Hej allesammen,
Heide, tak for dine søde ord. Det kan ske at jeg „forsvinder“ igen engang i næste uge - nemlig efter begravelsen. Jeg frygter at jeg først dér ville fatte, hvad der er sket og for alvor begynder at sørge. Men så ses vi jo fredag aften og jeg glader mig meget til den opmuntring.
Nicola, jeg bestiller et bord for fem personer hos Leon - eller skal jeg først sikre mig, at de har en TV, så Steen kan få en glimt af aftens foldboldkamp? Der findes mange andre steder i nærheden af hovedbanegården, hvor man kan spise og samtidig se fodbold...
Måske er vi alligevel kun fire personer, men det ved jeg ikke endnu. Niels´ planlægning for den næste uge kom helt i uorden, da han skal jo også komme ned til Hamborg for begravelsen. Derfor ved vi nu ikke, om han er i Hamborg fredag aften.
I dag gjorde jeg noget, jeg ikke har gjort i mange år - nemlig INGENTING

. Jeg sad bare ude i haven hele dagen og læste en spændingsroman. Om aftenen lavede jeg en enkel ret (bøffer med løg og nye kartofler), derefter læste jeg videre og mere aktivitet var der ikke - herligt! Det var også første gang efter en lang tid jeg læste en bog på tysk. Jeg mangler det sidste kapitel endnu, opløsningen af spændingen - og det vil jeg læse nu.
Det er stadigvæk nemmere at læse på tysk, men i går blev jeg også „pakkelåner“ i den Danske Central Bibliothek, det skete fordi jeg havde brug for nogen dansk faglitteratur - og i dag tænkte jeg så, at jeg nok lige så godt kunne låne romaner dér, så det her bliver nok den eneste bog på tysk, jeg læser i dette år.
Nu tager jeg bogen og går i seng. I morgen kommer en maler - hun skal give et tilbud for at male vores vinduer (jeg ved godt, at man selv kan male dem, men bondehusvinduer er vanskeligt at male og vi har hverken lyst eller tid til det). Hun kommer klokken ti, (hun er kone til vores elektriker og samtidig hans sekretær - sådan er det her på øen) og hun driver sin malerforretning ved siden af alt andet, hun skal passe, derfor passer det hende bedst på en søndag. Jeg er spændt på, hvor meget det vil koste - normalt var vi meget positivt overraskede over priserne heroppe.
Til sidst: Vilmy, jeg tænker på dig. Din ordbog ligger her foran mig og hjælper mig med det her. Jeg håber din og tøsens weekend forløber godt!
Kærlige hilsner,
Nullermand