Hej I kære,
og tusind tak for jeres kærlige lykønskninger! Jeg havde en fin dag, var ude i haven og plantede hornvioler i mine krukker. Nu ser det igen rigtig indbydende og forårsagtigt ud på trapperne til huset.
Spånerne ser desvære ikke ud til at gøre meget indtryk på rådyr. De har hidtil ikke spist andet end æblerne, der egentlig var lagt hen i haven som foder til solsortene, men der findes mange „fodaftryk“ af rådyr - også der hvor masser af spånerne blev udbragt.
Ellers går det endnu ikke rigtig fremad i haven. Kodriverne blomstrer her og der, tulipanerne er på vej og roserne viser deres første livstegn og få bladknopper. Sidstnævnte er jeg nu lidt bekymret over, da rådyrene sikker snart opdager dem.
Nu vil der gå tre uger indtil vi kommer til Lohals igen, men så holder vi også to ugers ferie dér. En meget travl ferie går jeg ud fra: én uge for haven og den anden for Olivia. Hun trænger virkelig til en kærlig hånd nu efter en vinter udendørs, der skal slibes og males, og ikke kun fra undersiden. Motoren skal også få en omgang, i øjeblikket vil den slet ikke starte.
Min mor „kræver“ en anden ferie i majmåneden - hun vil meget gerne være med til at plante mit andet „hvide bed“. Planterne til dette skal være min fødselsdagsgave og hun glæder sig allerede til at shoppe med mig i Fyns planteskoler. Men om det så bliver til flere hvide roser er nu igen afhængig af rådyrene....
Så meget for i aften. Jeg fik selvfølgelig en fødselsdagsgave fra katten - Niels tog sig af beskaffelsen. Så det kan godt være at jeg gå i hi med bogen igen for de næste to eller tre dage. Men jeg læser med!
Ha´ det godt, I kære,
Nullermand