Hej I kære,
koldt og gråt var det også her hos os - en rigtig novemberdag. Jeg tænkte ellers, alt hvad der har med jul at gøre ligger langt fra mig så „tidlig“ om året, men i dag skulle vi altså på „juleindkøb“. Vi skulle finde noget til julefrokosten i Niels´ firma, som foregår allerede næste fredag. De holder åbenbart en slags „Julklap“ hvor hver deltager skal komme med en lille gave, værdien er fastsat på 50 DKK. Vi fandt noget i en gavebutik hvor alt var smykket med julepynt allerede - jeg som „Weihnachtsmuffel“ kom pludselig rigtig i stemning. Og så købte jeg noget - men dét råber jeg ikke endnu....
Vilmy, jeg har selv ikke købt nogen ost i den forretning (min yndlingsost findes jo heldigvis hos Brugsen), men jeg har benyttet mig af deres dejlig store vaskemaskiner - og vasketøjet lugtede ikke af ost derefter. Jeg har ikke kontrolleret solbænkene, men jeg tror ikke de lagrer deres ost på dem..
I aften så vi nogle afsnit af „Huset på Christianshavn“ - (btw: Nicola, har du mere af dem, jeg tror jeg er blevet afhængig

), og for Niels var det som en tidsrejse. Han kunne huske meget fra den tid, han var ung - og jeg glædede mig over, at jeg godt kunne følge med uden undertekster og trods alt fik jeg de meste vittigheder. Serien er virkelig genial - det gik om Hash, om husbesættelsen, om horoskoper - det er sådan en sjovt måde at se på halvfjerdserne gennem den serie, jeg knækkede bare af grin! Og så er serien også rigtig dansk - ingen afsnit, hvor de ikke drikker mindst 10 øller hver. Meget er også om „deller“, flæskesteg og snaps. Herligt!!
Hvad også er sjovt er, at jeg nu efterhånden kender så mange af de gamle skuespillere - nogle er nemlig med i såvel Matador, Livsens Ondskab og Huset på C. - og nogle andre film, jeg har set. Arthur Jensen er fantastisk god - når han er med ved man straks, at man får noget at grine. Bodil Udsen er også en garanti for god fornøjelse - fantastisk kvinde! Og så er det selvfølgelig også en oplevelse, bare at genkende en af dem - i aftes var det Doktor Berg, det varede lidt, jeg vidste jeg kendte ham, og så opdagede jeg, at det var Kristen fra Matador...mens Ellen er „Elisabeth“ osv.
For at gøre vilmys lillebitte signatur læsbar og fordi det passer så godt her:
„Findes der nogen mere danske end danskerne?
Det korrekte svar er:
Ja!“
Jeg er nok på vej til at blive mere dansk end danskerne - men hvorfor ikke. Når det hele nu morer mig så meget - mere end morskab kan man jo ikke nå i det her liv -hver én på sin måde...
Nicola, du får en PN,
I alle: sov godt - vi ses i morgen (uha, næ, det er blevet sent, så er det nok i aften)
Nullermand