Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

jeg er i gang med en oversættelsesarbejde for Niller, har derfor ikke så meget tid i øjeblikket. Der er jo også mit job som skal passes. Det kan være at jeg får brug for lidt sproglig hjælp i morgen, teksterne skal oversættes delvis fra dansk og delvis fra engelsk. Øhm....Vilmy, gider du holde øje med din indboks i morgen..? :oops:

Vejret her var fint i dag. Jeg kan jo ellers ikke lide sne her i byen og vi har heller ikke så meget af den som I andre har, såvel nordpå som sydpå. Men når det bare er koldt og solen skinner på hvid sne, så ser det ret pænt ud, må jeg tilstå. Har jeg fortalt, at Niller som lille dreng ikke kunne udtale ord med „s“? Det falder mig altid ind igen når det sner - og så siger jeg stille til mig selv: „Det ner“.... :D

Alligevel håber jeg, at føråret begynder i næste uge her, hvor det meteorologiske forår begynder i kalenderen. Jeg er vant til at vinteren er ved at trække sig sidst i februar men kommer tilbage for nogle dage i midten af martsmåneden, hvor jeg har fødselsdag. Jeg tror nu fast på, at den regel blev forskudt i år - sådan at vi har vintervejr nu og til gengæld bliver min fødselsdag snefri. Jaja, jeg ved det: det er bare min urokkelige optimisme...vejret gør alligevel som det vil.

Tilbage til oversættelsen, ellers kan jeg ikke holde deadlinen!
Ha´ det godt, allesammen,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Nullermand,
jeg er hjem efter kl. 11.00 og har pcen tændt :-) ...hvis det ikke 'ner her

:wink:

vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej venner,

Jeg har det rigtig godt igen – tak, Vilmy. Også tak for forklaringen om Strib Vinterfestival. Det lyder meget godt Var du der alle 3 dage?

Synes du virkelig, Nullermand, foråret kommer næste uge? Her er lovet sne og temperaturer omkring -15 grader!

Der er noget sjovt, jeg må berette i dag:
Jeg havde brug for en ny ”Stöpsel” – sådan en, man putte i køkkenvask. [img]http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/e010.gif[/img] Okay, det var ikke svært at finde den i butikken... Men jeg så nogle ting, jeg har aldrig set før! Ting ud af katogrien ”Hvem for fanden køber det????”
Jeg så en Stöpselholder – wow!!! Men meget mere undrede jeg mig da jeg så en WC-børste, hellere sagt enkelte børster som man kan udveksle!!! [img]http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/e010.gif[/img] Sådan en WC-børste koster ikke ret meget – hvorfor skulle man skifte en børste....fordi greben (der Griff) er lavet af guld??????

Ts ts ts.

Ha' en fin aften I alle!!!

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Gabi,
det med børsten undrer også mig, men hvis den også har greb (= eine Forke) er det jo et mulitfunktionsværktøj. :P Du mente nok håndtag (=Griff).

Jeg glæder mig til foråret; bare lyste om morgenen gør en forskel, synes jeg.

Så, i seng med mig.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Her i Tyskland sner igen. :x Jeg vil det ikke mere. Kun kan virkelig komme foråret.

Min mand går det fint og vores bil er igen ok. Reperationen var ikke dyr :mrgreen: og min mand har haft mange sjov i værksteden.:wink:

Imorgen kommer han igen hjem. :D

kh

Grit
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Ja, Vilmy, tak - jeg mente selvfølgelig håndtag! :D

Jeg ønsker Jer allerede nu en dejlig weekend; i morgen tager vi til Sachsen og kommer tilbage på søndag.

KH

Gabi
Dänemarkfans
Mitglied

Hej Gabi!

Har en god rejse og en god weekend! :)

kh

Grit
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Tak, kære Grit.

Desværre passer det ikke at træffe min veninde og hendes ven. Hun skal arbejde hele lørdagen. Ellers tænkte vi vi kunne besøge Nussknackermuseet sammen.

Gabi
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
stadigvæk massevis sne, nu sneregn og gråvejr hernede. Jeg tror, at det vil blive et stort svineri, når det hele begynder at tø. Fuglene er meget sulten, derfor skal jeg fodre den to gange om dagen. Nogle er alt for stor og så kan de ikke komme i vores fuglehus. I morges så jeg en flagspætte, den stakkels hold fast sig med nød og næppe på mejsebollerne (soll heißen: Meisenknödel).

Ja, Nullermand, du er virklig den urokkeligste optimist jeg kender. Jeg har lige læst i avisen, at foråret er ikke i sigte.
Men det er 3 uger indtil din fødelsdag, så har du en god chance til en snefri fest.

