Sprachübung - sprogtræning II
Kære Vilmy,
jo tak, jeg har det bedre.
Og tusind tak for dit hurtigt svar. Jeg var egentlig sikkert, at det er den 23., men efter jeg har læst et brev fra en gammel veninde (84 år) kom jeg lidt i tvivl.
Håber du har det godt, sikkert er tøsen helt spændt på julen, særlig på gaverne.
Jeg ønsker dig nogle afslappende dage og glædelig jul
Heide
jo tak, jeg har det bedre.
Og tusind tak for dit hurtigt svar. Jeg var egentlig sikkert, at det er den 23., men efter jeg har læst et brev fra en gammel veninde (84 år) kom jeg lidt i tvivl.
Håber du har det godt, sikkert er tøsen helt spændt på julen, særlig på gaverne.
Jeg ønsker dig nogle afslappende dage og glædelig jul
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
God aften allesammen og en dejlig lillejuleaften. Tak for ny ordet; jeg hørte det ikke før (eller har glemt det...).
Heide, jeg håber også at du har det bedre igen! Godt, at du måtte ikke længere blive i sygehuset!
I går havde vi her også rimfrost på træerne. Vi tog en tur til campingpladsen - alt i orden der. På søen var et tynt isdække.
Lige nu sneer det rigtig tykke fnug og jeg håber, i morgen er alt hvid. Hvornår var sidste gang, vi havde jul med sne?
Hilsen
Gabi
Heide, jeg håber også at du har det bedre igen! Godt, at du måtte ikke længere blive i sygehuset!
I går havde vi her også rimfrost på træerne. Vi tog en tur til campingpladsen - alt i orden der. På søen var et tynt isdække.
Lige nu sneer det rigtig tykke fnug og jeg håber, i morgen er alt hvid. Hvornår var sidste gang, vi havde jul med sne?
Hilsen
Gabi
Hej,
i Danmark taler man om hvid jul, når mindst 90% af landet er dækket af sne om eftermiddagen den 24.12. Dette var sidste gang i 1995.
Når det er sagt, havde vi i Sønderjylland sne de fleste vintre siden 2002.
Så, tilbage til støvsugeren (i morgen kommer tøsen hjem for at holde jul!!!).
Ha' det godt.
vilmy
i Danmark taler man om hvid jul, når mindst 90% af landet er dækket af sne om eftermiddagen den 24.12. Dette var sidste gang i 1995.
Når det er sagt, havde vi i Sønderjylland sne de fleste vintre siden 2002.
Så, tilbage til støvsugeren (i morgen kommer tøsen hjem for at holde jul!!!).
Ha' det godt.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
-
- Mitglied
Hej sproghjørnet,
god aften og en fin jultid fra Ruhrdistrikten.
Heide, jeg glæder mig du er ud af sygehuset igen.
Jeg tror vi vil ikke have en hvid jul her i NRW. Deutscher Wetterdienst (www.dwd.de) sigger det vil kun blive regn, maske med is på des kolde gader
.
Har det godt, I kære, og kør langsomt i dårlig vejr!
Venlige hilsener,
Ralf
[img]http://www.cheesebuerger.de/images/midi/xmas/a020.gif[/img]
god aften og en fin jultid fra Ruhrdistrikten.
Heide, jeg glæder mig du er ud af sygehuset igen.
Jeg tror vi vil ikke have en hvid jul her i NRW. Deutscher Wetterdienst (www.dwd.de) sigger det vil kun blive regn, maske med is på des kolde gader

Har det godt, I kære, og kør langsomt i dårlig vejr!
Venlige hilsener,
Ralf
[img]http://www.cheesebuerger.de/images/midi/xmas/a020.gif[/img]
-
- Mitglied
Godmorgen allesammen,
jeg ønsker jer alle en rigtig glædelig jul!
[img]http://bestsmileys.com/christmas5/25.gif[/img]
Jeg håber at I vil få en rigtig skøn fest med jeres familier og nogle afslappende dage uden stress i stilhed og ro!!
Vi er hjemme i dag, skal til kirke sammen med min far og min bror og de vil også være hos os i aften.
Men vi danser ikke rundt om træet her, vi skal sidde ved siden af det
.
[img]http://smilie-land.de/t/w-z/weihnachten/weihn0096.gif[/img]
Steen kommer på onsdag, jeg må hente ham omkring klokken 5 (om morgenen
!!) fra stationen.
Der er ingen sne her, men det er helt i orden, børnene ville være glad for den, men jeg må ikke ha´ den. Vi skal til Danmark i weekenden, så jeg håber sneen bliver væk
.
Heide, jeg håber at du har det bedre nu og kan nyde dagene derhjemme!
Pas på dig selv!!!
Jeg vender tilbage til køkkenet, må bage en kage og tilberede lidt mad,
ha´ det godt allesammen,
Nicola[img]http://www.smiliegenerator.de/weihnachten/s6/clicksmilies9891.png[/img]
jeg ønsker jer alle en rigtig glædelig jul!
[img]http://bestsmileys.com/christmas5/25.gif[/img]
Jeg håber at I vil få en rigtig skøn fest med jeres familier og nogle afslappende dage uden stress i stilhed og ro!!
Vi er hjemme i dag, skal til kirke sammen med min far og min bror og de vil også være hos os i aften.
Men vi danser ikke rundt om træet her, vi skal sidde ved siden af det

