Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej marsvin!

Her er rolig en lang tid. Desværre! Jeg skriver også ikke mere så oft, men det går godt med os.
Vi har vores campingvogn her, fordi vi skal køre til TÛV. Sådan kører vi igen på campingpladsen til Danmark. :D :mrgreen:

kh

Grit
Zuletzt geändert von Dänemarkfans am 27.08.2009, 20:26, insgesamt 1-mal geändert.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

På vej i badet med barnet :wink:

vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

jeg er her stadig, og først og fremmest vil jeg meget gerne komme af med nogle hilsner:

vilmy: tak for hjælpen (du ved hvad jeg mener)
Nicola: tak for kortet - og undskyld at jeg ikke sagde noget om det før.
marsvin: velkommen tilbage!

alle: jeg har forrygende travlt i øjeblikket. Ved siden af jobbet er jeg i gang med et projekt, som tager allermest nattetimerne og weekenderne. Ingen tid tilovers for Lohals og kun sjældent kigger jeg ind her. Om to uger skal det være overstået, så vil jeg være tilbage.

Kan I nyde sensommeren indtil da
kærlig hilsen
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Pøj pøj Nullermand! Skulel det være en anden gang, ved du hvor du fanger mig.

I øvrigt skulle i have været i Tønder i går aftes! En forrygende aften med 3 fantastiske bands. Især det danske band Zar er interessant for er, kunne jeg forestille mig.

Så, morgenmaden venter.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

en hilsen fra Ruhrdistriktet! Jeg er ikke i skolen fordi jeg er forkølet. Det gider jeg heller ikke, men til mindst har jeg nu tid for at skrive ind her. Nej, det er ikke Influenza, bare et kæmpestor pandehulebetændelse.

Vores marmeladesæson sluttede med aromatisered hyldbærmarmelade sidste uge. Opskriften er Tina's udvikling. Smagen er vinteragtig, og det vil være dejligt at spise denne marmelade på toast eller rundstykker i jultiden. Det er fint at være gifted med en pharmaceut (eller er det "pharmaceutinde" i denne fald?): Urter og krydderier er en betydelig emne i deres uddannelse, så der findes altid noget nyt i køkkenet. :D

Men nu er jeg græsenkemænd for nogle uger: I går begyndte Tina's "langt" sprog- og kulturkursus på Hojskole Østersøen i Aabenraa. Hun vil være op der i mindst ni uger, men vi har planlægt at besøge Fanø's folk festival "godtfolk" sammen så vi vil se hinanden igen i tre uger. Når jeg er tilbage i skolen vil der være meget travlt, så jeg tror tid vil ikke være langt. Som Wilhelm Busch skrev: "Eins, zwei, drei im Sauseschritt, läuft die Zeit, wir laufen mit."

Held og lykke med alle jeres projekter, privat eller i jobbet.

Hav det godt allesammen,

Ralf
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej alle sammen!

Natten er nær, men jeg vil lige sende en hilsen til jer allesammen.

Til:
. Nullermand, der sidder og sveder over sit tastatur.
. Marsvin, som sikkert drukner i støvede sagsmapper
. Ralf, den forkølede græsenkemand med konen lige rundt om hjørnet fra os :D
. Nicola, som sikkert tæller dagene til næste tur igen
. Laila, hvis ø jeg besøger i morgen...og kommer til at bruge en masse tid på de næste 6 uger
. heide med den store marmeladeproduktion

...og alle andre.

Kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen!
Vilmy, marmeladeproduktionen er overstået. :wink:
Jeg var ikke her siden nogle uger, har meget travlt med syge forældre nordpå og med jobbet.
Jeg lover at kigge ind igen, når det hele går sin vante gang.

kh, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I kære!!!!

Bare 3 dages arbejde - så er 11-uges vikariatstid (siger man sådan - Vertretungszeit) overstået. Og det er lige meget til mig hvad der sker på kontoret hvis jeg er på ferie.

