Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

det er weekend - og jeg skulle også pudse vinduer :oops: . Men jeg venter til at lindetræer er færdig med at blomstre. Ellers kan jeg pudse igen om to dage :wink: .

Gabi, jeg ville gerne have dit mobilnummer og så skal jeg også sende mit i et pb!
Det er en skam at du kan ikke komme til Hamborg - men som du sagde, vi skal alle mødes en skønne dag.

Jeg ville glæde mig hvis jeg kunne ser en eller to eller tre aller mere af jer på 20. juni i Hamburg :D !

Steen lagde mærke til i går aftes at han vil gå glip af to kvartfinaler og finalen i fodbold-EM på grund af Bruce - huh hvad jamrede han :mrgreen: ...

Alex, min store datter har allerede begyndt at læse din bog :wink: !

Nullermand, hvad du skrev om begravelsen af din farfar lyder godt - sådan skal det være. Selvfølgelig er man bedrøvet, men man kan jo give også en begravelse en meget personligt form. Min far har lige været til sådan en, med personlige musik og billeder og også med en præst :wink: , og min far var meget betaget af begravelsen.

Heide, jeg ønsker dig og din pige en rigtig god dag hos Ikea :) !

Og nu skal jeg ringe til Stevns...

Ha´ det godt allesammen,
kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej allesammen! :mrgreen:

Vi skal bygge i campingvogn en "Dachluke" ind i dag. Vejret er ikke så godt.
Min datter skal gøre lektier. Hun er hjemme og ikke i skolen til tirsdag. Vi har en stor samtale i skolen.

Så kun har en dejlig weekend!

hilsen

Grit
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
meget træt efter nogle timer hos IKEA kom jeg tilbage. Bilens bagagerummet var propfuld. Jeg har foræret min datter den del køkkenudstyr, men det mangler stadigvæk mange ting, også møbler.

Nu skulle jeg pakke kufferterne, jeg tager af sted i morgen tidlig.

Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Alex48
Mitglied

Beitrag von Alex48 »

Hej

Vejret er herligt her, ikke forår, men sommer. Jeg tilbragte eftermiddagen hos en kollega og ven og hans familie. Det var meget sjovt også med hans børn. Men nu er jeg meget træt. I morgen vil jeg have en heledags cykeltur.

Jeg havde lyst at lære nogle er jer personligt at kende i Hamborg, men jeg tror ikke, at den 20. Juni vil passe mig. Weekenden før er jeg hos en ven i Kassel (hans søn vil spille Per Gynt i skoleteatret), og desuden tror jeg, at min søster, som bor i Hamborg og som jeg kunne sove hos, er på en sejltur den weekend.

Nicola, din datter er den første unge, som læser min roman. Det ville interesserer mig, hvad hun tænker om den, også, hvis hun ikke kan lide den. Men detajler af hendes mening skulle du hellere sende som email eller PN. Jeg ville føle mig lidt ubehageligt at læse en kritik til romanen her i foret. Naturligvis må hun gerne selv skrive noget om sin mening over romanen, men jeg antager ikke, at hun vil have lyst til det.

Hilsen, Alex
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godaften allesammen,

kun en kort aften-hilsen herfra. Jeg er også meget træt.

Heide, jeg ønsker dig en god tur til Hamborg! Jeg vil svare til dit pb senere, jeg ved at du forstår at sengen kalder :wink: .

Grit, held og lykke med jeres samtale på mandag!

Alex, det ville have været sjovt hvis du også ville komme til Hamborg.
Jeg vil ikke skrive om din bog her i forum, det lover jeg. Yasmin vil ikke afslutte at læse den før hun kommer tilbage fra Frankrig. Hun tager afsted på mandag og i morgen skal hun være flittig med at pakke sin kuffert.

Vi alle skulle virkelig planlægge en sproghjørne-møde... :!:

God Nat!
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
efter nogle timer på kontoret en lille aftenhilsen til jer. Jeg er lige faerdig med mit arbejde og vil nu spise en smule. Her i Hamborg regner det lidt, håber også hjemme hos mig.

Alex,
tak for din mail. Jeg svar på den når jeg er hjemme igen. Du skal vente lidt - undskyld. :roll:

Grit,
også fra mig held og lykke til samtalen. Håber at samtalen bliver positiv til jer.

Nullermand,
vi skal tale i telefonen i morgen eftermiddags. Hvis du har lyst, ring til mig ellers ringer jeg til dig :wink: .
I hvert tilfaelde har jeg tid i morgen aften, men ikke så tidlig. Jeg skal arbejde ca. indtil kl. 20:00.
Men det vil vaere fint, når det passer hos dig. :wink:

Så nu skal jeg smutte her. Der venter nogle andere - jeg er nemlig på mit hotel ved pc'n, uden ordbog og det dansk ö og ae fungerer ikke.