Vilmy,
det lyder godt, hvad du har skrevet om « Strib vinterfestivalen ».
Allan Olsen kender jeg ikke. Men da jeg har læst navnet Niels Hausgaard tænkte jeg på DVD'en "Os der glor" jeg har fået fra dig for nogle måneder siden. Så kom den straks i DVDplayern en gang til. Det er en slags musik jeg kan rigtig godt lide, „hjemlavet musik“ :wink: (uden alt for meget teknik og Schnickschnack) som jeg plejer at sige. Desværre forstår jeg ikke alt hvad han taler/synger om, men jeg tror at hans tekster er godt, kritisk, måske lidt sarkastisk. Tusind tak igen.

Gabi,
god fart til Erzgebirge.
Jeg håber at du få en dejlig weekend der igen, selvom du kan ikke møde din veninde.

Det er lidt rolig herinde, hvor er Nicola, Ralf og Alex??

Det var kun et lille livstegn fra mig. Ellers skete ikke noget nyt. Fortiden alle dage det samme - husholdnings- og kontorarbejde, men i omvendt rækkefølge. :wink:

I morgen og i begyndelsen af næste uge vil vi forsætte med vores renoveringsarbejder. Nu det er badeværelsets tur – jeg gruer for det.

Ha’ det godt I kære og nyd weekenden!
Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Dänemarkfans
Mitglied

Hej igen!

Vi har solenskinner men vi har også haft regnvejr.

Har I en god weekend!

kh

Grit
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej alle sammen.

Nu bliver vi færre herinde: Gabi er også væk :wink: ; god tur til jer.

Heide, håndlavet musik er det, jeg bedst kan lide; og det havde vi masser af. Både ældre, etablerede kunstnere som Allan O. & Niels H. eller yngre Musiere som Annette Bjergfeldt eller Laura Mo eller Rikotan. Virkelig gode oplevelser.

:D Jeg kan godt sende dig et par links ved lejlighed.

Min mand siger, at det sner i Koldign, men det er tøvejr herhjemme, så mejserne kan stadig se mejsebollerne :wink: -- og det kan godt lide dem.

Jeg misunder dig ikke vintervejret, Heide.

Grit, hvad har i gang i?

Nullermand, her er et link til dig. Sølvsmeden vi talte om: [url]http://weihesmedie.dk/[/url]

kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Dänemarkfans
Mitglied

Vilmy - mener du om min mand har fundet et job eller reparationen?

kh

Grit
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Grit!

Ikke bilen, men jeres jobplaner.

Så, jeg vil se lidt Hape Kerkeling i aften.

God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Dänemarkfans
Mitglied

Vilmy - nå min mand har afgivet 7 uddannelser. Han har haft mange sjov i firmaet. :mrgreen:
Vi venter og håber nu! :wink:

God fornøjelse med Hape Kerkeling!

kh

Grit
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej I kære,
badeværelset er stadigvæk en byggeplads, men den nye håndvask er allerede monteret. Desværre bliver det ikke færdig i weekenden, sanitærfirmaet leverede nogle dele de ikke passede og andere ting blev glemt. Da vi var i butikkenn for fire uger siden, havde jeg allerede instinktivt fornemmelsen, at ekspedienten var ikke god uddannet eller måske han er et fjols. Undskylkd, jeg er enkelt kun sur :shock: !

Vilmy,
tak, selfølgelig mente jeg "håndlavet". Det drejer sig jo ikke om hjemlavet mad eller sådan en slags. :wink:
Når du har lejligheden vil jeg meget gerne få nogle links. Jeg er altid åben til noget nyt.
H.P. i dansk fjernsyn eller så du et tysk programm i går aftes ? Han er en virklig god comedian. Jeg har også læst bogen "Ich bin dann mal weg" - det var en kæmpestor forskel mellem hans og historierne jeg kendte af min veninde.

Grit,
har din mand skrevet 7 ansøgninger (Bewerbungen) ?
Når det er så, så har han "sieben Eisen im Feuer" :wink:
Jeg ønsker at det lykkes med jeres jobansøgninger.

Desværre ved jeg ikke, hvad det hedder på dansk, måske "syv kartoffler i ilden ... :mrgreen: Neh, neh .... (Vilmy, kan du hælpe en gang til :oops: )

Udenfor stadigvæk sne, sne, og sne og tåget.
Jeg forstå godt, Vilmy, at du ikke misundre mig. Vejrtjensten taler allerede om et nyt lavtryk til begyndelsen af næste uge. Jeg ved ikke hvorfor de taler om et nyt lavtryk, vi er jo stadig midt i det nuværende. :shock: Men de lover temperaturer over frysepunktet, så omdanner sig sne til regn, ved ikke om det er bedre :shock: :(

Slut for nu. Jeg har lavet en chokoladekage med kirsebær og bananer og dertil en smule flødeskum :wink:
Det er en af min yderlingskage :oops: :wink:

Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Antworten