Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

jeg kan bare send en lille hilsen.

@Vilmy
vi har rigtig meget arbejde på kontoret og derfor har jeg desuden ikke noget tid at skrive dansk men jeg forsøger at læse jeres indlæg hvert dag.

@ Nullermand
sidst weekend har jeg arbejdet på en store riddeturnering og derfor har
jeg bare læset 3 sidder fra bogen. :oops: :roll:
Næste weekend har jeg mere tid at læse. Min børn tager hin til deres far og jeg og min mand er allene.

@ Nicola
jeg ønsker dig en rigtig dejlig tid på Stevns.

Så pausen er forbi
Jeg ønsker jer alle en dejlig dag.
Kærlige hilsener

Uschi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej allesammen!

I kunne anse mine hjemmeside.

http://www.beepworld.de/members/schildermalerei/

Vilmy - din engel er også "dabei".

det komma endnu nye. min gæstebog er tom :( :wink:

kærlig hilsen

grit
geloescht19

Beitrag von geloescht19 »

Hej allesammen,

jeg vågnede lidt før jul. Men desværre kender jeg heller ikke en vending, der udtrykker "in den Knochen stecken". "Rejsens anstrengelser mærker jeg stadigvæk" måske kommer Vilmy i tanken om noget andet.

Nogle få små rettelser:

Nicola, du sov til kl. otte. I måtte se om havet stadig var der.

Gabi, jeg håber du kigger snart ind og oplyser hvad der var mening med din høje høhest :mrgreen: Jeg gætter på at det var den vidunderlig duftende høhøst, mens Nullermand drømmer om guldkornene.

Nu skal i læse
:shock: Den skrækhistorie om den afskårne årm på Langelands nordkyst :shock:
En dag gik Erika og jeg tur ved stranden der og samlede nogle sten op, da jeg fik øje med nogle gamle knogle. Det viste sig at være en hånd :shock: :shock: :shock: endda med nogle gamle hudlap på, man kunne tydelig se fem fingre med alle de små knogler, og da jeg kiggede nærmere på, kunne jeg se, at der ikke kun var hånden - nej også armen med "Elle und Speiche" og endu større sorte læderagtige hudlap.

På marken bag ved os kom en ældre landmand på en lille traktor til stranden, så jeg gik hen til ham og bad ham om at kigge på hånden. Jeg spurgte, om han troede at den var fra et menneske. Men han drejede den rundt med foden og viste "fingerneglen" på en af fingrene og den lignede langt mere en klo. :mrgreen:

Senere, da vi var hjem igen sagde jeg til Erika: "Vi skal finde en lille papkasse og pakke armen ned og sende den til Zoologisk Museum, jeg må vide, hvad det er for en arm. Det kan kun være fra en abe, ellers kender jeg ikke nogen dyr der har en hånd med fem fingre og en arm med Elle und Speiche." Men det vil Erika ikke være med til og så undlod vi det. Med det resultat, at det stadigvæk piner mig, at jeg ikke ved hvis arm der ligger på nordspidsen på Langeland :mrgreen:

Har I et bud :?:

Kærlig hilsen
Charlotte
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

iiiiih, Charlotte, hvad en frygtelig historie :shock: ...
Nu ved jeg hvad Nullermand vil lave næste gang han er på Langeland...søger den arm :mrgreen: .
Måske var den en arm af en stakkels fisker??
Hvad skal en abe havde lavet på Langeland :P ? Men måske var den smittet ud fra en skib.
Iiihhh...
Men mange tak for rettelsen :) !

Uschi, du har travlt med hestene, ikke sandt? Håber at alt gik godt med din rytterturnering...

I dag var jeg i flere forretninger og søgte efter "Schmand", men jeg kunne ikke finde noget som se ud som det. Så kom jeg tilbage og spurgte her i vores forum og Ursel svarede at der er ingen Schmand i Danmark. Man må hjælpe sig med Creme fraiche eller Ymer eller Kefir :wink: .

Ha´ det godt allesammen,
kærlige hilsener
Nicola :)
Zuletzt geändert von Nicola am 25.09.2007, 21:04, insgesamt 1-mal geändert.
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej Ihr Lieben,

heute nur ein schneller Abendgruß in deutsch! Habe eben nur die Einträge überflogen und werde (hoffentlich) morgen genauer nachlesen!

Troldmor - es war natürlich kein Heupferd gemeint, sondern Heuernte! Herrlich, ich liebe das.

Schön, dass Du als Pensionist - und natürlich auch alleanderen Pensionister!!! - Zeit fürs Forum findet. Kenne die Zeitknappheit der Renter durch meine Eltern zur Genüge.

