Jaha - der er jo alligevel nogen derude

! Ha´ selv en god rest-påske, I kære. Og Heide, det var ikke min mening at implicere en dårlig samvittighed - jeg var bare i godt humør og skrev løs. Jeg syntes det var sjovt - hvis ikke det var det beder jeg at undskylde det...
Laila - sig tak til din mekanikermand og hils ham! Men det var altså ikke det vi sprøjtede på kontakterne (det gør åbenbart ikke så meget at sprøjte løs på en 50års gammel Marstal-Motor, den er nok vant til lidt af hvert) Faktisk var der en tilstoppning mellem tanken og benzinfiltret. Det fandt vi heldigvis ud af, da vi jo havde besluttet os at gå brændstofledningerne igennem. Vi pillede alt mellem tanken og karburatoren fra hinanden, blæste i ledningerne, stakte spidse redskaber i alle hul - og samlede det hele igen. Så sørgede vi for, at hele systemet blev fyldt med benzin igen, før vi prøvede at starte igen.
Og så fik vi endeligt motoren startet Langfredag eftermiddags - og den gik ikke ud igen: den løb og løb og løb....og efter ti minutter turde vi løsne fortøjningerne og tog af sted!! Først en lille tur ud på havet (men ikke for langt væk fra byen, vi var jo ikke HELT overbevidst om, at vi to amatører virkelig lige havde repareret en gammel bådsmotor

) og så tilbage til den liggeplads, vi har lejet for sæsonen 2009.
Dér ligger den gamle dame (tak for udtrykket og din SMS, Heide

) nu og hvis vejret holder begynder vi i morgen med at slibe og lakere inden i båden og på dækket (undersiden må som sagt vente lidt). I dag var vinden lidt for koldt, derfor arbejdede vi hellere i haven, som ligger i læ af skoven, så her var det dejligt mens det var ret koldt på vandet. Og i haven er der jo også meget at lave lige nu. Selvfølgelig gik vi alligevel ned til havnen ind imellem: den bro hvor båden ligger nu er langt lavere end den anden, så vi skal igen finde ud af og tjekke, om fortøjningerne passer til lav - og højvandet. Indtil nu ser det helt rigtigt ud.
Laila igen: synd at I skal tage hjem igen i morgen. Men når nu firmaet er lukket går det jo i den rigtige retning. Så bor I snart på Als. Mon ikke vi "smutter" forbi dér engang med båden

(det sætter jeg i gåseøje, fordi det er nok mindst en to-dages-tur herfra med en 10 HK-båd)
På Ærø stod det første hus, vi kiggede på da vi skulle købe sommerhus for syv år siden. Vi tog derhen med færge fra Svendborg, hvor vi hentede nøglen hos mægleren. For at opleve hele øen og ikke kun huset inden vi skulle beslutte os havde vi booket en overnatning på hotellet i Søby - men Æro nægtede at vise sig for os i de to dage vi var der. Det var hele tiden så tåget, at vi knap kunne finde det hus, vi skulle kigge på. Og fra husets vinduer kunne vi ikke kigge længere end til hegnen. Huset forekom os fugtigt og mørkt (det skyldtes sikkert tåget). Jeg ved godt, at Ærø ellers er en dejlig ø - men lige da vi var der var det, som om øen ikke ville have os. Og da vi kom til hotellet, havde Søbys unge "bare for sjov" tegnet "sjove" graffittier med ketchup og sennep på hotellets facade. Vores første indtryk af øen var altså ikke det bedste. Det var nok derfor, vi sagde nej til huset på Æro - det næste vi så på, var huset her på Langelang. Og nu er jeg meget taknemmelig for tåget og ketchup og sennep på Ærø - huset her er langt bedre og så er Langeland jo en brofast ø, det betyder meget i mange hensigter (frit ankomst- og afrejsningstider, billigere levering af materialer til hus og have osv.) Og naturen her synes jeg er også mere varieret.
Ærø vil jeg alligevel meget gerne besøge igen så snart som muligt , men det er mest for at følge Carsten Jensens beskrivelser af Marstal - før bliver jeg ikke rigtig færdig med hans roman "Vi, de druknede" - som jeg synes vældig godt om!! Læs den, I kære!
Nok for i dag - jeg har lovet mig selv at finde en anden (bedre) rytmus, og skal i seng før klokken 24 - okay, det når jeg ikke helt, men tæt på. Jeg har så mange planer for i morgen og jeg er ked og led af, at jeg aldrig når det, jeg har planlagt, bare fordi jeg ikke finder i seng. NU skal jeg lære det..
derfor: god nat, I kære...
slet ikke træt, men måske kan man lære at blive træt...jeg prøver i hvert fald...
Nullermand