Seite 4 von 4
Verfasst: 24.09.2008, 22:49
von udo66
Sonofon
Vielleicht koennt ihr die Sendung ja noch im Internet sehen!!
Cybercity (Sonofon= blaue haengepalme)
Verfasst: 24.09.2008, 22:58
von udo66
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2008/09/23115246.htm
Cybercity svigter sine kunder ( Siehe auch das LOGO von Cybercity u. Sonofon!!!) "blaue Haengepalme"...
23. sep. 2008 13.08 Tophistorie
Flere hundrede tusind danskere får hver dag leveret deres internet af firmaet Cybercity, som selv siger, de er førende på markedet. Det gælder bare ikke deres kundeservice, som Kontant afslører i aften på DR 1.
Rykker, rykker og inkasso
I aftenens udsendelse fortæller flere kunder for eksempel, hvordan de på trods af gentagne forsøg på at opsige deres abonnementer, stadig bliver afkrævet penge af Cybercity, som åbenbart ikke har lyst til at give slip på sine kunder.
Lone Hansen fortæller for eksempel, hvordan hun i flere måneder blev afkrævet 299 kroner, selvom hun gentagne gange havde opsagt sit abonnement både per brev og via telefonen.
Samme oplevelse med forkerte opkrævninger har Mads Sørensen, som i maj måned bestilte bredbånd hos Cybercity. I starten virker alt meget professionelt, men han bliver hurtigt klogere. For på trods af, at der er problemer med forbindelsen, så sender Cybercity troligt regninger til Mads Sørensen hver måned.
Flere gange forsøger Mads Sørensen at klage til Cybercity over de mange regninger for en forbindelse, som ikke virker, men lige meget hjælper det. Til sidst bliver han truet med inkasso for betaling af en internetforbindelse, der ikke fungerer.
Og det endda på trods af, at Mads Sørensen havde en aftale om, at han ikke skulle betale før hans internetforbindelse fungerede.
Internetfirma modtager kun fax
En tredje kunde Jørgen Christensen, har siden 2005 har forsøgt at opsige sit cybercityabonnement for et webhotel uden held. I første omgang forsøger han at skrive en mail til internetfirmaet, men modtager alligevel en regning for hele 2006. Hans abonnement har et opsigelsesvarsel på tre måneder, og derfor betaler han bare.
- Det er ret besværligt at komme i kontakt med dem. Hvis man ringer på deres kundetelefon, skal man vente ret lang tid, så det var for at spare tid, og så beslutter jeg, at jeg vil gøre noget ved det næste år, siger Jørgen Christensen
Så i 2006 forsøger Jørgen Christensen sig igen og skriver en mail til Cybercity. Han ønsker at opsige sit abonnement, og han opsiger sin aftale i god tid før årsskiftet. Alligevel sender Cybercity endnu en gang en regning - denne gang for hele 2007.
- Jeg skulle nok have givet mig mere tid til at komme til bunds i sagen. Men jeg synes, det er dårlig service fra Cybercity´s side.
Så endnu en gang betaler Jørgen Christensen for et abonnement, han faktisk slet ikke ønsker at eje. Derfor er han ekstra omhyggelig i 2007, da han igen skriver en mail og opsiger sit abonnement hos Cybercity. Denne gang gemmer han sin mail, og da han ikke hører fra Cybercity, ringer han til kundeservice for at sikre sig, at webhotellet er opsagt.
- Jeg bliver stillet om fem gange, før jeg kommer igennem til en medarbejder, der kan forklare mig, hvordan man skal bære sig ad med at opsige sit abonnement, fortæller Jørgen Christensen og spidser ører.
For nu siger Cybercity´s medarbejder at hans aftale stadig ikke er opsagt, på trods af at han i årevis har skrevet til Cybercity flere gange og bedt dem om at stoppe abonnementet. Problemet er nemlig, at Jørgen Christen har skrevet en mail til internetfirmaet, og ikke en fax.
- Jeg synes jo, det er utroligt, at man skal bruge så gammeldags teknologi som telefax, når man skal opsige et abonnement oven i købet til et internetfirma.
Finder en fax og ender hos inkasso
Alligevel støver Jørgen Christensen en fax af på sit arbejde og sender en opsigelse til Cybercity. De kvitterer for opsigelsen og fortæller samtidig at den er modtaget for sent. Nu nægter Jørgen Christensen imidlertid at betale endnu et år for et abonnement, han opsagde første gang i 2005, og derfor er han i dag sendt til inkasso og registreret som dårlig betaler.
Se i aftenens udsendelse hvordan Cybercity vil forklare sin definition af kundeservice, og hør hvorfor et internetfirma kun modtager fax og ikke noget så topmoderne som en e-mail.
Verfasst: 24.09.2008, 23:54
von Gastarbeiter
cimberia hat geschrieben:ich klicke mich hier aus, da mir das ganze irgendwie komisch

