Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

så er jeg hjemme igen - desværre :| ! Det er for sent i aften for at fortælle jer om vores ferie, den beretning følger derfor i morgen. Men så meget for nu: træet er fjernet - Dumbo er alvorligt kvæstet - Niels var syg - og haven er endnu ikke gjort klar til vinteren. Til gengæld mødte jeg Andrea, første gang tilfældigvis hos Brugsen, anden gang til en kop te i vores køkken, og på vej hjem havde vi en meget hyggelig pause hos Vilmy - tak for det, vilmy!! :D

Mere i morgen, sov godt, I kære,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Selv tak; jeg er ved at færdiggøre min oversættelse; så er der fyraften for i aften.

God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

jeg er ved at tage af sted til vores dansk kursus, men jeg ville sende en kort hilsen til jer før jeg kører :wink: .

Godt at høre fra dig igen, Nullermand. Du skal få en lille pakke i morgen hvis posten er hurtig - det samme gælder for dig, Gabi :) .
Går det Niels bedre igen??

Heide, jeg ved at din datter har brug for et værelse i København i februar, kan du sige mig hvor længe hun må bor der, så jeg kan spørge videre...

Sidder du stadigvæk på din lyserøde sky, vilmy?? Håber det er rigtig hyggelig der :D ?!

Jeg må smutte nu til kurset,
allerede træt, men jeg var ikke der sidste uge, så jeg hellere tager af sted :oops: ...

Kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej og god aften,

en pakke til mig????? Det er spænnende!!! Tak i vorvejen, Nicola!!!

Nullermand, det var en skam at Niels var syg. Jeg håber han har det bedre nu, ellers god bedring for ham! Glæder mig til din Langeland-beretning!!!

Jeg må hurtig kigge efter mails fordi i dag kommer "Die Schatzinsel". Jeg elsker den gamle film med Michael Ande meget og er meget spændt om den nye version kan følge med med den gamle.

Desværre har jeg nogle strygetøj (NEJ - I må ikke sende strygetøj til mig!!!!). [img]http://www.cosgan.de/smiliegenerator/ablage/515/293.png[/img] Men det er heldigvis bare få dele, så kan jeg hygge jeg snart på sofaen.

Hilsen for i dag!!!

Gabi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Ey hat geklappt mit dem Smilie - bin dochnoch lernfähig!!!
Tschau, meine Lieben!!!
Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Niels har det lidt bedre igen og tog til København allerede tidligt i dag. Jeg ville ikke sige han er helt rask efter sin forkølelse og en dag længere herhjemme ville have været godt, men det må han nu selv om.

Og nu skal I høre om vores store æsketræ: der kom to mænd onsdag morgen og det var meget imponerende, hvordan de gik til værk helt oppe i træet, altid godt sikret med forskellige reb. Der var ingen plads bare til at fælde træet, de skulle pille det grenvis ned og gren efter gren blev helt forsigtigt hentet ned. Det var storartet at se, hvordan de arbejdede sammen uden at råbe eller diskutere - det var meget professionelt. Det tog to dage og alt gik godt, hverken huset eller andre træer blev beskadiget.

Men så kom de til sidst til stammen og den skulle falde i en bestemt retning. Det gjorde den også, men da den ramte den bløde jord fjedrede den op igen for at lægge sig ned et andet sted - nemlig på Dumbo, vores stor, gammel buksbom-elefant, lige den elefant de havde så forsigtigt arbejdet udenom hele to dage, fordi de i forvejen havde lovet, at elefanten ikke skulle komme til skade. De stakkels mænd var så forskrækket at jeg ikke engang kunne blive sur. Niels og jeg forsikrede dem flere gange, at det ikke var så slemt og at vi bare genopbygger planten (hvis den overlever - hvad jeg ærlig talt ikke tror på, nogle store grene er knækket lige over jorden).

Dagen efter blev træet så savet og kløvet til brænde - og så fik jeg lov til at slæbe ca. 6 rummeter brænde fra havens nederste del op ad bakken til havens øverste ende, hvor det skulle også stables. Jeg blev færdig med det - men derfor er der nu meget løv tilbage, som jeg egentlig ville fjerne. Jeg nåede at fjerne det værste løv under egetræet og valnødtræet (og ja: jeg kørte det helt illegalt ud i skoven fordi man ikke kan bruge det til komposten). Også de sidste ca. 30 trillebør med æbler gik den vej. Men jeg har stadig halvdelen af løvet tilbage. Nå, pyt med det - så har jeg nu en grund mere til at køre derhen igen så snart som muligt.

Så, det var altså det om træet og Dumbo, og nu skal jeg bare finde ud af, hvordan man sætter en link til et billede her, så skal I få at se, hvordan Dumbo engang så ud, den stakkels halv elefant, hvad han nu er.

Kærlige hilsner,
Nullermand
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej I kære,
til sidst og før jeg slukke PC’n en hurtig hilsen fra mig.
Jeg starter til Hamborg i morgen meget tidlig og skal endelig pakke kufferterne nu.

Nullermand,
gider du at ringe til mig i morgen ?
Jeg har ikke læst Lohals-reportagen helt, men det er godt at høre at Niels har det bedre.

Nicola,
tusind tak for efterspørgelsen, du har fået en PN fra mig.

Gabi,
desværre kan jeg ikke se „Die Schatzinsel“. Det var også en af mine yderlingshistorier, jeg var en stor fan af Michael Ande :wink:

Jeg smutter nu, mit vækkeur ringer meget tidlig og som sagt, mit kuffert er ikke færdig pakket.