[img]http://smilie-land.de/t/w-z/weihnachten/weihn0096.gif[/img]
Steen kommer på onsdag, jeg må hente ham omkring klokken 5 (om morgenen

Der er ingen sne her, men det er helt i orden, børnene ville være glad for den, men jeg må ikke ha´ den. Vi skal til Danmark i weekenden, så jeg håber sneen bliver væk

Heide, jeg håber at du har det bedre nu og kan nyde dagene derhjemme!
Pas på dig selv!!!
Jeg vender tilbage til køkkenet, må bage en kage og tilberede lidt mad,
ha´ det godt allesammen,
Nicola[img]http://www.smiliegenerator.de/weihnachten/s6/clicksmilies9891.png[/img]
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
-
- Mitglied
Hej I kære,
jeg kunne ikke skrive her i de sidste dage fordi vi ikke, som planlagt, fik telefon og internet tilsluttet i Lohals.
Derfor nu kun en lille hilsen fra min brors computer, vi skal straks viderer til mine forældre. Altså:
Glædelig Jul og
Godt Nytår !!!!!
til jer alle, jeg vender tilbage først i det nye år (tror ikke, at Tele2 tilslutter os mellem Jul og Nytår).
Ha´ det godt, I kære,
mange julehilsner fra
Nullermanden
jeg kunne ikke skrive her i de sidste dage fordi vi ikke, som planlagt, fik telefon og internet tilsluttet i Lohals.
Derfor nu kun en lille hilsen fra min brors computer, vi skal straks viderer til mine forældre. Altså:
Glædelig Jul og
Godt Nytår !!!!!
til jer alle, jeg vender tilbage først i det nye år (tror ikke, at Tele2 tilslutter os mellem Jul og Nytår).
Ha´ det godt, I kære,
mange julehilsner fra
Nullermanden
Hej I kære,
jeg ønsker jer glædelig jul!
Jeg håber I må få en rigtig fin fest, nogle afslappende dage med god mad og varme i stuen. Det er meget kold her os hos. Vi har stadig rimfrost og nogle grader frost om dagen.
Ha' det god - vi ses efter julen
kærlig hilsen
Heide
jeg ønsker jer glædelig jul!
Jeg håber I må få en rigtig fin fest, nogle afslappende dage med god mad og varme i stuen. Det er meget kold her os hos. Vi har stadig rimfrost og nogle grader frost om dagen.
Ha' det god - vi ses efter julen
kærlig hilsen
Heide
Hej kære forums-familie!!!! (Tak for ordet, Nullermand!!!)
Desværre har jeg ikke alle jeres adresser. Derfor på den her måde!
I ønskes en rigtig glædelig jul - med eller uden sne.
Jeg håber I er alle sund og rask for at nyde juleaften med familierne.
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/w015.gif[/img]
Kærlige hilsener og tanker til jer alle!!!!
Gabi
Desværre har jeg ikke alle jeres adresser. Derfor på den her måde!
I ønskes en rigtig glædelig jul - med eller uden sne.
Jeg håber I er alle sund og rask for at nyde juleaften med familierne.
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/w015.gif[/img]
Kærlige hilsener og tanker til jer alle!!!!
Gabi
-
- Mitglied
Hej sproghjørnet,
det er meget roligt ind her. Jeg håber i er alle rask og sund og nyder jeres julferie. Hvis I må arbejde mellem årene jeg ønsker jer en rolig tjenst.
Tina og jeg slappede af i dag efter to dager familiejul. Den første juledag vi besøgte min far men og den annen juledag Tinas bror og hans kone var hos os. Jeg tror i morgen vil vi begynder at rydde op kelleren.
Har det godt allesammen,
Ralf
det er meget roligt ind her. Jeg håber i er alle rask og sund og nyder jeres julferie. Hvis I må arbejde mellem årene jeg ønsker jer en rolig tjenst.
Tina og jeg slappede af i dag efter to dager familiejul. Den første juledag vi besøgte min far men og den annen juledag Tinas bror og hans kone var hos os. Jeg tror i morgen vil vi begynder at rydde op kelleren.
Har det godt allesammen,
Ralf
Hej,
ja, det er roligt herinde.
Jeg har en stor tak til Heide for den flotte billedbog om Josefinde, der ikke kan sove. Tusind tak, Heide, jeg fik den i går! Og vi læste den både i går og i dag.
Her står alt på rolig juleferie med masser af leg & søvn. Noget jeg ike får for meget af i hverdagen.
En af Jer er jo snart afsted for at flytte til Danmark, god tur, Andrea.
God nat,
vilmy
ja, det er roligt herinde.
Jeg har en stor tak til Heide for den flotte billedbog om Josefinde, der ikke kan sove. Tusind tak, Heide, jeg fik den i går! Og vi læste den både i går og i dag.
Her står alt på rolig juleferie med masser af leg & søvn. Noget jeg ike får for meget af i hverdagen.
En af Jer er jo snart afsted for at flytte til Danmark, god tur, Andrea.
God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Hej I kære,
her er jeg også.
Vi skal først til arbejde næste år/næste måned (lydder godt, ikke?)
Om eftermiddagen tager vi til mine forældre at hygge ed kaffe og kage.
Vi kunne finde en dato som passer alle. Så var vi alene juleaften og den første juledag - det var meget afslappende!
Den anden dag kom Dirks mor og det bliver en hyggelig eftermiddag og aften.
Dirk lavede mad (kalkun) og så var det bare min opgave, at dække bordet
I går skrev jeg et meget langt brev til mine nye dansk penneveninde. Jeg har nogle breve tilbage, jeg må svar på. Det gør jeg også med [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/r040.gif[/img] -post. Jeg kan godt li' at skrive breve på "den gamle måde" og ikke per mail.
Det er også fint at finde breve i postkassen. Så havde vi en hel del julekort. De hænger på et bånd på træppegelænderen.
Desværre havde jeg ikke alle jeres adresser...
God tur også fra mig, Andrea!!!!
Hilsen
Gabi
her er jeg også.
Vi skal først til arbejde næste år/næste måned (lydder godt, ikke?)
Om eftermiddagen tager vi til mine forældre at hygge ed kaffe og kage.
Vi kunne finde en dato som passer alle. Så var vi alene juleaften og den første juledag - det var meget afslappende!
Den anden dag kom Dirks mor og det bliver en hyggelig eftermiddag og aften.
Dirk lavede mad (kalkun) og så var det bare min opgave, at dække bordet
I går skrev jeg et meget langt brev til mine nye dansk penneveninde. Jeg har nogle breve tilbage, jeg må svar på. Det gør jeg også med [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/r040.gif[/img] -post. Jeg kan godt li' at skrive breve på "den gamle måde" og ikke per mail.
Det er også fint at finde breve i postkassen. Så havde vi en hel del julekort. De hænger på et bånd på træppegelænderen.
Desværre havde jeg ikke alle jeres adresser...

