jeg er i gang med en oversættelsesarbejde for Niller, har derfor ikke så meget tid i øjeblikket. Der er jo også mit job som skal passes. Det kan være at jeg får brug for lidt sproglig hjælp i morgen, teksterne skal oversættes delvis fra dansk og delvis fra engelsk. Øhm....Vilmy, gider du holde øje med din indboks i morgen..?

Vejret her var fint i dag. Jeg kan jo ellers ikke lide sne her i byen og vi har heller ikke så meget af den som I andre har, såvel nordpå som sydpå. Men når det bare er koldt og solen skinner på hvid sne, så ser det ret pænt ud, må jeg tilstå. Har jeg fortalt, at Niller som lille dreng ikke kunne udtale ord med „s“? Det falder mig altid ind igen når det sner - og så siger jeg stille til mig selv: „Det ner“....

Alligevel håber jeg, at føråret begynder i næste uge her, hvor det meteorologiske forår begynder i kalenderen. Jeg er vant til at vinteren er ved at trække sig sidst i februar men kommer tilbage for nogle dage i midten af martsmåneden, hvor jeg har fødselsdag. Jeg tror nu fast på, at den regel blev forskudt i år - sådan at vi har vintervejr nu og til gengæld bliver min fødselsdag snefri. Jaja, jeg ved det: det er bare min urokkelige optimisme...vejret gør alligevel som det vil.
Tilbage til oversættelsen, ellers kan jeg ikke holde deadlinen!
Ha´ det godt, allesammen,
Nullermand