Kaerlig hilsen fra Hamborg
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

ganske kort:
jubii: vi havde 4 timers regnvejr i morges

Mvh vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej
vi har også regnevejr i dag :)

lille hilse
Andrea
Dänemarkfans
Mitglied

Andreabulli hat geschrieben:Hej
vi har også regnevejr i dag :)

lille hilse
Andrea
vi også, I morgen skal igen solskin. :D

k.hilsen

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen -

ja, jeg har ikke skrevet så meget her i de sidste dage, jeg havde travlt med at arbejde, med at læse og med at give min tid til Niels, som er her for en lang weekend. Det er han fordi han skal undersøges hos forskellige læger, og nu sidder vi her og prøver at holde os vågen, fordi Niels i morgen tidligt skal have en „Schlafentzugs-EEG“ eller sådan noget. I hvert fald må han ikke sove i nat, og det er svært for ham. Han er fire timer over sin almindelig sengetid, men alligevel er der seks timer tilbage indtil undersøgelsen finder sted. Jeg vil så længe som mulig hjælpe ham med det her - og efter jeg er færdig med mit indlæg begynder vi altså, at spille Ludo (mit rückwärts-rausschmeissen). Jeg er spændt på, hvor lang vi kommer med det. En tur rundt om Alsteren står ogsa på programmet i nat - det vil bringe os to timer videre. Derefter følger kaffe (koffein-fri, koffein er nemlig ikke tilladt) og resten af den rabarberkage, jeg bagte i går. Nå, tiden skal nok gå....

Tidligere i aftes var vi ude med Heide, vi spiste vores sædvanlige pizza (Niels fortrak Pasta) og havde en dejlig aften sammen. Tak for det, Heide!

Men nu skal jeg spille Ludo for nogle timer - Niels skal holdes vågen.

Måske er jeg for træt i morgen for at skrive noget - men så ved I, hvorfor. :wink:

Kærlige hilsner,
Nullermand
lailadk

Beitrag von lailadk »

Hej
jeg laeser tit her men har ikke skrevet för.
Nu löber mundvandet fordi at i skriver om rababerkage. Heide
lige et spörgsmäl til dig: hvordan laver du rababerkage med marengs???
Jeg har prövet den hos Mövenpick, men har aldrig kunnet finde en god opskrift. Og da jeg har rabarber i haven kan jeg jo godt bruge et par gode opskrifter . Nu kan jeg jo lige nä at höste en gang til för de bliver for sure.
Mange hilsener her fra Laila i Hamborg
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Nullerman,
jeg krydser fingre for dig & Niels.

Kh.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Og en ny meddelelse:
velkommen, Laila!

vilmy :D
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Dänemarkfans
Mitglied

Hej allesammen!

Velkommen Laila. Det er deijlig, at du skriver med her. :)

Nullermand - Held og lykke til Niels og dig! Sove er så vigtig.

Nå vi har bagefter samtale i skolen. Jeg har købte mig Baldian-dråbe. Den/det hjæper mig.
Jeg fortæller jer i aften.

hilsen

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen -

uha, hvor er jeg træt! Alligevel kunne jeg ikke sove videre, først pga. lyset - solen skinner sa dejligt - og så pga. telefonerne. Kunderne og håndværkerne kan jo ikke vide om mine natteaktiviteter. :mrgreen:

Jeg holdt ud indtil Niels skulle af sted kl. 8.00 og sov urolige fire timer derefter. Nu er jeg for træt til at koncentrere mig rigtig på arbejdet - en god anledning til at skrive til jer, jeg tror nemlig ikke at jeg bliver oppe ret længe i aften. Niels undersøgelse bragte i øvrigt ingen nye oplysninger....men til gengæld vågnede JEG med en fin forkølelse og hovedpine. Nu sover han og jeg håber, jeg har ikke smittet ham! :?

Jeg fik et opkald fra vores ven, der er i Lohals i øjeblikket og skal komme hjem i dag. Han havde før fortalt om sine problemer med at holde naboens mange katte væk fra de åbne døre og vinduer men i nat gik det altså alligevel galt. Han er høresvag på det ene øre og når han sover på det andet hører han faktisk ingenting om natten. Derfor bemærkede han først i morges, at en kat var smuttet ind i huset og havde gemt sig i vores soveværelse. I sin fortvivelse har katten i nattens løb tisset og skidet flere gange i vores seng - og dét lige nu, hvor vaskemaskinen er i stykker. :roll:

Jeg er sur...men ved ikke på hvem. Måske kan man vaske det hele ud i møntvaskeriet i Rudkøbing, men jeg skal nok hellere købe nye dyner og puder. Vores egen kat har ikke en enkelt gang skidet eller tisset et andet sted end på dens kattetoilet - men når hun alligevel lugter noget af den anden kat, måske kommer hun så på andre tanker.....

Laila, velkommen til her. Det er fint at have endnu en dansker med. Angående rabarberkage med marengs får du i første omgang MIN opskrift per PB...Heide er jo på tiden på forretningsrejse her i Hamborg og jeg ved ikke om hun kender sine opskrifter udenad... :mrgreen:

Grit, held og lykke med jeres samtale!

Så meget herfra,
kærlig hilsen,
Nullermand
Antworten