vorkommt

!
Wenn ich einen Vertrag abschliesse und nicht weiss, was ich unterschrieben habe, dann ist doch was komisch! Oder?
hilsen Frank
Du liest also jede EULA durch, bevor Du "zustimmen" klickst? Und die AGB der Verkehrsbetriebe bevor Du den Bus besteigst? Und die Regulationen der IATA bevor Du Deinen Flug buchst?
Verfasst: 25.09.2008, 05:27
von Joerg
Jetzt habe ich mal etwas zum Thema Gebühren in Deutschland:
Ich habe ein Haus in Deutschland, zusammen mit meiner Ex-Frau. Sie wollte gerne nach der Scheidung aus der Finanzierung. Ich habe mich mit der Commerzbank (Ja, die mit dem 0,- € Girokonto!!!) in Verbindung gesetzt. Zahlenmäßig war alles in Ordnung, die Finanzierung alleine zu übernehmen. Allerdings habe ich, nachdem ich die Gebühr für die so genannte Haftungsentlassung meiner Ex-Frau erfahren habe, dann dankend abgelehnt.
Die Commerzbank verlangt sage und schreibe 2500,-€ für diese Formalität!!! zzgl. 250,- € pro Vertrag Umschreibegebühren.
Ich wäre also mit 3000,- € dabei gewesen.
Dagegen finde ich eine Diskussion über 100,- kr. echt lächerlich.
Denn:
1. Telefongesellschaften, Stromanbieter, Banken etc. ziehen in DK ihre Gebühren immer Quartalsweise ein.
2. Wenn man pünktlich bezahlt bekommt man keine Mahnung und braucht keine Mahngebühr bezahlen.
3. Wenn ich weiß, dass ich nicht regelmäßig meinen Briefkasten leeren kann, dann lasse ich doch einfach abbuchen und gehe jedem Ärger aus dem Weg.
Hilsen
Jørg
Verfasst: 25.09.2008, 07:55
von cimberia
Gastarbeiter hat geschrieben:cimberia hat geschrieben:ich klicke mich hier aus, da mir das ganze irgendwie komisch

vorkommt

!
Wenn ich einen Vertrag abschliesse und nicht weiss, was ich unterschrieben habe, dann ist doch was komisch! Oder?
hilsen Frank
Du liest also jede EULA durch, bevor Du "zustimmen" klickst? Und die AGB der Verkehrsbetriebe bevor Du den Bus besteigst? Und die Regulationen der IATA bevor Du Deinen Flug buchst?
Nee, mach ich nicht! Aber ich jammere dann auch nicht rum, dass mein "Geschäftspartner" unseriös ist. Und ich passe schon auf, dass ich keinen Kühlschrank kaufe, wenn ich einen Telekomunikationsvertrag unterschreibe!
mvh frank
Verfasst: 25.09.2008, 09:55
von ta.schi
@Gastarbeiter
Warum reitest Du jetzt eigentlich so auf dem Thema herum?! Du hast Bockmist gebaut und gut... Wenn du zu dem Zeitpunkt, zu dem Du einen Vertrag unterschreibst, der daenischen Sprache nicht maechtig bist, musst Du Dir eben jemanden mitnehmen, der es kann und fuer Dich uebersetzt.
Meinst Du, dass so etwas nur in DK passiert?! Was meinst Du, wieviele Auslaender in anderen Laendern ueber den Tisch gezoegen werden, weil sie der Sprache nicht maechtig sind.
Ich glaube, Du willst es einfach nicht verstehen, dass es auch in DK Regeln und Gesetze gibt, die eingehalten werden muesen. Genau wie in D auch... Vll. ist es dir da nur noch nie so direkt aufgefallen...
Verfasst: 26.09.2008, 17:15
von rowa71
DANKE,ta.schi