Nu er jeg i Hamborg igen efter en skøn weekend. Weekenden var arbejdsmæssigt lidt krævende, men det er også i orden. Når man vil udleje huset SKAL man altså gøre rigtigt rent - og det gjorde jeg! Alle møbler og hårde hvidevarer blev rykket, fordi der gemmer sig så mange edderkopper bag dem. Jeg tror, det blev til mindst 100 edderkopper, der endte deres liv (forhåbentligt

Turen med toget i dag var som sædvanlig: undervejs fik jeg lyst til at dræbe et stykke dansk Brüllfleisch og så var der en dreng, der underholdt hele vognen med sin Nitendo (kan det være godt for en omkring tiårig dreng at spille Nintendo 4,5 timer i træk?). Jeg kom til den overbevisning, at danskerne ser lidt anderledes på børn: de skal bare udfolde sig som de vil og de lærer ikke, at andre mennesker måske har andre behov. Måske er det godt fordi de skal jo komme til at leve i en mere hensynsløs verden i fremtiden, men ordet „hensyn“ er nok på vej ud af det danske sprog - det kan jeg opleve hver eneste gang, jeg tager den her tur med toget. Men det gælder ikke kun børn, også de voksne er mere hensynsløse - det er i hvert fald det jeg oplever. De træder ikke til side i den i forvejen snævre gang, de tager ikke deres affald med når de forlader toget og mange af dem snakker så længe og så højt via deres mobiltelefoner, at jeg efter 4,5 timer i toget er helt udmættet pga. alt den støj! Støj er stressende, det er almindeligt kendt - men jeg er åbenbart den eneste, som opfatter det på den måde og som prøver ikke at udsætte omverden for mere støj end nødvendigt. Ja - jeg er nok lidt gammeldags....

Dagmar (og måske Olaf?) - velkommen til!! Det er spændende, hvad I oplever efter jeres flytning og jeg håber, I bliver med her lidt længere, så vi få at vide, hvordan det udvikler sig for jer. Jeg læste her og der i forummet om jeres udvandring, men jeg var slet ikke klar over, at I bor på en campingplads

Jeg stod op så tidligt i morgen, at jeg nu slet ikke kan skrive videre (altså tidligt for mig som B-menneske: FØR klokken seks!!) Jeg er bare så træt - jeg skal i seng nu (Nicola - du skal derfor vente på et svar til i morgen, undskyld).

Nej, hvor jeg trænger til at sove nu - til en tid, hvor jeg ellers er helt vågen!?
God nat, I kære,
Nullermand