God tur også fra mig, Andrea!!!!
Hilsen
Gabi
-
- Mitglied
Gad du ikke rydde op, Ralf? Her stormede det, så jeg blev i huset. Stakkels Andrea, der skulle tage en færge i det vejr.
God nat,
vilmy
God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
-
- Mitglied
Godmorgen allesammen,
her stormede det ikke - vi havde 10 grader og solskin
- men nu regner det.
Men i dag skal vi også tage en færge nordpå, så vi håber at det ville være roligt igen.
Juledagene gik forbi også stille og roligt og det var godt. Min far og min bror var hos os, vi besøgte min mormor, Steen kom - og nu skal vi fire tage afsted og fejre nytårsaftenen i Danmark.
Jeg trænger overhovedet ikke til at rydde min kælder op
.
Jeg håber at jeg skal ha´ masser af tid til at læse videre i mine Harry Potter bøger.
Nullermand, jeg fik det hele Huset på Ch. - serie på dvd´er som julegave, så nu kan jeg forsyne dig med mere video-fornøjelse - men det skal være kun efter jeg er tilbage igen
.
Og nu er det så småt ved at være på tide at pakke bilen...
Ha´ det godt allesammen,
måske skriver jeg fra Sjælland,
kærlige hilsener
Nicola [img]http://img.photobucket.com/albums/v637/SweetMidnight/Denmark.gif[/img]
her stormede det ikke - vi havde 10 grader og solskin

