Sprachübung - sprogtræning II
Hej,
really bad hair day i dag. Så det bliver kort.
Andrea er kommet til sit nye hjem og navigerer igennem kasserne, som desværre ikke er selvtømmende.
Herfra er er intet nyt. Året slutter som det begyndte: meget dårligt!!!! Håber 2008 bliver bedre.
God nat,
vilmy
really bad hair day i dag. Så det bliver kort.
Andrea er kommet til sit nye hjem og navigerer igennem kasserne, som desværre ikke er selvtømmende.
Herfra er er intet nyt. Året slutter som det begyndte: meget dårligt!!!! Håber 2008 bliver bedre.
God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Hej allesammen,
det var en rolig, lidt kedelig dag hos mig. Har gjort en smule kontorarbejde og strøget nogle skjorte.
Udenfor var det uklar, næsten mørk hele dagen.
Men det bedste var, at vi fik endelig besked hvornår „vores“
sommerhus på Bornholm er ledigt næste sommer.
Sådan begyndte jeg straks med at lede efter færgene.
Lige som hvert år var færgene, vi vil gerne sejle med, allerede optaget.
Heldigvis kan man godt vælge mellem forskellinge veje til øen, dvs. færgen er resereret nu. Trods dårligt vejr betyder det et lysglimt ude i horisonten.
I morgen skal jeg til Mannheim for at købe fødseldagsgaver og nogle andere ting.
Nytårsaften vil vi ude med gode venner til at spise i restauranten, derefter vil vi hygge os hjemme hos os. Som midnatsmaden laver jeg min „verdensberømte“ Quiche Lorraine. Så bliver det en aften med hygge og snak.
Jeg ved ikke, om jeg får tid til (eller for ???) at komme tilbage i morgen. Hvis ikke, så vil jeg allerede i aften ønske jer et godt nytår. Tak for hyggelige og morsomme timer sammen med jer her i sproghørnet.
Vi ses senest næste
år.
Kærlig hilsen
Heide
det var en rolig, lidt kedelig dag hos mig. Har gjort en smule kontorarbejde og strøget nogle skjorte.
Udenfor var det uklar, næsten mørk hele dagen.
Men det bedste var, at vi fik endelig besked hvornår „vores“

Sådan begyndte jeg straks med at lede efter færgene.
Lige som hvert år var færgene, vi vil gerne sejle med, allerede optaget.

I morgen skal jeg til Mannheim for at købe fødseldagsgaver og nogle andere ting.
Nytårsaften vil vi ude med gode venner til at spise i restauranten, derefter vil vi hygge os hjemme hos os. Som midnatsmaden laver jeg min „verdensberømte“ Quiche Lorraine. Så bliver det en aften med hygge og snak.
Jeg ved ikke, om jeg får tid til (eller for ???) at komme tilbage i morgen. Hvis ikke, så vil jeg allerede i aften ønske jer et godt nytår. Tak for hyggelige og morsomme timer sammen med jer her i sproghørnet.
Vi ses senest næste

Kærlig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Hej allesammen,
nu går det bedre igen, og jeg vil sætte en lille hilsen til Jer i hjørnet. Håber I har det godt.
Heide, hvis du mangler strygetøj, så er det rigeligt med tøj heroppe.
Så ser 2007 alligevel ud til at slutte på en tålelig node, og jeg håber at 2008 bliver et godt år for os. Både privat og andetsteds. Vi trænger begge to til ro og fred, så der er hverken jobskifte eller flytning i sigte her hos os.
Jeg håber selvfølgelig, at de fleste af Jer vil. aflægge visit i vort ferieparadis i løbet af det kommende år, idet et ophold i dette tyndtbefolkede land kan gavne ens sjælefred.
Godt nytår!
vilmy
nu går det bedre igen, og jeg vil sætte en lille hilsen til Jer i hjørnet. Håber I har det godt.
Heide, hvis du mangler strygetøj, så er det rigeligt med tøj heroppe.

