Hej allesammen,
ja, nu er det hele overstået. Men hyggeligt var det, såvel den tyske som den danske del af julen. Jeg var godt forberedt mht. til madlavning og julebageri, så var det også stressfrit dengang. Alt smagde godt, men alligevel har jeg bestemt mig, at det IKKE skal være and næste gang - jeg synes tiden er inde for at min danske familie skal vænnes til lidt afveksling!! En del af familien havde jo meldt afbud, så var det også lettere for mig at følge konversationen og jeg kunne endda bidrage lidt til den. Ja - det var så det! Nu kommer Nytår, det holder vi stille og roligt, som sædvanligt bevæbnet med haveslangerne for at beskytte vores stråtag mod raketterne.
Jeg synes (som altid) at tiden går for stærkt - hvor er julen 2008 henne? Hvor er hele året henne? Nå - det skal man hellere ikke tænke over. Vi fik en masse blomsterløj fra mine forældre - så nu skal foråret planlægges!!! Nu kommer frosten, så vi skal skynde os, i morgen skal de ind i jorden.
Men det var en anden gave, jeg mest glædede mig over: min mor havde lavet en kopie af en del af min mormors dagbog (hun døde for mange år siden). De sider jeg på den måde fik at læse beskriver helt nøjagtgt, hvordan julefesten 1958 foregik, hvad de spiste, hvad børnene (derunder altså min dengang 14-årige mor) fik som julegave, hvilken slægtninge var inviteret og hvad det snakkede om. Dertil havde min mor samlet en hel del fotografier fra lige det år, så man rigtig godt kan forestille sig, hvordan familien så ud netop dengang. Det var en meget sød idé, synes jeg.
Men nok for nu, Lisbeth og Mikael venter
hav det godt, allesammen,
Nullermand