Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

blød sæbe er sikkert brun sæbe 8)

vilmy
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle,

jeg har også en tip til: min svigermor sprutter Spüli på roserne. Jeg synes det lydder ikke så sundt til roserne.

By the way: Hvornår siger man "til" og "for"?

Det er til dig - det var svært for mig.... :?: :?: :?:

På mandag og tirsdag er jeg alene. Dirk tager til en brændevæsn-seminar i Loy. I øvrigst arbejder han igen - lige nu 4 timer, så 6 timer og til sidst 8 timer igen.
Heide - hvad med din mand? Er han også rask igen?

Dirk får stadigvæk bare syghjælp, ikke rigtig løn. Det vidste jeg ikke men heldigvis havde vi sådan en situation heller ikke (nok? - ...auch noch nicht)
Vi er virkelig glade at vi ikke måtte angrebe vores "feriepenge"!
Nu er det ikke langt mere.
I soveværelse står der allerede en tøjkurv. Der pakker vi alle de ting ind som skal med til DK. Kender I det også? Bygger bakker som bliver bjerge?

Jeg vil nu slutte for i aften; vil endnu leder efter en lille broderi-motiv som passer på en lille handtørklæde. En veninde har fødselsdag og jeg synes en blomst er i orden. Jeg har jo motiver nok....

På weekenden er vi ikke i vores lille paradis. Så synes jeg, jeg har endelig tid for at sidde ausgiebig foran PCen.

Måske møder nogen af jer her eller på Skype!!! Ville glæder mig!!!

Hav' det godt til vi snakkes ved.

Gabi
Danebod

Beitrag von Danebod »

"Til" bruges retningsangivende - tror jeg...det er sådan en spontan indskydelse.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Danebod -mange tak

Og til alle bare en lille fredag-aften-hilsen. God weekend.

Vi ses!!!!

Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

ja, så blev det til et mindre drama for den danske Drama Queen i går aftes. Niels har lige fortalt mig, at man nu vil undersøge, om de østeuropæiske lande har snydet med deres telefonafstemning. Det ville nok være en kæmpe skandale... 8)

Ellers har jeg ikke ret meget at fortælle - det regnede hele dagen og nu om natten er det helt klart. Det skulle gerne være omvendt, synes jeg. Niels tog til Lohals efter arbejdet for at slå græs, og lige da han kørte fra færgen i Spodsbjerg begyndte det at regne. Nu bliver han der over nat og vi håber han kan slå græsset i morgen tidligt. Ellers skal vi tage deroppe næste weekend og forstyrre vores gæster, og det vil vi hellere ikke. Jeg synes ikke at det er pænt at få besøg af ejeren, når man har lejet et sommerhus. Men hvis ikke Niels kan gør det i morgen og vi venter yderligere to uger bliver græsset så højt, at det skal slås i to omgange med forskellige højdeindstillinger -og det kan vi heller ikke når på en halv lørdag mellem to udlejninger.

I hvert fald bliver det en kort weekend for os - han kommer først i morgen om eftermiddagen, søndag er mors dag og vi skal besøge mine forældre, og mandag morgen skal han tidligt væk. Men jeg har ja lovet at tænke på Nicola - og nu også Maryleen- i sådan et tilfælde. De har det jo meget værre, så jeg skal ikke beklage mig. I næste uge har vi jo også en helligdag og med en Brückentag bliver det til en lille 4-dage-ferie, vi kan nyde sammen. :D

Jeg ønsker Jer alle en dejlig weekend
kærlige hilsner
Nullermand
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle,

i dag laver Dirk vores middagsmad - Hurra!! Jeg må bare rzdde op køkkenet :wink:

Vejret er ikke så dårligt som det var de sidste dage. Så kan jeg godt nytte eftermiddagen for at pudse nogle vinduer. Det er meget lettere i den her lejligheden end det var i vores gammel lejlighed. Så er det ikke sådan et slemt arbejde.

Nullermand - det er virkelig en kort weekend. Men der har du selvfølgelig ret i - der er altid nogen der har det dårliger. Og i sådan en fald har man længere glæde forude.

I går har jeg skrivet siden lægere tid i en anden tråd, men det er virkelig humøforladt. Der vil man bare sige noget til et emne en anden har indstillet så bliver man analysered pgå ting man har skrevet over et helt stykke tid. Der er virkelige nogle mærkelige mennesker her i forummet...
Men måske har de det virkelig - Friede Freude Eierkuchen hele tiden og kan så ikke forstår andre folk.