Så ser 2007 alligevel ud til at slutte på en tålelig node, og jeg håber at 2008 bliver et godt år for os. Både privat og andetsteds. Vi trænger begge to til ro og fred, så der er hverken jobskifte eller flytning i sigte her hos os.
Jeg håber selvfølgelig, at de fleste af Jer vil. aflægge visit i vort ferieparadis i løbet af det kommende år, idet et ophold i dette tyndtbefolkede land kan gavne ens sjælefred.
Godt nytår!
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Hej alle sammen,
nur ein schneller Reinguck, daher meine Wünsche für Euch på tysk -
Euch allen Gesundheit, starke Nerven, wenn nötig, eine ausreichende Portion Humor und immer genug Zeit für sich selbst und die Lieben in all der hektischen Zeit!!!
Ich freue mich auf das nächste Jahr mit Euch!!!
Liebe Grüße
Gabi
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/n025.gif[/img]
nur ein schneller Reinguck, daher meine Wünsche für Euch på tysk -
Euch allen Gesundheit, starke Nerven, wenn nötig, eine ausreichende Portion Humor und immer genug Zeit für sich selbst und die Lieben in all der hektischen Zeit!!!
Ich freue mich auf das nächste Jahr mit Euch!!!
Liebe Grüße
Gabi
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/n025.gif[/img]
-
- Mitglied
Kære vilmy, det ser ud som om du går op ad bakke og ned igen....
Håber du vil finde sjælefred igen næste år.
Jeg krydser fingre at det vil går fremad igen!!!
Ønsker dig og alle andre her i vores sproghjørne et rigtig godt nytår!
Det skal være lykkebringede og I skal alle blive rask og sund!
Jeg skal se op i himlen og hilse på jer alle ved midnat!
Kærlige hilsener
Nicola
[img]http://bestsmileys.com/fireworks/2.gif[/img]
Håber du vil finde sjælefred igen næste år.
Jeg krydser fingre at det vil går fremad igen!!!
Ønsker dig og alle andre her i vores sproghjørne et rigtig godt nytår!
Det skal være lykkebringede og I skal alle blive rask og sund!
Jeg skal se op i himlen og hilse på jer alle ved midnat!
Kærlige hilsener
Nicola
[img]http://bestsmileys.com/fireworks/2.gif[/img]
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Kære alle,
så er det mig der skriver årets første bidrag. Godt nytår til Jer allesammen.
Jeg ønsker mig & Jer et 2008, som definitivt bliver bedre end 2007. Men taket være Jer og mit lokale netværk (& min lyserøde sky
) lykkes det sikkert.
Og så nogle af Jer føle sig særlig hilst; se her: [url]http://kongehuset.dk/publish.php?id=15141[/url] I året snytårstale, som i øvrigt blev indeldt med Dronningen, som dagde noget om slutningen på 2006
, blev der nemlæig sendt en særlig hilsen til alle, der i løbet af den sidste menneskealder har bosat sig i DK (der er vi jo nogle stykker af, hel- eller deltids), forsvaret, de danske sydfor grænsen (en hilsen til din mand, Nullermand) osv.
Så, om en time har jeg min datter i mine arme igen, og det sner. Bedre kan 2008 ikke begynde!
Kærlig hilsen, vilmy
så er det mig der skriver årets første bidrag. Godt nytår til Jer allesammen.
Jeg ønsker mig & Jer et 2008, som definitivt bliver bedre end 2007. Men taket være Jer og mit lokale netværk (& min lyserøde sky

Og så nogle af Jer føle sig særlig hilst; se her: [url]http://kongehuset.dk/publish.php?id=15141[/url] I året snytårstale, som i øvrigt blev indeldt med Dronningen, som dagde noget om slutningen på 2006

Så, om en time har jeg min datter i mine arme igen, og det sner. Bedre kan 2008 ikke begynde!
Kærlig hilsen, vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Hej og godt nytår til jer allesammen!
Vi har haft en rolig og afslappende nytårsaften. Efter maden i restauranten kørte vi hjem, der var kun en time tid indtil midnat. Gaderne var forfærdelig glat, bilerne så ud som da var lagt en glasur af is på.
Da vi kom i nærheden af vores lille landsby, den ligger jo næsten på 350 til 400 mtr. høj, gik is over til sne.
På midnats var vi ude i snedækket haven og på gaden, hilste til naboer og skålede med tysk champagne. Nede i byen var meget fyrværkeri. Det så dejligt ud i det hvidt landskab.
Desværre var vi allesammen så mæt (efter 4 retter i restauranten) at vi kunne ikke spise min Quiche, så blev den tilbage for i dag. Jeg er heldig, så skal jeg ikke lave mad i aften, kun salat ... og færdig.
Vilmy,
tak for kongehusets Link. Nu skal jeg læse Dronningens nytårstale.
Fint, et tøsen kom tilbage i morges, nyd dagen i sne med hende.
Kærlige hilsener
Heide
Vi har haft en rolig og afslappende nytårsaften. Efter maden i restauranten kørte vi hjem, der var kun en time tid indtil midnat. Gaderne var forfærdelig glat, bilerne så ud som da var lagt en glasur af is på.