Kælig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej igen,

nu kan I se ham, men I skal skalere billedet på 50%, ellers bliver det til en „Suchbild“.

http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=m7uYgcGiZLfhU8r.JPG

Heide, selvfølgelig ringer jeg i morgen, det er jo min sidste chance at møde dig i det her år.

Og nu skal jeg også se at komme i seng, har lige skypet med Niels som er godt ankommet i København trods isglatte veje. I morgen er det Oslo igen, men han flyver derhen, det er jeg glad for.

Sov nu godt, I kære
(og send måske en bøn for at min elefant overlever :wink: )
Nullermand
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen allesammen,

hvad ser det hyggeligt ud i Lohals, Nullermand!! En så stor have og jeres røde hus.
Men stakkels lille Dumbo, hvad er (var :( ) han sød!
Jeg har lige vist billedet til børnene og især den lille pige, som elsker elefanter siden hun var født, var meget ked af at høre at han er i stykker nu.
Vi alle sender en stor bøn at den lille elefant overlever [img]http://elouai.com/images/yahoo/51.gif[/img]!!!

God rejse til Hamburg, Heide!
Jeg kan kun forsøge at hjælpe. Jeg tænkte om en anden ven, som også bor i København, måske kan han også holde øje med det.

Du har lavet en søde smiley, Gabi :mrgreen: . Jeg har også brug for sådan en lille fyr - der er nogle tøj på en bunke bag ved mig :oops: ...

Men nu skal jeg løbe,
ha´ det godt allesammen,
kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I søde!

Nicola - du har en PN - tak for posten!!!!

Nullermand - stakkels Dumbo!!! Jeg sender også en bøn at elefanten overlever!!!

God tur til Hamborg Heide!

Da jeg tog til Braunschweig i går, har jeg set det stort juletræt foran genopbygget slottet. I dag, da jeg ventede ved busstoppestedet (som ligger netop over for juletræet), havde jeg lejlighed at kigge på dem.
Det er virkelig et stort og stolt træ - men jeg synes, der er for mange lys på det!! Det ser meget amerikanisk ud; næsten kan man ikke se træet under alle disse lys!!!
Hvis I vil se træet - www.braunschweig.de (Stadtportrait/Webcam).

Hilsen

Gabi
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej Gabi,

glæder mig at posten sikkert kom ind og at jeg kunne gøre dig en lille glæde!
Jeg har lige nu forsøgt at kigge på træet, men glemte at det er stadigvæk mørk udenfor :mrgreen: . Og træet var ikke lyst op nok.

Mine børn har skolefri i dag fordi lærerne har en pædagogisk dag. Men jeg skal på arbejde og børnene har et morfrit område.
Steen kommer på fredag og vi vil gå til en Springsteen koncert på søndag i Mannheim, det er en lang vej derhen, men vi er jo lidt gal med den gammel rocker :wink: .

Brusebadet venter nu
og jeg kan lugte kaffe :) .
Kærlige hilsener til alle her,
Nicola
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej,

vi har lige spist aftensmad efter vi kom hjem kl. 19.30 - bare en lille bihun-suppe.
Men vi vil jo skrive hver dag to eller tre linjer - så her er nogle linjer :wink:

Nicola, det lyder godt med concerten.

Her lugter nu også kaffe - en dejlig aftenkaffe.

Måske kigger jeg ind senere.

Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Gabi, du har ret med træet, der er nu virkelig lidt for mange lys på det. Men jeg er i forvejen ikke verdens største fan af julepynt, efter min mening er alt den ståhej om jul lidt overdreven nu til dags.

Nicola, jeg fik også post i går, tusind tak. Nu håber jeg, at I alle få post i morgen, hvis jeg gjorde det nu rigtigt med adresserne og portoen.

Og nu skal jeg tilbage til mit bogholderi, jeg vil have det fra bordet i aften så jeg kan begynde med noget sjovere i morgen. Måske kigger jeg også ind her senere,

kærlige hilsner,
Nullermand
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Gabi,
her er mine to eller tre linjer for i dag.
Jeg er stadigvæk ved skrivebordet og der venter massevis arbejde til i morgen og overmorgen. :roll:

Nullermand,
desværre passer det ikke i aften :roll: , håber næste gang. :(

Nicola,
jeg er meget misunderligt. Det lyder virklig meget godt. Vi var til Openair-konzerten for 4 eller 5 år siden - det var en kæmpestor oplevelse.
Mannheim er ikke langt væk fra mig, kun lidt mere end 20 kilometer. SAP-Arena er ikke så stor som f. ex. LTU i Düsseldorf.
Ups, jeg skal smutte. Min chef kalder efter mig.

Ha' det godt og kærlig hilsen fra Hamborg
Heide

Nicola igen,
god rejse og en rigtig dejlig aften med Bruce! Du få en PN fra mig!
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hei allesammen,

bare en lille hilsen fra min side.

Jeg håber at jeg vil have mere tid igen, efter vøres “Weihnachtsreiten” på søndag.

I går havde vi et mode fra vøres skole “Förderverein” vi var bare seks personer og det var jeg meget sur om.
Vi har inviteret alle forældre fra skolen (næsten 750 personer)
for 2 uger siden. :roll:

Nullermand jeg er kad af hvad skeet med jeres Dumbo. Jeg elsker elefanterne. Jeg har samlet dem da jeg var ung for mange,mange år siden. :mrgreen:
Jeg håber at Nils er rask igen.

Gabi hvad er en bihun-suppe :?:

Nicola jeg ønsker dig en god rejse og meget fornøjelse hos koncerten.
Heide jeg ønsker dig en god hjemrejse.

Arbejden kalder. :D
Vi ses

Kærlige hilsner

Uschi
Antworten