartet dag!
hej hej
maryleen
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

HEj Maryleen,
SAS personalet skal betale 70 kr i tmen for at strejke, så de er snart tilbage på arbejde igen,

8) vilmy
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

en lille hilsen fra Ruhrdistriktet. Vejret er skønt her: Sol og 26 grader.

I går når jeg arbejdede i haven jeg gravede op en humlerede ved en fejltagelse. :( Humledronningen blev meget ophidset. Jeg lagde reden i et roligt havehjørnet nær ved et jordhul og håber humler kan bygge en nye rede.

Hav det godt allesammen,

Ralf
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle!!!!

Her er jeg for at sende jer en lille hilsen!!!!

Vejret er så fint her - vi var nede i haven hver dag indtil det blev mørkt. Hver aften tænkte jeg "Om de mon skype med hinanden" men jeg kunne ikke beslutte mig, at gå i lejligheden og sidder foran PCen.

Jeg håber der kommer regn. Regnen vi havde for 3 dage siden, var ikke nok for til alle blomster og planter.

...og jeg skulle gør rent... - men det kan jeg gøre når vejret bliver dårliger... :wink:

Wer hat mit wem geskypelt? Gechattet oder telefoniert? Habt Ihr schon eine bestimmte Zeit ausgemacht?

Vilmy - nochmals vielen Dank!!! Ich bin total begeistert!!!!

Das wars auch schon - am Montag habe ich frei, so dass ich erst am Mittwoch wieder zur Arbeit muss. Morgen nach der Arbeit geht es wieder zum Wohnwagen -
also wünsche ich Euch ein schönes Wochenende, einen schönen Maifeiertag und - wer Urlaub hat - schönen Urlaub!!!

Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Maryleen, det varer jo endnu et par dage indtil du skal flyve, de skal nok blive enige hos SAS i løbet af weekenden. Men du kan godt følge med hvilken flyvninger er afløst på sas.dk.

Ralf, det var en skam med humlebierne. Men det er jo tidligt om året, de skal nok klare sig. Du var heldig, ikke at grave op en hvepserede (Erdwespen?), ellers ville du bestemt har kommet til skade.

Gabi, det er jo klart at du nyder haven istedet for at sidde foran pc´en - det ville jeg også gøre. Men jeg skal vente til lørdag, så kører vi til Lohals og bliver 4 dage. Vi har så meget at tage med dengang, det bliver nok til lidt fitnesstraining at slæbe det hele ned fra den femte sal og hen til bilen. Vi skal ha´ vores fjernsyn med (nogle lejere har beklaget, at det der står deroppe er for lille :roll: ), og så har vi købt nye glas til huset (i tilbud hos en kendt svensk møbelforettning 8) ). Ellers skal katten selvfølgelig med, med toilettet og det hele. Dertil kommer vores sædvanlige bagage....

Gabi, hvorfor skrev du for resten „lejlighed“? Hvis I har en have, bor I så ikke i et hus eller rækkehus (undskyld min nysgerrighed :oops: )?

Nå, så er det nok fra min side i dag,
vi ses i morgen

Nullermand
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej allsammen,
Hvad for en dejlig dag vi have 30gr og solskin 8)

@Vilmy,
en sprøgsmål,du have en lille datter så har du dog bestemt børne sange
cd.Kan du mig måske en låne?
Dermand jeg de sprogkundskabre bedre lærn :oops:

@ Nullermand,
Jeg håbe det din man godt ankomme till hjemme?

Hav det godt,
Andrea
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Kære alle,

sækkepiber, vi har også haft humlebier i sigte i dag; min datter samlede døde humlebier på græsplænen for at lægge dem enkeltvis på troldnøddeblade på busken og dække dem med et blad, så de kunne hvile sig list. Rørende!

Gabi, det er da fint. Mener du allergipillerne? Slæber I stadigvæk vand ned i haven? Vi har jo heldigvis en vandslange, det gør det nemmere. 8)

Fra i dag har vi hængekøjerne ned hele tiden (undtagen når det regner). Det er bare så afslappende! Haven er meget tør, men ellers har vi det rigtig godt heroppe ved en moderat varme (23 gr.).

Nullermand, kunne I ikke bare have stoppet i Odense og handle glas mm. der? Eller tager i færgen? God tur i hvert fald.

Jeg vil nyde vores have, som er ved at være rigitg flot (når jeg overvejer det, så er den jo kun 3 år gammel, og dette taget i betragtning er de vidunderlig, når jeg nu selv skal sige det!

Andrea, selvfølgelig må du låne noget. Læs lige din private mail; så ser vi videre.

Så, tre arbejdsdage endnu, så jeg skal bestille noget.

Kærlig hilsen, vilmy
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

så sidder I nok ude og nyder den lune aften, Gabi på campingpladsen, Heide et eller andet sted i Nordtyskland og I andre i haven eller på altanen, hvor jeg også vil nyde et køligt glas hvidvin om lidt. Men først skal jeg pakke, jeg vil helst har bagagen i bilen i aften, så det er kun katten som skal „pakkes“ i morgen. Hun kan godt blive lidt nervøs hvis der er for meget ståhej, og så forsvinder hun gerne bag sofaen eller under et skab og er ikke til at lokke ud i timevis.