Men i dag skal vi også tage en færge nordpå, så vi håber at det ville være roligt igen.
Juledagene gik forbi også stille og roligt og det var godt. Min far og min bror var hos os, vi besøgte min mormor, Steen kom - og nu skal vi fire tage afsted og fejre nytårsaftenen i Danmark.
Jeg trænger overhovedet ikke til at rydde min kælder op

Jeg håber at jeg skal ha´ masser af tid til at læse videre i mine Harry Potter bøger.
Nullermand, jeg fik det hele Huset på Ch. - serie på dvd´er som julegave, så nu kan jeg forsyne dig med mere video-fornøjelse - men det skal være kun efter jeg er tilbage igen

Og nu er det så småt ved at være på tide at pakke bilen...
Ha´ det godt allesammen,
måske skriver jeg fra Sjælland,
kærlige hilsener
Nicola [img]http://img.photobucket.com/albums/v637/SweetMidnight/Denmark.gif[/img]
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Hej kære venner,
det er vist på tide for mig at skrive noget her i sproghjørnet.
Jeg har læst jeres indlæg tilbage og fandt ud af, at I alle har haft afslappende juledage.
Jeg har haft også afslappende dage med min familie.
I dag blæser og regner det, så får vi tid, at gør noget i huset. Min mand snedkerere på en reol i mit arbejdsværelse og jeg graver lidt rundt, uden resultat
. På en eller anden måde gider jeg ikke at arbejde i dag.
Ralf,
at rydde op i kælderen – det er en god idé og det vil være virklig nødvendig, men ikke nu, måske i foråret.
Gabi,
julekort og –breve på bånd på trappegelænder - det findes også hos mig. Jeg glæder mig altid, når jeg “finder” ægte breve i postkassen.
Jeg er lidt misunderlig på dig
Min mand har ikke en gang lavet mad i hele sit liv
Han er meget kluntet i køkkenet
.
Men han hjælper med mange andere ting
Undskyld Vilmy,
jeg er ikke oppe på mærkerne
Du fik et bog fra mig for to dage siden?
Håber I få ikke en rigtig voldsom storm deroppe. Jeg selv elsker blæst og regnvejr. Det lyder bestemt lidt mærkeligt, men jeg gå meget gerne en tur i gummistøvler og regnfrakke.
Nicola,
nu kommer jeg for sent med mine gode ønsker til dig. Alligevel god rejse og nogle dejlige dage i Danmark. Desværre har jeg ikke haft tid til at se på Bruce-DVD’erne. Men nu trænger det, jeg er virklig nysgerrig.
En god ven, han var med til konzerten, står allerede i kø for at låne DVD’erne. Som du kan ser, har jeg straks pralet og fortælt om „mine“ DVD’erne.
Stakkels Andrea,
på færgen i stormvejr – brrr
. Håber at du blive ikke søsyg imellem flytningen. I hvert tilfælde ønsker jeg dig en god tur og god begyndelsen i dit nyt hjem.
Jeg smutter nu og ønsker jer en hyggelig aften.
Kærlig hilsen, Heide
det er vist på tide for mig at skrive noget her i sproghjørnet.
Jeg har læst jeres indlæg tilbage og fandt ud af, at I alle har haft afslappende juledage.

I dag blæser og regner det, så får vi tid, at gør noget i huset. Min mand snedkerere på en reol i mit arbejdsværelse og jeg graver lidt rundt, uden resultat

Ralf,
at rydde op i kælderen – det er en god idé og det vil være virklig nødvendig, men ikke nu, måske i foråret.

Gabi,
julekort og –breve på bånd på trappegelænder - det findes også hos mig. Jeg glæder mig altid, når jeg “finder” ægte breve i postkassen.
Jeg er lidt misunderlig på dig

Men han hjælper med mange andere ting

Undskyld Vilmy,
jeg er ikke oppe på mærkerne

Håber I få ikke en rigtig voldsom storm deroppe. Jeg selv elsker blæst og regnvejr. Det lyder bestemt lidt mærkeligt, men jeg gå meget gerne en tur i gummistøvler og regnfrakke.

Nicola,
nu kommer jeg for sent med mine gode ønsker til dig. Alligevel god rejse og nogle dejlige dage i Danmark. Desværre har jeg ikke haft tid til at se på Bruce-DVD’erne. Men nu trænger det, jeg er virklig nysgerrig.

En god ven, han var med til konzerten, står allerede i kø for at låne DVD’erne. Som du kan ser, har jeg straks pralet og fortælt om „mine“ DVD’erne.
Stakkels Andrea,
på færgen i stormvejr – brrr

Jeg smutter nu og ønsker jer en hyggelig aften.
Kærlig hilsen, Heide