Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

God morgen allesammen,

hvis jeg har en smulle tid på middag jeg vil sende jer en billede fra sneen. :wink: hvis jeg kan finde us hvordan man gøre det. :mrgreen:

Andrea mange, mange tak også fra min mand og fra Kevin vi fik din pakke i går.

God bedring også fra mig Gabi jeg ønsker dig at du har det bedre snart.
Jeg vil mange gern komme og spiser varmt brød med dig men jeg bor for langt væg . :?

Nicola det lyder at du er en rigtig stor Springsteen fan. :wink:

Pausen er forbi igen.
Vi ses

Kærlige hilsner

Uschi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Oh ja, Nicola, Bruce igen!!! God fornøjelse!!!

Uschi, jeg ved heller ikke hvordan man kan bringe et billede her i forummet - men Nullermand må vide det. Han viste os Dumbo, kan du huske det?

Stakkels Dumbo....Nullermand - hvordan ser han ud nu??? Tænker du hat overlever? [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/k015.gif[/img]

Hilsen

Gabi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Det skulle selvfølgelig hedder: ... HAN overlever...
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Uschi & Gabi,

I uploader billedet til et gratis billedvisningsprogram på nettet og indsætter linket.

Fx dette her: [url]http://abload.de/[/url] eller brug webalbum på picasa 2: [url]http://picasa.google.ch/[/url]

Viel Spass,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej Vilmy,

mange tak for din tip men jeg har fundet en anden mulighede.

Allesammen nu kan I se hvormange sne vi har lige nu. :wink:

https://fotoalbum.web.de/alben/onlyenya ... n/miniatur

Kærlige hilsner

Uschi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

søge pige - tak skal du ha'! Tolle Bilder! Die Hälfte davon reicht uns schon, aber im hohen Norden kommt ja nie was an.(Mal auf deutsch - hatte kein Wörterbuch hier)

hilsen

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Gabi, jeg ønsker også god bedring. Det er da en skam at have noget med maven nu, hvor der findes så mange fine småkager og den slags.

Dumbo har det ikke særlig godt, desværre. De havde bundet ham sammen efter „ulykken“ så han så ikke helt så slemt ud, men sidste gang jeg så ham havde vinden forpjusket ham og nu kunne man se ganske tydeligt, at han ikke længere ligner en elefant. Men vi skal vente indtil forår før vi kan se om han kommer sig. Jeg har frostsikret hans fødder, hvor de store grene er halv knækket, måske hjælper det.

Uschi, tak for de fine billeder. Her har vi heller ingen sne, vejret er gråt men heldigvis tørt i dag.

Ulli - hvis du læser med her: jeg har set et indlæg fra dig et andet sted her og har igen lagt mærke til, at du hver gang skriver „Hils“ under indlæggene. Jeg tror, det er forkert, fordi „hils“ efter min viden er den imperativform af „at hilse“ - altså opfordrer du de andre, at hilse (en eller anden). Jeg synes, du skulle skrive „hilsen“ eller „hilsner“ i stedet - men jeg er ikke sikker, om „hils“ er forkert. Hvad synes I andre om det?

I morgen skal jeg ind i byen igen, jeg vil købe de sidste julegaver. Jeg har lige ringet til mine niecer for at få at vide, hvad de gerne ville have. De vil gerne have smykker eller musik og har oplyst, at de begge to er Emo :roll: . Det havde jeg ikke hørt før, men hvis jeg nu har forstået det rigtig er de altså en slags softpunk eller sådan noget. Jeg bliver nødt til at google lidt efter „Emo“ før jeg køber gaverne til dem - eller er der nogen her i hjørnet, som ved noget om det? Nicola?? Er dine piger måske også Emo??? I øjeblikket har jeg pludselig fornemmelsen, at jeg er rigtig gammel!! 8)

Så meget herfra for i aften,
kærlige hilsner
Nullermand
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej Nullermand,
mange tak,det du har sendet mene post fra Langeland.
kærlige hilsner
Andrea
Zuletzt geändert von Andreabulli am 14.12.2007, 00:27, insgesamt 1-mal geändert.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
kender I Tokyo Hotel? Det er Emo musik. Mon ikke et gavekort til musik efter eget valg kunne være en idé? Jeg kan stadig huske den meget kiksede Boney M. LP, som jeg fik af tanten, selv om denne band aldrig var min kop the. amamzon kan fx sende gavekort pr. mail...kan mine nevøer godt lide.