På midnats var vi ude i snedækket haven og på gaden, hilste til naboer og skålede med tysk champagne. Nede i byen var meget fyrværkeri. Det så dejligt ud i det hvidt landskab.
Desværre var vi allesammen så mæt (efter 4 retter i restauranten) at vi kunne ikke spise min Quiche, så blev den tilbage for i dag. Jeg er heldig, så skal jeg ikke lave mad i aften, kun salat ... og færdig.

Vilmy,
tak for kongehusets Link. Nu skal jeg læse Dronningens nytårstale.
Fint, et tøsen kom tilbage i morges, nyd dagen i sne med hende.
Kærlige hilsener
Heide
-
- Mitglied
Godt nytår også herfra!!
Vi var ude ved havet i går i dejlige solskinsvejr. Steen var ved at fiske, men fangede ikke noget og pigerne og mig nydede bare stranden og havet.
Dagen sluttede med en hyggelig aften med Steens søskende og deres familier.
Lidt for meget fyrværkeri i mine øje, men så skal de mænd jo ha´deres fornøjelser
.
Nu skal vi tage afsted og gå en lille nytårs-tur.
Håber at I alle ha´ det godt.
Vi snakkes ved senere,
kærlige hilsener
Nicola
Vi var ude ved havet i går i dejlige solskinsvejr. Steen var ved at fiske, men fangede ikke noget og pigerne og mig nydede bare stranden og havet.
Dagen sluttede med en hyggelig aften med Steens søskende og deres familier.
Lidt for meget fyrværkeri i mine øje, men så skal de mænd jo ha´deres fornøjelser

Nu skal vi tage afsted og gå en lille nytårs-tur.
Håber at I alle ha´ det godt.
Vi snakkes ved senere,
kærlige hilsener
Nicola

Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Hej allesammen,
vøres pc var i stykker og derfor skrivede jeg ikke sidste uge.
Jeg håber I alle havde en dejlig og hyggelig jul med mange fint gaver.
Men nu skal jeg skynde mig fordi min mand vil installere nogle programmer desuden er vi inveterer hos min veninde fordi i dag er hendes fødselsdag.
Jeg øsker jer alle et godt nytår!
Ein glückliches und gesundes 2008
Kærlige hilsner
Uschi
Jeg håber I alle havde en dejlig og hyggelig jul med mange fint gaver.
Men nu skal jeg skynde mig fordi min mand vil installere nogle programmer desuden er vi inveterer hos min veninde fordi i dag er hendes fødselsdag.
Jeg øsker jer alle et godt nytår!
Ein glückliches und gesundes 2008
Kærlige hilsner
Uschi

-
- Mitglied
Hej,
dejligt at så mange af Jer allerede er kommet på banen igen.
Vi er to igen
; nu kører det igen.
Et par sproglige tips:
Efter maden i restauranten kørte vi hjem, der var kun en time tid indtil midnat.
Efter middagen....det var kun en times tid til midnat.
Gaderne var forfærdelig glat, bilerne så ud som da var lagt en glasur af is på.
Gaderne var forfærdeligt glatte, ...som om de...
Til midnat ...i den snedækkede have....hilste på naboerne.... i det hvide landskab.
...at vi kunne ikke spise min Quiche,
at vi ikke kunne spise...
...og pigerne og mig nydede bare stranden og havet.
og pigerne og jeg nød....
vores pc....skrev ...
...med mange fint gaver.
med mange fine gaver
....desuden er vi inveterer
er vi inviteret....
Så, det må være nok med sprogtræningen for i dag.
Vi skal slappe af nu og nok snart i seng. I hvert fald en af os
!
vilmy
dejligt at så mange af Jer allerede er kommet på banen igen.
Vi er to igen

Et par sproglige tips:
Efter maden i restauranten kørte vi hjem, der var kun en time tid indtil midnat.

Gaderne var forfærdelig glat, bilerne så ud som da var lagt en glasur af is på.