Vilmy, Ikea i Odense er kun en forholdsvis lille forettning, ikke som de andre. De ville gerne bygge en stor filiale dér, men har indtil nu ikke fået byggetilladelsen. De glas vi købte her i Hamborg var som sagt i tilbud, 50 Cent stykket, derfor besluttede vi os at skifte alle glas i huset. Et par af dem går i stykker hvert år, og nu er der nogle, som ikke passer til hinanden.

Maryleen, strejken hos SAS er forbi siden i går aftes. Så ønsker jeg en god rejse, hvis vi ikke snakkes inden onsdag.

Ja, men nu skal jeg virkelig begynde at pakke,
har det godt I kære, måske kigger jeg ind senere.

Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,

også kun en lille hilsen fra mig. Her var det de gode og de dårlige nyheders dag: livet fortsætter som planlagt, bare min arbejdsdag i morgen er aflyst, da min bil mangler en reservedel (den gik i stykker ved to-tiden, så delen er bestilt og kommer forhåbentlig mandag....). Ellers business as usual og sommervejr med soppebassin og det hele.

Nullermand, er den nye Ikea Odense stadig sådan en lille alibi butik? Jeg tager altid til Kiel eller Århus, der for kender jeg Odenses butik ikke.

Hmmh, har lige fået en meget ubehagelig mail af min såkaldte tillidsrepræsentant; nu er jeg sur, og der skal meget til!

God nat nu,
Barbara
Andreabulli
Mitglied

Hej
Nullermand,
mange tak for din e mail :D

Vi ønske jer dejligt dage på langeland,i morgen kl.12 gøre vi til Saarland

allsammen en dejligt or solrig weekend :D

Andrea
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej mine dk-venner,

jeg er tilbage fra en 5-dages-ferie med mine forældre – lidt anstrengende med to 82-årige, men alt i alt var det godt. Vi har haft solskinsvejr alle dage og rigtig god mad hver aften. :P
Men da jeg kom hjem var min mand i færd med renoveringsarbejder i tagetage. Og det er en slags arbejde jeg kan ikke li’. :( Vi vil gerne ha’ trægulve i alle værelser. Det betyder meget meget arbejde.

Til min forundring skete der ikke ret meget i de sidste dage her i sproghjørnet. Hvor er I alle ? Gabi på campingpladsen, Nullermand i Lohals, Andrea i Saarland og Maryleen er ved med at pakke kufferterne ?

Vilmy og Ralf,
hvordan har I det. Har I haft en god weekend. Jeg tro Ralf arbejder stadigvæk i sin have i kampen med humledronningen :mrgreen: og Vilmy sidder ved skrivebordet og har som altid meget om ørerne.

Jeg er i dårligt humør lige nu, p.g.a. renoveringsarbejder – men jeg vil ikke være utaknemlig :oops: , jeg har det godt. :P

Nullermand,
desværre mangler det for tiden. Jeg vil så gerne se den anden afsnit af Matadoren, men vi arbejder til kl. 10 eller 11 i aften og derefter falde jeg i sovn – dødtræt.

Hvad er med Skype? Har I snakket sammen i det sidste dage ? Og hvem var med ?

Ikke mere fra min side for i aften, vi have nok fuldt op at gøre.
Ha’ det godt indtil næste gang og kærlig hilsen fra
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Heide,
fint du er der igen. Jeg er glad for at høre, at I har haft en god ferie!

Jeg har faktisk haft en hel friweekend. Det var ganske dejlig som afveksling ikke at arbejde i hele TO dage! Wow! Nu er jeg tilbage igen og skal lave ngoet i denne ugen, men tiderne bliver roligere nu, idet vi er ved at gå i eksamensperioden om lidt.

Så, nok for i aften.

kh, vilmy
Andreabulli
Mitglied
hallo

Hej Barbara,
kam meine 2 e-mail bei dir an?
Habe heute riesen probleme mit dem internet
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej Heide,

Humledronning og jeg lever fredelig sammen siden jeg flyttede humlerede til en gamle fugleredekasse. Kassen var ikke mere i brug fordi det er 4 år siden kassens træet var nedlagt og vi blev ikke enig hvor kassen skulle hange nu. Jeg så efter humlebier flere gang og jeg tror dyren hyggede sig i kassen.

Laver trægulv i alle værelser, ja, det er meget anstrengendet, det kender jeg. Men husk altid en skønne dag arbejdet vil være afslutted og i har nye trægulver [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/traurig/e045.gif[/img] .

I dag vi havde rigtigt Denmarksvejr: Stålblå himlen, solskin hele dagen og det blæser.

Har det godt,

Ralf[/img]
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,

godt du har sluttet freg med humlebierne. De er da bare så søde!
¨
Vi er lige kommet ind; nu er det ved at være kølig, i hvedrt fald for et lille barn! Til trods for den varme sol er vinden stadig kold.

Vi kunen godt trænge til lidt regn, bare en 50-100 mm. Er der nogle vejrguder iblandt Jer?

Så, jeg vender tilbage senere, efter at have vandet de mest nødvendige steder.

kh vilmy
Antworten