Så, i dag skal jeg tidlig i seng; jeg skal være tidligt op i morgen.

Vi skrives ved,
eller hilsen (man kan også sige "hils omkring dig"),
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej vilmy,

det var jo netop det, jeg tænkte om - et gavekort fra itunes! Men en af mine niecer (altså den, som man kan tale med i øjeblikket, mens den ældre nægter at tale med så gamle mænd som jeg er) - oplyste, at deres pc ´er er ikke gode nok og at de ikke kan downloade musik, fordi deres internetforbindelse er ikke stabilt nok (de bor helt ude på landet, måske er det derfor)

Men nu hvor du siger det: jeg kunne jo lige så godt give et gavekort - og så skal pigerne altså går på indkøb med deres gammel morbror. Det, synes jeg, er en rigtig god idé - så har jeg det også lidt morsomt - at går i byen med to teenager - og når de er gode får de helt sikkert mere ud af mig end bare deres cd´er - så skal vi også kigge ind hos H&M, Zara og alle de andre butikker.....

Ja, det lyder godt!! Jeg skal forære dem en eftermiddag med morbror i byen - mit stakkels kreditkort. Men det er jo kun en gang om året....
Nu skal jeg komme i seng,
(undskyldt, Andrea)
kærlige hilsner
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

God morgen,
lige en servicerettelse til Andrea:

det du har sendet mene post fra Langeland.
bliver til:
Mange tak for at have sendt min post fra Langeland.

Hilsen,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej Uschi! Tak for billeder - Du bor der i winterwonderland!!

Nullermand - Emo hørte jeg aldrig før. Jeg er helt enig med Vilmy: et gavekort er meget bedre end en gave som dine niecer ikke kan lide. Selv om du køber en CD med Emo-musik, kunne det godt være, at niecerne har netop den CD allerede i deres samling.

Vi ses

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
læs lige her:
[url]http://de.wikipedia.org/wiki/Emo[/url]

mvh vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
jeg kiggede ind hos jer i går aftes og det var meget rolig her. Så besluttede jeg, at jeg var for træt til at skrive et indlæg og hyggede mig med Billed Bladet, jeg fik foræret af min datter :) . Det var rigtig godt, at hun var en gang indimellem i København, angående ugeblade og slik fra taxfree-shop på færgene. :wink:

I går eftermiddags har jeg afhentet min bil efter instandsættelsen.
Uheldet koster nu alt i alt næsten 8.500 EUR ! :shock:
Jeg er meget tilfreds med reparaturen, min bil ser ud som ny, men desværre den er en „Unfallwagen“ :shock: nu og jeg skal angive det når jeg vil sælge bilen. Til sidste håber jeg nok, at forsikringen på modpartens side betaler beløbet og sagen bliver sådan afsluttet.

Gabi,
er du rask igen efter din maveinfluenza? Heldigvis går lige så en sygdom forbi efter 2 eller 3 dage. Så håber jeg, at du har haft lidt tid tilovers for at nyde din julepyntete stue.

Nullermand,
det lyder lige så som du har meget travlt igen med julegaver og din mors traditionelle “juleinkøb-med-drengen-dag” :wink: :mrgreen: .
Jeg forstår godt, at det er meget vanskelig at købe gaver til børn eller unge man har ikke meget tit kontakt med. Jeg har ikke nogen niecer eller nevøer, kun gudbørn. De er allerde voksen nu og få gaver fra mig kun til runde fødselsdage, bryllup og andere specielle mærkedage. Jeg skulle ikke sende mere pakker i hele verden og så er tiden før julen meget lettere og mere afspændt til mig.

