Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Yvonne - hjertelig velkommen hos os!!! Det var da en overraskelse - lige ville jeg brokke mig over, at jeg skulle skrive mit tredje indlæg i træk, så kom der et bidrag fra en helt uventet side - tak for det! :D Om „Festen“ skrev jeg før, tror jeg (fik foræret filmen af en ven, som havde bestilt den på internettet, og da den kom var den på dansk og tekstet på hollandsk - derfor fik jeg den til sidst :mrgreen: ). Jeg synes den var udmærket, men dialogerne var svær at forstår - godt den var på video, så kunne jeg gense de vanskelige passager igen og igen!

Vi var ude på landet i dag, hos vores ven som efterhånden kommer sig lidt. Men jeg gider ikke skrive mere om det.

Så er emnet altså foldbold igen. Jeg så slet ikke kampen, men mens jeg sad her og kiggede, om en af jer var dukket op i mellemtiden, bemærkede jeg pludseligt, at det igen var så stille på gaden. Det var mærkeligt, da der findes en spansk og flere italienske restauranter dernede. Så kiggede jeg i fjernsynet - og rigtigt: kampen var ikke slut endnu. Men det er den nu forlængst - og det bliver alt roligt. Så sker nok det samme som i går, bare at vi skifter vindere med tabere og vodka med grappa. Mon ikke ambulancerne igen rykker ud lidt senere 8) Til gengæld har jo italienerne sikkert fejret Ferraris dobbelt-sejr i Magny-Court, måske kan de trøste sig dermed. :roll:

Yvonne igen: jeg ser kun to fejl i øjeblikket: „de kører“ og „overdrevet“. Alt andet overlader jeg til eksperterne...

Sov godt, allesammen,
kærlig hilsen,
Nullermand
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

bare en lille hilsen fra mig før jeg begynder med at arbejde.

Nullermand det er ikke bedre på landen de også kører rundt i Isny og dytter. Jeg tror vi har masser af Tyrker og Russer i Isny og område.
Jeg er rigtigt træt nu og jeg vil meget gerne tilbag i min seng igen! [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/a015.gif[/img]

Men jeg skal arbejde nu .

Jeg ønsker jer alle en dejlig dag.

Kærlige hilsner
Uschi
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godaften allesammen,

jeg er hjemme igen og også på jorden igen.
Det var en fantastik concert i lørdags hvor vi stod i første række og kunne glemme alle de timer vi ventede foran stadionet.
Men der var ingen regn og humøret var godt og vi mødte mange venner, som vi altid mødes med på koncerter.
Næste stop for os er København nu, i Parken på søndag.

Tak for den meget hyggeligt aften, Nullermand, Niels og Heide :D !
Det var så dejlig at snakke med jer.
Næste gang har vi måske lidt mere tid for at hygge os.
Da vi kørte tilbage til hovedbanegården i søndags tidlig med bussen og kunne ser lidt af byen sagde jeg til Steen at vi måske kan møde en weekend for at opdage Hamburg og at du ville måske gerne være vores turistguide, Nullermand.
2 Doofe 1 Gedanke :mrgreen: ...
Steen er stadigvæk ikke så godt, han skulle havde været i sengen hele weekend, men det gik jo ikke.

I morgen skal jeg starte at pakke vores ting, ferien starter på torsdag og så skal vi rejse nordpå.
Du skulle se min taske til 3 uger, Nullermand :P .
Så vil vi i hvert fald gå glip af den store tuderi, ligegyldigt om det skal komme fra tyske eller tyrkiske biler og sove i fred og ro på Stevns :wink: .

Det er St. Hans aften i dag. Jeg ville gerne være med på stranden lige nu :oops: .

Til sidst en hjertelig velkommen til Yvonne!
Du bor ikke så lang væk fra mig :wink: .

Ha´ det godt allesammen
og sov godt!
Kærlige hilsener
og en stor krammer
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Nicola, når dine døtre har det som dig med bagagen kommer du nok til at køre nordpå i en lastbil, ellers kan det ikke lade sig gøre. :mrgreen:

Jeg læste en anmeldelse om concerten i Hamburger Abendblatt i dag - den må har været helt fantastisk. Var du en af dem som gav The Boss en seddel med din yndlingssang? Du stod jo i første række og ifølge avisen gik Bruce på nærkontakt med jer dernede. Hvis jeg skal gemme artiklen for dig, sig bare til!

I er meget velkomne til at bruge mig som turist-guide i Hamborg, men nu skal I jo først nyde jeres tid i Danmark. Hils Steen, også fra Niels, vi ønsker ham god bedring, den stakkels. Men sig nu også til ham, at korte bukser IKKE er den passende påklædning, når man render rundt med feber! 8)

Uschi, det var længe siden du har skrevet her (du skrev her? Vilmyyy !?!?) - i hvert fald: velkommen tilbage. Nu er du lidt nærmere til din ferie i Danmark - men hvor skal I egentlig hen?