I går på arbejde var en sjov dag. Vi lo hele dagen, havde ikke speciel grund und måtte bare kigge på hinanden - måske kender i sådan dumme og fjollete dage. Helt forbi var det da vi talte om maden på kantinen.
"Hvad har de i dag?"
"Bestemt fisk"
En kollega kigger på kantine-planen.
"Nej, ikke nogen fisk - stegt sild"
:mrgreen:

Mærk: stegt sild er ikke fisk...

:wink:

Hilsen

Gabi
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej med jer,

jeg er meget træt...som altid :oops: , men jeg ville skrive nogle linjer i dag.
Hvad skete der her? Nå, ikke så meget. Vi købte en ny cykel til min lille datter. Hun er meget stolt nu og kørte hele dagen med den.
Hun var også til streetsoccer-konkurrence med skolen og hendes hold vandt og skal til Dortmund til finalen i juni. Hun elsker at spille fodbold, hun er som en dreng.
Den store pige var hos frisøren og lod hendes hår klippe af. Hun havde meget langt hår og nu er den alt væk :? . Men hun ser meget godt ud...og to år ældre :shock: .
Schalke tabte mesterskabet...sikke noget lort...de var sååååå nær ved at være mester...men nu ville Stuttgart bestemt tage skålen næste uge :( .
Sniff......
Og i går var vores forum-stambord (Dortmund og omegn). Det var meget hyggeligt med lækker mad og sjov snak!

Hvad med jer? I er meget roligt...som mig :mrgreen: .

Gabi, du skal ikke blive sur. Som du skrev, der vil altid være en og anden mennesker her, der opføre sig ejendommelig. Forsøg at ignorere de, men jeg ved selv at de kan være svært :roll: ...

Nullermand, det lyder som at du og Heide havde en rigtig dejlig dag i Hamburg! Det måtte ha´ været meget sjovt at møde personlig efter kun tale på forumet eller Skype.
Hvis en eller anden af jer skal komme til Ruhrgebiet en skønne dag er I også hjertelig velkommen at kigge forbi hos mig :wink: !

Og nu skal jeg smutte...
jeg vil ringe til Danmark og skal snart i min seng,
god nat,
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

jeg har lige besluttet, at jeg ikke længere har lyst til at se Grand Prix, det er virkelig for dumt. Niels gik i seng og jeg blev oppe for at se det - men det har nu virkelig ikke noget med musik at gøre. Det var det sidste gang, det lover jeg!!!

Jeg har ondt i ryggen i dag, jeg ved ikke hvorfor. Det må har været et eller andet forkert bevægelse. Når jeg sidder gør det ondt i ryggen, og når jeg står op gør det ondt i brysten. Jeg skal nok i det hele taget få mere motion, det er ikke godt for en mand i min alder at sidde foran pc´en så meget. :mrgreen:

I morgen skal jeg besøge min mor (det er da klart - det er mors dag) - men jeg skulle hellere går en lang tur eller jogge lidt.

Og nu skal jeg i seng, håber jeg kan sove. :?

Kærlige hilsner
Nullermand

@Nicola: Ja, det var sjovt med Heide, og vi vil sikkert gentage det. Ruhrgebiet er nu ikke det, jeg har lyst til at besøge - men Stevns står på min rejseplan. Måske har du lyst til at vise mig rundt dér en dag?
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
efter lang tid et lille pip herfra: jeg kan godt fporstå dem, der ikke gider se MGP mere...jeg har ikke gjort det flere år. Den sidste var den tåbelige fra København, hvor ellers udemærkede Søren Pilmark som conferencier talte i rim hele aftenen. Jeg må sige, jeg har ikke savnet programmet siden.

I stedet for at glo på TV'et ordnede jeg alt vort vasketøj, og det var meget, selv om vi kun er to. Men jeg læste da at det er ved at være en østeuropæisk sag, hvor man er begyndt at gisne, om musikmafiaen har en finger i spillet.

Ja, Mors dag: jeg får også en mors dags gave...min datter kommer en dag tidligere hjem i dag. Hvad end jeg måtte synes om det, så er jeg glad for ikke at skulle leve uden hende et sekund mere en yderst nødvendig. Nok om det her.

Indtil senere,
vilmy
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

bare en lille hilsen fra mig. Lige nu har jeg meget arbejde i kontoret ca. 45 timer om ugenen.
Desuden har jeg min arbejde i stalden og sidste uge havde vi haft Elternabend og Schulfest.
Af den grund har jeg desværre ikke tid for skrive her hos jer.:? :oops:

@ Nicola
Det er jeg ked af for Schalke men jeg er en store VfB Stuttgart Fan og
derfore håber jeg at de vil tage skålen næste uge.

