Hej allesammen,
jeg vågnede lidt før jul. Men desværre kender jeg heller ikke en vending, der udtrykker "in den Knochen stecken". "Rejsens anstrengelser mærker jeg stadigvæk" måske kommer Vilmy i tanken om noget andet.
Nogle få små rettelser:
Nicola, du
sov til kl. otte. I måtte se
om havet stadig var der.
Gabi, jeg håber du kigger snart ind og oplyser hvad der var mening med din høje høhest

Jeg gætter på at det var den vidunderlig duftende høhøst, mens Nullermand drømmer om guldkornene.
Nu skal i læse
Den skrækhistorie om den afskårne årm på Langelands nordkyst 
En dag gik Erika og jeg tur ved stranden der og samlede nogle sten op, da jeg fik øje med nogle gamle knogle. Det viste sig at være en hånd

endda med nogle gamle hudlap på, man kunne tydelig se fem fingre med alle de små knogler, og da jeg kiggede nærmere på, kunne jeg se, at der ikke kun var hånden - nej også armen med "Elle und Speiche" og endu større sorte læderagtige hudlap.
På marken bag ved os kom en ældre landmand på en lille traktor til stranden, så jeg gik hen til ham og bad ham om at kigge på hånden. Jeg spurgte, om han troede at den var fra et menneske. Men han drejede den rundt med foden og viste "fingerneglen" på en af fingrene og den lignede langt mere en klo.
Senere, da vi var hjem igen sagde jeg til Erika: "Vi skal finde en lille papkasse og pakke armen ned og sende den til Zoologisk Museum, jeg må vide, hvad det er for en arm. Det kan kun være fra en abe, ellers kender jeg ikke nogen dyr der har en hånd med fem fingre og en arm med Elle und Speiche." Men det vil Erika ikke være med til og så undlod vi det. Med det resultat,
at det stadigvæk piner mig, at jeg ikke ved hvis arm der ligger på nordspidsen på Langeland
Har I et bud
Kærlig hilsen
Charlotte