Hej alle sammen,
Nicola, dejligt at du er tilbage! Det er da bare i orden at du dukker op ned igen - bare du glemmer os ikke helt

! En uge i Nordsjælland lyder fint, vi har også været mange gange i Rørvig. Det er så praktisk at man derfra nemt kan komme til Kbh. (hhv. Lousiana museet!) hvis vejret ikke tillader at man foretager sig noget andet.
Heide, filmen om familien Krupp så jeg også. Ellers så jeg i dag en helt og aldeles dårlig O.W.Fischer-film om Christian VII af Danmark og Struensee. Det skulle være en historiedrama, men det var bare en slags „Heimatfilm“. Derfor læste jeg hellere om begivenheden på internettet, og har nu bestemt mig for at kigge lidt nærmere på den danske historie og vil gå på jagt efter nogle passende bøger. Om Christian IV har jeg allerede læst en roman jeg fik fra Vilmy....apropos:
Vilmy, din gamle nisse! Hvordan kender du til Niels´ kælenavn for mig? Nå, men når han siger det er det vist med lidt koketteri, han er jo alligevel den ældste af os to.
Juliane, jeg tror ikke at „Wilde Hühner“ findes på dansk, og hvis ja så ville jeg nok ikke have den i min reol

(jeg
er jo faktisk en gammel nisse

). Men jeg har nogle gamle ungdomsbøger fra Niels og så hele Harry Potter serien på dansk. Jeg syntes det var nemt at læse dem, når man i forvejen kender til den tyske bog. Så kan man godt følge med, selvom man ikke forstår hvert enkelt ord. Dem må du gerne låne, og så har jeg ellers mange kriminalromaner på dansk.
Og nu vil jeg tilbage til min roman om Marstal og marstallernes skæbne gennem tiderne. Har en god start i ugen, I alle!
Kærlig hilsen
Nullermand