Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hurra!!!!

Jeg kunne virkelig klare det og sende Jer en link til min (heller sagt vores) lyserøde niche - I kan se "vores" sø på campingpladsen. Lige ud kan man se hovedhuset.
Billedet er optaget ca. midt af december-måned.

Vilmy - som heide sagde allerede: Man kan godt mærke hvor glad du er at din lille skat er tilbage!!! Og så skal det jo også være!! Vi glæder os med dig. Det er en god følelse at ha' dig tilbage i højtidelig steming (siger man det?).

Nicola - en tur ved havet kunne jeg godt forestille mig... men desværre var min første dag på arbejde i 2008 :( - og det kunne jo være ikke andeledes end hektisk og kaotisk.

I aftes begyndte det med at sner. Også i dag havde vi enkelte fnug. [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/xmas/d026.gif[/img]

Det var helt for i dag - min sofa venter på mig!!!

Ha' det godt til vi snakkes ved.

Hilsen

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Gabi & I andre,
flot billede! Kan godt forstå at I holder så meget af campingpladsen. Vores næste ferie bliver også en campingferie, dog skatter vi stadig legeplads og hoppeborg højt. Vi er allerede ved at planlægge en masse småture med en anden familie (som også har 1 barn; så kan de to lege sammen).

Og ja, jeg er tilbage i højt humør (det var det du mente, tror jeg nok). Og jeg er vildt besluttet, at han i 2008 ikke skal bestemme noget som helst i mit liv. Beslutningen traf jeg jo i de første januardage i 2007, så nu er jeg forbi det rædselsfulde første-gang-for-alt. I kender det sikkert allesammen i et eller andet sammenhæng.

Heide, du har ret med den lyserøde sky, og jeg er i hvert fald glad for min, selvom den er bare en sky ca 355 dage om året. I hvert fald fysisk :wink: . Men vi har jo nettet og alt det andet. Det er meget nemmere end for 20 år siden :D :oops: .

Alt det andet: et (mindre) elegant temaskift: jeg er blevet meget glad for ne ny dims på ca 0,0003 sekunder. Jeg fik et tip af et sødt menneske, at Aldi havde Internet radioer på tilbud. Nu har jeg en og kan lytte til lige så mange nørdede specialstationer som jeg har lyst til. Men også til nationale public service kanaler fra hele verden (så mit norsk er blevet bedre igen efter en del år med alt for meget dansk og alt for lidt norsk). Nu skal jeg nok finde Kol Israel eller noget lignenede for at genoptage sprogtræningen også. Kan varmt anbefales (hvis I har lyst til en masse danske og andre kanaler & har bredbånd derhjemme). Radioen kan køre på trådløst netværk, så det er meget nemt at komme i gang.

I morgen skal jeg arbejde igen, men jeg tror jeg starter med en hjemarbejdsdag.

Ha' det godt, I kære,
vilmy

NB: Kender I det, at man altid ser slåfejl, efter man har trykket på send knappen?
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Vilmy,
jeg ser ofte slåfejl når min chef har noget på skrivebordet jeg har skriftlig forberedt til ham :oops: :wink:

Mere senere
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
de trøster mig, at jeg ikke er den eneste, der ser ud til at være blind for egne slåfejl.

Her blæser det held vildt og chillfaktoren siger -14 grader. Brrrr. Heldigvis har jeg en hjemmearbejdsdag. Skal lige til at lægge ud på nettet og overmandes af den sædvanlige trang for overspringshandlinger (fx ved at skrive herinde).

Så, ud med materialet, så kan jeg blive færdig med det i dag.

Kærlig hilsen,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

God aften,

Vilmy - slåfejl ser jeg ALTID efter jeg har trykket send knappen!! Eller en sætning som jeg havde formulered på en anden måde. Eller der er noget som jeg ville fortælle Jer eller en af mine Mail-veninder....
Det er altid efter "send" [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/g075.gif[/img] :wink:

Vi havde en meget koldt dag i dag...og på kontoret stadivæk 24 - 26 grader...Kollegaen har brug for det... [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/s050.gif[/img]

I øvrigst - hvor er I alle??? Er det bare Vilmy, heide og mig?