Heute hatte ich das 2. Mal Fuß-krankengymnastik. Was der unter Gymnastik versteht, ist für mich Massage. Der drückt und reibt und knetet. Ich habe auch heute wieder heulen müssen und deshalb kannich jetzt auchnichtso viel denken und verschwinde aufs Sofa.

Ich denke, morgen habe ich mehr Elan
Also bis dann
Gabi
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

God bedring, Gabi!
Håber at din fod smerter ikke for meget :( og at du kan sove godt :) !!
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

også kun en kort hilsen fra mig i aften. Skønt alt var i orden med mig i går aftes, vågnede jeg i dag med halsbetændelse og lidt feber. Men da jeg havde en aftale klokken 13 kørte jeg alligevel derhen - det var nok ikke så godt. Så rystede jeg af kulde hele eftermiddagen, selv under to dyner - men nu er det værste nok overstået.

Troldmor - hvad for en historie! Er du nu sikker på, at neglerne ikke vokser videre på en død hånd - så den efterhånden måske kommer til at ligne en klo? Jeg vil jo nødig forskrække nogen, men du ved nok godt, at politiet stadigvæk leder efter ligene af ægtepar Teissen, som blev dræbt og smidt i vandet i det sydfynske øhav for ca. et halvt år siden?! De formodes at ligge bundet med en ankerkæde på havets grund - men enkelte dele kan jo komme op efter den tid.....Uha, hvor uhyggelig en tanke :shock:

Jeg har lige set det afsnit af Matador, jeg rigtig godt kan lide: det, hvor Maude, som ellers ikke bander eller taler vulgært, som sidste sætning råber: „Ud, srub af, for fanden!“ og så får hun øjne så store som tekopper. Herligt! Jeg kan godt huske, hvordan min svigermor næsten knækkede af grin, da vi så det sammen sidste jul. :D

Så, nu skal jeg hellere hygge mig i sofaen igen med min dyne og se lidt fjernsyn, før jeg skal sove.

Ha´ det godt I kære,
Nullermand
geloescht19

Beitrag von geloescht19 »

Hej allesammen

Gabi og Nullermand god bedring!

Gabi, fysioterapeuterne i Danmark er meget effektive. :mrgreen: Jeg har været til en der ovenikøb hed Heino. Jeg havde smerter i skuldreleddet og mens jeg lå på briksen, lagde han min arm over sit knæ og drejede håndledet kun omkring 1 cm udad - med det fine resultat, at tårene løb ned på kinderne på mig. Jeg kunne simpelthen ikke holde det ud og bebrejdede ham, at den behandling lignede tortur. Og han spurgte mig, om jeg ikke vidste, at de får deres uddannelse hos Saddam Hussein (som var stadigvæk i live på denne tidspunkt).

Nullermand. jeg har slet ikke tænkt på de stakkels mennesker :( . Og jeg har også hørt før at neglene hos de døde bliver ved med at vokse. Jeg kan godt se, at jeg snart skal rejse derned igen og lede efter armen.

Charlotte
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

God bedring, I kære.

Det var da en grusom historie, Charlotte. Lad os håbe, at de snart bliver fundet, hvis oprindelsen var menneskelig.

Har I læst denne artikel om Lohals og de danske teenagere? Her er [url=http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/09/25/161522.htm]linket til ungerne der tog magten[/url].

God nat, jeg vil op og kogge lidt på mit sovende barn (verdens flotteste syn).
vilmy
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen allesammen...

...og god bedring til dig også, Nullermand!
Håber du føler meget bedre efter natten med en god søvn?!

Charlotte, tror du ikke, du skulle ringe til nogen på Langeland, politi eller noget i den retning?? Måske har Nullermand ret og det kunne virkelig være en del af disse stakkels mennesker...
Men hvordan det end forholder sig, så har du meldet fundet til dem og det ville være deres ansvar derefter at finde ud hvad det kunne være - hvis de overhovedet kan finde hånden igen...

Jeg tror det er rigtig deprimerende at læse hvordan unge mennesker opfører sig og hvordan det morer dem at øve meningsløst hærværk :( .

Nu skal jeg løbe om at se efter mine unge mennesker her :wink: ,
ha´ en rigtig god dag allesammen,
kærlige hilsener
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle,

Troldmor - jeg tror fysioterapeuten (tak for ordet) jeg har havde også en uddannelse hos Saddam. Jeg er helt overbevist at han var en torturist i sit første liv!

