Hej I kære -
vi er tilbage og havde en rigtig skøn dag. Selvom vi sovede over i morges (det var heldigvis Niels, som glemte at stille vækkeuret - men det var mig, som snakkede til klokken 1.30, så var det nok min skyldt alligevel

) kom vi af sted klokken 8.00 ( en ældrende blære kan være nyttig om morgenen!

) og ankom i Lohals klokken 12. Så skulle det hele klares i al hastighed, men klokken 15.01 var vi færdig med vores arbejde, havde skiftet til normalt tøj igen, havde endda plukket en stor pose Cox Orange for os og lige forladt grunden på skovsiden (bagsiden af haven, hvor vi parkerer bilen i sådan et tilfælde - ellers ville gæsterne måske blive forvirret af bilen i indkørslen). Og i samme øjeblik kom lejerne ind på grunden fra gadesiden - perfekt. De har ikke set os og overtog huset og haven i fin stand.
Så kørte vi hen til grillen ved Lohals Camping for at få noget at spise og fik også lidt sludder og nogle rygter fra byen: „Madsmeden“, som overtog byens restaurant har lukket, fordi den tidligere forpagter forlanger nu pludselig penge for restaurantens møbler - efter sigende vil han har pengene i kontanter og sort. Hvad for noget vrølv. Men forskellige gæster i grillen ville vide, at den tidligere forpagter har truet Madsmeden med tæske i det tilfæld, han åbner restauranten og dermed benytter møblerne - og så har han nok præsenteret et hold af lidt åndsvage men brutale unge, som holder øje med restauranten - Lohals-drama

! Men Madsmeden HAR lukket restauranten, det kunne vi selv se, og der VAR to biler omkring havnen, med nogle mærkelige unge mænd indeni. Og den næste politistation er i Svendborg - ca. en times kørsel langt væk.
Man kan altså ikke sige, at livet på landet er roligt og kedeligt - der sker noget derude - bare ikke det, Lohals trænger til. På vej sydpå på øen kom så en politi-bil kørende nordpå - jeg håber ikke, at det var fordi Madsmeden fik tæske - men det skal jeg vist læse om i Øboen næste torsdag.
For i morgen købte vi så ind i Brugsen - rigtig dansk! Vi får mørbradbøf med løj, asparges-kartofler fra Samsø og agurksalat. Det er nemt og lækkert - svigermors søndagsmad.
Så kiggede vi lidt rundt i Rudkøbing, for at se, hvad dér sker. De er i gang med at renovere gågaden - ny kloak og det hele. Jeg synes, det er en skam at de smider de gamle brosten ud derefter, for at bygge noget „mere modernt“ i asfalt og betonsten - og så skal træerne også fældes. De sætter pris på turisme, men forstår ikke, hvad det er (var?) Langeland kan byde på. Jeg synes, de ødelægger det hele - tid for at blive en langelænder! Tid til at blande sig!
Men ikke i aften - jeg er meget træt og vil bare hilse til jer, som forhåbentlig har en god weekend. Fejl i det her indlæg beder jeg at rette - jeg er for træt at kontrollere det selv....sn-orrrrrk
God nat, I kære,
Nullermand