[img]http://www.old-veterans.de/board/images/smilies/83.gif[/img]

Så nu skal jeg gå på arbejde i stalden men min børn vil hælp mig i dag
fordi vi har mors dag.:wink:

Jeg ønsker jer alle en dejlig søndag.
Venlige hilsener
Uschi :D
Danebod

Beitrag von Danebod »

Og jeg ærgrer mig over at Werder Bremen bare er for dumme til at tage skålen - men så har de heller ikke forjent bedre!

Samtidig glader jeg meg meget over at St.Pauli nu har de bedste chancer for at rykke op i anden liga!
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

mine børn huskede jo at det er mors dag og jeg fik flere små gaver, hjemmelavet med meget kærlighed. Det blev jeg rigtig glad for :) .
Senere vil vi besøge min mors grav og derefter kør til hendes mor, min mormor. Hun bor i en bolig for ældre. Det er ikke så morsomt der for børnene, men sådan er livet :roll: .
Jeg ønsker alle jer mødre en rigtig god mors dag med jeres børn!

[img]http://img.photobucket.com/albums/v637/SweetMidnight/Danmark/morsdag.jpg[/img]

Uschi, den smiley var som salt i mine sår! Jeg skal ikke tale med dig igen :( :mrgreen: .
Danebod, stakkels Werder, jeg havde medlidenhad med dem i går.
De føler sig bestemt som beskidt end Schalke :? ....

Nullermand, også Ruhrgebiet har nogle skønne pladser, hvor der er meget dejligt :P .
Men jeg forstår, jeg er også hellere på Stevns og hvis jeg er der når du kommer derhen, vil jeg selvfølgelig viser dig lidt rundt.

Og nu skal jeg lidt slappe af, nu da det er mors dag ...

Ha´ det godt,
kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Danebod

Beitrag von Danebod »

Og så en lille vittighed...

En englænder, en tysker und en hollænder tages i Saudi-Arabien ved at drikke alkohol. Det er forbudt og de idømmes 50 piskeslag hver. De får dog et ønske frit. Englænderen ønsker en pude på bagen, men den flås ved de første piskeslag og nytter intet. Hollænderen ønsker to puder på bagen, men de flås også. Så kommer turen til tyskeren. Han får endda to ønsker, fordi tyskerne jo er så gode til fodbold i modsætning til de andre, og det kan dommeren lide. Hans første ønske er 100 piskeslag i stedet for 50. Det undrer dommeren nok, men han skal få dem.

- Og hvad er så dit andet ønske?

- At I binder hollænderen på min ryg...

:mrgreen:
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,

nu har jeg rigtig travlt, mit arbejdsværelse skal blive renoveret. Det er en slags arbejde jeg kan virklig ikke li'. :x
Der jeg kom hjem var Hamborg var min mand allerede i færd med at tømme værelset. Det var mig ikke bevidst før hvor mange mapper og dokumenter jeg har. Med det første skal jeg flytte med skrivebordet og pc’n.

Nullermand og jeg har haft en rigtig dejlig aften i Hamborg. :) Det var en udførlig løs og fast snak og tiden flyver af sted. Det var meget sjovt at møde en, man har snakket med så mange gange her i sproghjørnet. Jeg håber, at vi kan gentage det snart.

Stakkels Nullermand,
jeg tror det drejer sig om et hekseskud hos dig og håber du må har det snart bedre.

Gabi,
nu har du allerede fået svar på dit spørgsmål. Jo, min mand har det bedre nu – ikke rigtig godt, men han fik grønt lys fra ortopæden og begyndte straks med renoveringen. Men han har stadigvæk den negl i sit kraveben.

Lige kom han ind og spurgte hvor længe jeg skal „arbejde“ i dag. Han har ikke lagt mærke til, at jeg skrive her med jer – kun for sjovt.

Nicola,
tak for dine gode ønsker til morsdag. Desærre var min dag fuld med arbejde indtil nu. Håber du har haft en rigtig afslappende dag med dine børn hos din mormor.
For resten har du ret, der er mange skønne steder i Ruhrgebiet.

Jeg smutte nu. Håber I har det godt.
Kærlig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle,

lige meget, hvem der får skålen - hovedtsagen er at det er ikke Bayern!!! De skulle ha' en skål hvert år - for arrogance og indbildsked!

Nullermand og Heide, I vil bestemt gentage sådan en møde? Jeg synes Nullermandhar skrivet det en gang.

Stakkels Nullermand - god bedring. Det er ikke sjovt at bliver gammel :mrgreen: :mrgreen:

Skriver mere i morgen - der er jeg alene og har masser af tid (tror jeg!!)

Hilsen
Gabi
Antworten