Her skete ikke så meget, Niels tog til København i dag og skal arbejde i Malmø resten af ugen. Jeg er midt i mit bogholderi og er i strid med en tidliger lejer. Jeg nægter at udbetale depositummet, da der én dag efter hun flyttede fra lejligheden er opdukket en bunke af affald i en offentligt tilgængelig kælder - ikke hendes affald, siger hun. Men der bor kun seks mennesker i huset - så hvor kommer affaldet fra så pludseligt, og hvorfor præcis den dag, hun flytter? Nu vil hun klage over mig - det skal hun gerne! :D

Mere har jeg ikke at fortælle og slutter nu,
sov godt, I kære,
Nullermand
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

en lille nathilsen fra Ruhrdistriktet og en hjertelig velkommen til Yvonne! Vi også bor ikke langt fra hinanden.

I aften var den sidste sækkepibeorkesterøvelse før sommerferien, og alt i alt er vi telfreds med den sidste år. Som altid er jeg lidt træt men glæde mig jeg var der.

Nullermand, din beskrivelse af jeres sproghjørnetsmøde lyder godt. Tina arbeijdede den dag, men maske passer det næste gang bedre.

Kun to dager og vi har ferie her i NRW [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/froehlich/a040.gif[/img] .

Min seng råber. Sov godt og drøm sødt allesammen!

Ralf
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I kære,

og hjertelig velkommen, Yvonne.
Du har der ret - det var bare kvatfinalen... og jeg tror ikke Tyskere kommer ikke med til endkampen.
I hvert fald er det virkelig overdrevet lige nu. Vi har ikke set hvert spil og først man hører i bussen eller på arbejdet er "Har du set...hvad tror du..."

I øjebklikket venter jeg på at mine migræne forsvinder igen, men heldigvis er den næsten væk. Det var igen 3 dage hvor man helst ville rende rundt uden hovedet.

Nullermand - jeg er enig med dig: Hamborg er i hvert fald DEN storby, jeg kan rigtig godt li'. Og jeg må sige jeg er ikke en fan fra storbyer!
Jer var i Hamborg forskellige gange og byen in forbindelse med vandt er virkelig smuk. Når vi kigger rundt i en by går vi ikke bare gennem gågaden. Meget mere spænnende er små gyder eller baggårde.

Som sagt håber jeg at være med den næste gang!!!

Nicola - jeg kan godt forstår dig at du fylder din taske med så mange ting. Vi vil gør det samme når vi tager vi til Rafi-Fantreffen i Erzgebirge den 5.7. Og om I mon ler eller ikke....vi har der Kopflampen med. Concerten finder sted midt i skoven og vi skal jå endnu tilbage til vandrehjemmet, også liggende midt i skoven. :mrgreen:

Jeg synes jeg vil nydder eftermiddagen i haven nu. Kigge lidt rundt mens jeg sidder og venter at resten af migrænen forsvinder!!!

Ha det godt - måske kigger jeg ind senere.

Gabi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej allesammen!

Fra mig også - Hjertelig velkommen Yvonne.

Vi har ednu ikke ferie. Til 18.7. er undervisning.

Hos os er alt ok. Min datter besøger kær skolen og føler sig godt i nye klasse. :D

Så nu har I det god(t)!

hilsen

Grit
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

næh Nullermand, vi har ikke brug for en lastbil, men bilen er jo altid propfyldt når vi kører til Danmark :P ...
Jeg er glad at jeg er ikke alene med at pakke mange ting, Gabi :wink: !

Koncerten var helt fantastik. Bruce tog desværre ikke vores seddel med "For You", men setlisten var jo alligevel super. De spillede helt galt med alle disse "requests" (jeg har hverken et tysk eller et dansk ord for det :oops: )...
Jeg vil gerne ha´ artiklen om koncerten hvis du kan gemme den til vores næste møde?! Jeg fandt masser af online-reportager, men det er jo ikke det samme end have den på ægte papir :wink: .
Og det nytter intet at sige noget om korte bukser til Steen, han lytter ikke... :mrgreen: - korte bukser fra marts til oktober :roll: ...

God bedring, Gabi.
Håber at hovedpinen er forsvundet indtil da.

Skriver en note til mig selv - jeg må skrive en mail til Alex!!
Undskyld, men jeg må ha´ ro omkring mig, så det skal være i min ferie :oops: ...

Og nu skal jeg smutte, min datter vil gerne sidde på min plads her.
Ha´ det godt allesammen,
kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Tja, Nullermand, man kan sige, at det er gøået lang tid, siden Uschi skrev her sidst. Pas på med ikke at blande frasen "for længe siden" med grammatikken i bisætninger: Siden et eller andet skete (datid).