Og sikken en historie! Jeg tror Nullermand har der ret i: neglene og håret vokser videre efter døden. Tænkdig bare I havde sendt an kasse med hånden til zoologisk museum - og de havde meddelt at hånden er fra an menneske. brrrr
Der er bare en vej at finde nu mere ud af det: Som Nicola skre - Nullermand skal søge eftern hånden!!! Ellers har vi alle ingen ro mere!!!

Nicola - jeg håber du har en dejlig ferie med Steen. At kigge at havet er stadigvæk der er også en af vores første handlinger. Selvfølgelig også at sige farvel/vi ses til hver eneste ting på campingpladsen...

Nullermand - jeg ønskede jeg kunne forstår lidt af Matador uden undertekster. Men jeg synes det er helt umuligt. Ganske slemt var det med Gitta. Jeg læste undertekster og hørte selvfølgelig hvad hun sagde - og tænkte altid "Hvad???? DET sagde hun?" JEg forstod ikke et eneste ord!!!

Heide, når Matador mangler siger bare! JEg ved ikke rigtig hvornår jeg kan kigge videre.

I dag var i øvrigst en rigtig fin dag.
Vi havde Gesundheitstag der Justizbehörden". Man kan besøge forskellige fordrage eller workshops - alt mens arbejdstid!!!
Bedst kunne jeg li' et fordrag om afslappning med progressiver Muskelentspannung.

Nu er dagen næsten forbi og det bliver allerede mørk ude...

Hilsen

Gabi
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej Gabi,

jeg har en cd derhjemme om progressiv afslapning af muskeler efter Jacobsen.
Det hjælper virkelig!
Hvis du interesserer dig for det kan jeg gerne låne dig den cd.
Bare råb :wink: ...

Kærlige hilsener
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

tak for jeres gode ønsker, men jeg havde det ikke bedre i dag, desværre. Jeg sved så voldsomt om natten at jeg skulle skifte tøj flere gange - og vågnede igen med mere end 39 graders feber. Flere gange stod jeg op i dag, jeg kunne ikke ligge i sengen længere, men hver gang steg temperaturen og jeg blev nød til at lægge mig igen.

Jeg skulle nok ikke have sagt noget om det forsvundne ægtepar - mågerne har helt sikkert flået armen eller poten eller hvad det nu var i mellemtiden, så kan man jo alligevel ikke finde ud af, hvad det var. Så lad os hellere glemme det.

Det undrer mig meget, at en flok 13-14årige børn kan ødelægge en bus og en hyttetur under deres lærernes øjne. Står det allerede så slemt, at de nu ikke har repekt for noget som helst? Gad vide, hvad ballademagernes forældre siger, sandsynligvis, at det er lærernes skyld, når de ikke er i stand til at opdrage de unge ordentligt.

Så, jeg skal hellere lægge mig igen. Feberen er lidt ned nu, men det var den jo også i går aftes, så det betyder nok ikke så meget.

Ha´ det godt , I kære,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej I kære,

Nullermand, synd for dig, og Gabi, også synd for dig. God bedring til Jer to.

Gabi, teksterne er til ikke ordret, så det kan godt være at Gitta siger noget andet end teksterne. :?

Nullermand, hvis du ikke selv kan komme op på dupperne, så kommer I.C. Jacobsen snart forbi for at hjælpe dig på benene igen. Med andre ord, der er post på vej (dog uden tekster, tror jeg). Så kan den gamle Fritz Helmuth holde dig selskab, indtil du på din egen gamle mand igen (undskyld Niels, skulle du læse dette :oops: ).

Afslapning lyder godt, Nicola. Jeg håber du får masser af den.

God nat nut,
vilmy

...jeg var SÅ træt i går aftes.
Zuletzt geändert von Vilmy am 27.09.2007, 14:45, insgesamt 1-mal geändert.
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

god bedring Nullermand og Gabi også fra min side.

Nicola det er rigtig det er travlt med hestene.
Jeg muger ud vøres bokse hvert dag og om weekenden skal jeg mude
ud 10 bokser fordi jeg måtte betale hestens boks og rideundervisning til min børn.

Rytterturnering har været meget fint. Men jeg tror næste år vil være
hvert rytterturnering meget travlt til mig fordi min to børn vil ridde med. :roll: :wink:

Charlotte det er en gyselig historie og jeg tror Nicola har ret og du skulle ringe til politi og melde fundet.

Så nu skal jeg begynde med arbejde.
Jeg ønsker jer alle en dejlig dag og jeg håber at Nullermand og Gabi vil ha´det bedre i dag.

Kærlige hilsener
Uschi
Antworten