...at vi kunne ikke spise min Quiche,

...og pigerne og mig nydede bare stranden og havet.

...med mange fint gaver.

....desuden er vi inveterer

Så, det må være nok med sprogtræningen for i dag.
Vi skal slappe af nu og nok snart i seng. I hvert fald en af os

vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Hej Vilmy,
det lyder så som du er overvældende af lykke.
Tusind tak for rettelserne. Du er stadig på arbejde, selvom helligdagen
. Jeg har selv lagt mærke til, at der var noget forkert, men vidste ikke hvordan jeg kunne klare sætningerne.
Sov godt begge to.
Kh, Heide
det lyder så som du er overvældende af lykke.
Tusind tak for rettelserne. Du er stadig på arbejde, selvom helligdagen

Sov godt begge to.
Kh, Heide
Det var så lidt, Heide.
Tak, vi skal nok sove godt. Da min datter fik fornemmelsen af sengetid, tog hun nogle af sine legegryder og trak sig tilbage til køkkenet for "at vaske hænder". Det skal hun have lov til. Hun får også fri fra børnehaven i morgen.
Det går ned med mig, når min eksmand bliver urimelig. Jeg vil simpelthen ikke have, at han blander sig i mit liv mere, og det forsøger han! Når det er sagt, skal det også siges, at jeg har en fantastisk opbakning fra mit lokale netværk, og det er guld værd i sådanne situationer.
Når bare jeg har min datter, som jeg elsker jeg over alt på jorden, og min lille niche med min lyserøde sky, så kan jeg klare det meste. Og mere vil jeg p.t. slet ikke.
Som mor til et lille barn kan jeg dog misunde sig sneen; vi havde lsit sne i morges, og datteren prøvede da også, sammen med et par venner, at bygge en snemand, men med ½ cm snedække bliver det ikke rigtigt til noget.
Nok herfra.
vilmy

Tak, vi skal nok sove godt. Da min datter fik fornemmelsen af sengetid, tog hun nogle af sine legegryder og trak sig tilbage til køkkenet for "at vaske hænder". Det skal hun have lov til. Hun får også fri fra børnehaven i morgen.
Det går ned med mig, når min eksmand bliver urimelig. Jeg vil simpelthen ikke have, at han blander sig i mit liv mere, og det forsøger han! Når det er sagt, skal det også siges, at jeg har en fantastisk opbakning fra mit lokale netværk, og det er guld værd i sådanne situationer.
Når bare jeg har min datter, som jeg elsker jeg over alt på jorden, og min lille niche med min lyserøde sky, så kan jeg klare det meste. Og mere vil jeg p.t. slet ikke.
Som mor til et lille barn kan jeg dog misunde sig sneen; vi havde lsit sne i morges, og datteren prøvede da også, sammen med et par venner, at bygge en snemand, men med ½ cm snedække bliver det ikke rigtigt til noget.

Nok herfra.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Hej Vilmy,
jeg håber at jeres første dag i 2008 var en rigtig god dag uden børnehave og ex.
Det lyder så stolt og kærlig når du snakker om din lille pige.
Vi har stadig lidt sne og frost om dagen, men ikke nok for at bygge en snemand, måske 3 til 5 cm. Sneen er meget hård og frostkold.
Forresten tror jeg, at enhver har sin egen lille niche med lyserøde sky. Hvis ikke, så går man dog af og til med lyserøde briller på næsen
. Helt sikkert bliver du mere rolig og ligeglad med tiden.
Nu er det allerede eftermiddags og jeg var beskæftigt siden i morges med.... Jeg ved ikke med hvad
. Man kan ikke se hvad jeg har gjørt. På tysk ville jeg sige: Der Tag ist verbummelt !.
Kigger ind i aften.
Kh Heide
jeg håber at jeres første dag i 2008 var en rigtig god dag uden børnehave og ex.

Vi har stadig lidt sne og frost om dagen, men ikke nok for at bygge en snemand, måske 3 til 5 cm. Sneen er meget hård og frostkold.
Forresten tror jeg, at enhver har sin egen lille niche med lyserøde sky. Hvis ikke, så går man dog af og til med lyserøde briller på næsen

Nu er det allerede eftermiddags og jeg var beskæftigt siden i morges med.... Jeg ved ikke med hvad

Kigger ind i aften.
Kh Heide