Korte bukser er ikke så tossede. Når man har feber skal man bare have tøj på, man har det godt med, og det er meget individuelt.

Godt I havde en god aften med Bruce i HH, Nicola.

Gabi, jeg håber at din hovedpine snart forsvinder.

Alle I gamle rotter i hjørnet: gæt hvem det gifter sig igen, selvfølgelig uden at sige til de nærmeste venner...! Na, dæmrer det? Svaret i et senere indlæg :wink: .

vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
lailadk

Beitrag von lailadk »

Hejsa til alle dem som jeg har laert at kende her og mange tak for jeres önsker om god bedring.
Nu er jeg tilbage fra Als og i morgen bliver jeg indlagt . Desvaerre har jeg ikke internet pä vaerelset. Men när jeg kan gä kan jeg nede pä Cafeen pä hospitalet benytte deres hotspot, hvis at jeg da kan finde ud af det! Kan i nu have det rigtig godt indtil at vi höres ved igen.
Mange hilsener fra Laila
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hurra - vilmy er tilbage :D - og med et tordensslag :shock: :mrgreen: !!!
Er det sandt?? Du har mod på at gifte dig igen??
Tillykke - og tak for at indvie os :wink: .
Hvornår skal det være? Og hvor vil de lyserøde skyer så skinne?
Nå, før jeg virker for nysgerrigt trækker jeg mig tilbage :wink: ....
Kærlige hilsener
Nicola
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Nicola hat geschrieben:I morgen skal jeg starte at pakke vores ting, ferien starter på torsdag og så skal vi rejse nordpå.
Du skulle se min taske til 3 uger, Nullermand :P .
Så vil vi i hvert fald gå glip af den store tuderi, ligegyldigt om det skal komme fra tyske eller tyrkiske biler og sove i fred og ro på Stevns :wink: .
Jeg har lige fundet af at jeg tænkte helt forkert om spillet mellem Tyskland og Tyrkiet.
De spiller i morgen og ikke på torsdag, og så kan jeg ikke snyde mig uden om den store tuderi, desværre :( ...

Laila, jeg håber at du vil snart være hjemme igen!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v637/SweetMidnight/Jokes/godbedringsmall.jpg[/img]
Mange hilsener
Nicola
Alex48
Mitglied

Beitrag von Alex48 »

Hej

Jeg er sund igen, men jeg har meget arbejde om øjeblikket, og når jeg kommer hjem, må jeg bekymre mig lidt om haven, må lave noget til at spise osv., og til sidst er jeg meget træt. Derfor har jeg ikke læst i foret siden fredag. (Vilmy, min grammatisk følelse siger mig, at perfekt passer i denne sætning, fordi det drejer sig om sin konsekvens på nutiden. Hvad mener linguisten til det?) Jeg skulle arbejde lidt mindre, men nu for tiden lader det sig ikke gøre. Nullermand, også min mail til dig vil jeg skrive først, når jeg har lidt mere ro.

I ti dage vil jeg have en halv fredag og en mandag uden arbejde, og så kommer to venner fra Kassel og Bremerhaven til besøg til mig. Jeg glæder jeg mig allerede nu til det.

Velkommen Ivonne. Filmen „Festen“ kender jeg ikke.

Nicola, det trænger ikke, at du skiver din mail. Men tak for, at du allerede har henvist på den.

Laila, jeg ønsker dig, at alt går godt i hospitalet.

Kærlig hilsen, Alex
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Næ, Nicola, så hurtig er jeg ikke. Desuden er jeg ikke fan af alt for mange hemmeligheder...det er eksmanden, der gifter sig...hemmeligt.

Det skal nok blive min tur, det er jeg slet ikke i tvivl om, men ikke lige nu. Første gang blev jeg gift flere måneder inden vi flyttede sammen; denne fejl vil ikke gentages. Foreløbig foretrækker jeg de lyserøde skyer frem for dagligdagens slid. Vi ses så meget som muligt, men bor altså i to byer, halvanden hundrede kilometer fra hinanden. Og i år bliver det også tid til sommerferie sammen, men det fortæller jeg om bagefter.

SÅ, det må være nok for i dag herfra. Her springer studenterne ud, og i de sidste dage har jeg hjulpet 18 stykker på vej. Virkelig sjovt at opleve.

kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Oooops, vilmy, jeg siger undskyld for at have taget fejl :oops: .
Nu hvor jeg læser dit indlæg igen kan jeg se at jeg forstod halvsætningen med vennerne forkert :roll: .

Anden note til mig selv: læs ikke så hurtig :P ...

Men nu er det nok.
Jeg siger god nat til jer alle.
Drøm sød...
Nicola
Antworten