Jeg er næsten færdig med juleforberedelser. Næste uge vil jeg køre til Nordtyskland og hente mine forældre. Så håber jeg, at vi få ikke sne indtil torsdag.
Hernede har vi meget roligt vintervejr, temperaturen er næsten omkring frysepunktet om dagen og nogle få frostgrader om natten. Jorden er hård frosset, men det er ikke gråt og kedeligt, solen bryder tit gennem skydækkene.

Jeg skal bekymre mig om aftensmad nu, derfor slutter jeg for dennegang.
Jeg ønsker jer en rigtig dejlig og afslappende adventsweekend. Jeg kigge forbi i morgen.
Hilsen fra Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

nu er jeg færdig med mit juleindkøb. Bøgerne havde jeg før, men i dag var Niels og jeg i byen for at kigge på smykke til pigerne. De skal få et gavekort, men jeg vil gerne have noget dertil, noget de med det samme har glade af. Derfor købte vi to cd´er (det syntes jeg må være let) - men derefter var jeg allerede helt udmattet. Jeg er ikke vant til at købe ind i en stormagasins musikafdeling, normalt køber jeg musik via internettet. Det var svært at finde sig tilrette, men til sidst var vi heldige. Men så kom altså smykkerne derefter - ikke noget særligt (jeg fik at vide, at pigerne meget gerne skifter deres smykker med hinanden og med deres veninder). Men alligevel: hvordan køber man smykke til piger i en alder fra 15 til 16. De skifter deres style så tit som deres kærester! Det kan være, at de er „Emo“ i dag - men i morgen er de måske noget helt anderledes (jeg heller ikke har hørt om før). :mrgreen:

Til sidst sagde vi: vi køber det, vi kunne lide at se ved dem - og vis det er forkert, så har vi i det mindste prøvet! :roll:

Nu skal jeg bare købe papier og sløjfer og pakke det hele ind. Med bøgerne er det let - men med gavekort og smykker skal jeg finde på noget særligt.

Nå, det finder jeg ud af i næste uge - mit timing er bedre end nogensinde før og jeg er helt afslappet!! :D

Endelig kunne vi i dag også planlægge vores jul med den danske del af familien. Begge to brødre deroppe har nu indvilliget at komme til Lohals med deres koner, vi skal have julefrokost den 27.12. (jeg kommer tilbage til det emne - har brug for lidt hjælp angående opskrifter og det hele, tror jeg). Jeg glæder mig at de kommer - men jeg er alligevel lidt skuffet, at det nu fem år i træk er os, som ringer og spørger, om vi ikke skulle ses. Og nu da vi ringede kunne jo én af dem sige: meget gerne, men dengang skal I komme til os (men det sagde de altså ikke).....Nå, som jeg har sagt til Niels: indtil nu kunne de tænke, at det bare var for moderens skyld vi inviterede dem. Dengang kan de være sikker på, at det er OS, som inviterer - og måske kommer de selv på den idé næste år. Hvis ikke..., jeg tror så trækker vi os tilbage efter seks års gæstefrihed. :roll:

Niels ville vente, om de ringede fra sig selv allerede i år, men jeg kunne ikke tåle, at den familie skulle falde fra hinanden så kort efter min svigermors død - jeg ville have en chance til for dem (og derudover kan jeg godt lide at have gæster! :wink: ) Derfor overtalte jeg ham at invitere dem, og jeg synes det er et godt tegn, at de med det samme sagde, at de gerne ville komme! :D

Det skal nok går,
bare I hjælper mig med min „dansk julefrokost“ :shock: ,
kærlige hilsner - Nullermand
Antworten