Gabi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hihi - og efter "send".... sorry, Nicola, du var jo også der. Men bare et lille Lebenszeichen fra Grit og Uschi...
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Gabi,
hvis det forsætte på den måde så blive vi en "pigeforening" :wink: :mrgreen:
Men jeg er sikker på, at det bliver mere livlig næste uge, når det hele går sin vante gang. Måske dukker de andere op igen, helt sikkert Nullermand.

Hilsen,
Heide
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej tøser (og Ralf, Ulli & Nullermand, hvis I er derude et sted),

ja, det ser ud som om mændene ikke er fit efter nytårsfesten. Gode, gamle Katherine Hepburn var ikke så dum, da hun sagde: "I never realized until lately that women were supposed to be the inferior sex."

Her er det stadig hundekoldt, men vi kan holde varmen; i hvert fald i stueetagen. Dankse huse har ofte kun listeloft & isolering under taget, og ovenpå er det køligere, når det stormer.

I dag kom jeg af med de lig i lasten som mit arbejdsliv stadig tilbyder mig. Lad os se, at jeg få endnu et af dem væk, inden jeg går i seng.

Indtil i morgen, vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Vilmy,
vi har det også hundekoldt, kakkelovnen er varm, men jeg fryser.
Jeg ta' en bog og en varmedunk og går i seng nu.
God nat - vi ses i morgen
Heide
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

mange,mange tak Vilmy for rettelserne.

I dag er min sidste ferie dag. Min mand er på arbejde og jeg vil gå en tur med min børn til Lindau i svømmehallen og bagefter at købe ind til Bregenz.

Jeg vil også gerne har en kakkeloven vi har det menget koldt og jeg fryser hele tid.

Jeg skal skynde mig nu fordi vi vil hente en veninde fra min datter.

Jeg ønsker jer alle en dejlig dag.

Hav det godt.
Kærlige hilsner

Uschi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej allesammen! :D

Marsvin - det går godt. Det var stresset tid. Nu jeg kommer noget at ro.
Vi var nytårsaften til Freunden. Det var meget godt................men hun skriver ikke mail nu og telefonerer. :? :(
Jeg overvejer og overvejer................hvorfor :o :?: :!:

Men vi begynder kursus 2 til marts. :D

kærlige hilsner

Grit
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Uschi og Grit,
ja, her er det også koldt! Meget koldt føles det! Især i de rum,. der ligger mod øst.

Grit, vi har dog først den 4.1.! Giv din veninde lidt tid til at kontakte dig; ikek alle er lige hurtige med at svare.

Hvis dert trøster dig: efter danske, uskrevne spilleregler skulle du tage kontakt til hende for at takke og sige "tak for sidst". Ikke hende.

Hilsen, vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/r020.gif[/img] hej [img]http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/r020.gif[/img]
hvor er det koldt!!!

Grit - jeg synes også du skulle ringe til dine venner. Det var en af de første ting vi har læert i kursus: at sige ALTID tak - tak for sidst, tak for i går, tak i lige måde osv. Hellere en tak for meget end for mindre.

Uschi - mine forældre spurgte mig, om jeg ville med til svømning i dag...men...brrrrr.... Jeg er virkelig ikke en Frostköttel men i går og i dag fryser jeg. Så kunne svømning ikke lokke mig selv om jeg gør det meget gerne. Alligevel ville jeg være nysgerrig hvordan "Eisbaden" følses, måske prøver jeg en skønne dag.

Men jeg håber I havde en fin dag!!!

Her er nogle forslag - vil ikke sige rettelser, derfor er jeg ikke sikker nok på dansk:
med min børn
når du har 1 barn = med mit barn
når du har flere børn = med mine børn

...bagefter køber vi ind i Bregenz

har en kakkeloven = have en kakkelovn

menget er bestemt en slåfejl og skulle hedde meget

hente en veninde fra min datter = hente en datters veninde.

Det er som jeg ville sige det.

Hvad mener eksperterne? Vilmy, Berndt, Günter?? Måske Troldmor? Hvor er Troldmor??????

Jeg sender varme tanker til Jer

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Wow, Gabi, flot.

Kun et ændringsønske:

...bagefter handler vi i Bregenz. Ellers må du sige, hvad du køber i Bregenz.

Her er det også alt for koldt.

Kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Tak Vilmy :oops:

Så må jeg sige:
Vi handler i...

men

vi køber drikkevarer, strømpegarn, en bog etc?

Gabi
Antworten