På lørdag tager jeg til Potsdam med en kollega. Hun er medlem i en fagforening og kan tage en "partner" med.
Vi glader os meget og det vil være en god aflutning før jeg nydder min ferie!

Vi ses, søde venner!

Gabi

Ralf - god bedring!!!!
Dänemarkfans
Mitglied

Hej allesammen!

Her hos os går det godt. Vores danskkurset begyner den næsten mondag. Det er en dejlig dag den 7.9. :mrgreen: :wink: .Hvorfor siger jer ikke............ :D

Vi ses

kh

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

projektet jeg skrev om er næsten afsluttet og straks tænker jeg på Jer alle og kigger, om der skete meget herinde jeg måske gik glip af. Nu håber jeg på at Ralf har det bedre, at Heides forældre er rask igen, at Marsvin havde en rigtig god tid i Potsdam og at Grit nød den 07.09. - hvad ellers det var for en særlig dag :wink: . Vilmy: informationen vi talte om kom ikke, måske er jeg for dumt til at bruge facebook. Men det er nu også ligemeget, projektet kan ikke længere ændres. I hvert tilfælde tusind tak til dig, fordi du prøvede, og for alle de brugbare informationer der fandt vej hertil! :D

Projektet skal indsendes næste mandag og derefter skal skrivebordet ryddes op. Der var meget af det daglige arbejde, der blev liggende her. Jeg har planlagt at komme over det „tårn“ af ubearbejdede post i løbet af næste uge, så jeg kan nå at komme til Lohals igen weekenden derefter. Jeg har i øjeblikket fornemmelsen af, at det er 1000 år siden jeg var der sidst :? . Niels er køret forbi dér nogle gange for at slå græsset og for at vande stauderne. Efter hans beretning ser bedene forfærdelig ud - dels pga. rådyr, dels pga. tørke.

Brombær, blommer og de første æbler fandt vi andre Lohalsere til at høste for sig selv - så gik høsten i hvert tilfælde ikke tabt og nogen havde glæde af dem. Og Gabriele kan forvente snart at høre noget fra mig angående stokroserne!

Og nu skal I høre (læse) om noget helt fantastisk: da vi købte huset for mange år siden fik vi at vide, hvad dén mand hed, der ejede og ombyggede huset i mere end 30 år. Vi fandt ud af hans mail-adresse og skrev til ham for at forhøre os om, om han måske havde gamle billeder og tegninger af huset. Men vi fik aldrig svar. NU - efter 7 år - skrev han tilbage :shock: ! Han er ved at rydde op i sine ting fordi han skal flytte. Så fandt han noget der kunne være af interesse for os, og han havde også gemt vores mail. Han vil nu gerne besøge os i Lohals og afhænde det materiale, han har. Dét synes jeg er utroligt pænt af ham! Jeg er meget spændt på ham og de informationer, han har.

Nok for i aften! Men som sagt, projektet er næsten afsluttet, det skal først indsendes og så præsenteres nogle dage derefter, rent mentalt er jeg nu altså meget lettet igen og dermed også tilbage her!

Kærlig hilsen til Jer alle,
Nullermand :D
Dänemarkfans
Mitglied

Hej Nullermand!

Tak, min dag var rigtig fint. Jeg fik mange blomster og gaverne. :D

Her er det meget rolig :( . Vi skriver alle ikke mere så her.

Så nu vil jeg taler med min søn.Han er hjem i weekenden. :)

kh

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

nu løber livet i normale baner igen - gudskelov. Skrivebordet er endnu langt fra at være ryddet op, men det får jeg styr på indtil weekenden.

Og så tager vi til Lohals, endeligt! Det bliver bare til en kort ophold, men jeg trænger til det alligevel. Vi skal høste alt muligt - allerede sidste gang Niels kom tilbage fra Lohals havde han masser af blommer, pærer og æbler med - og vi skal finde en løsning for bådens vinteropbevaring. Jeg vil gerne have Olivia stående på vores egen grund hen over vinteren, så vi kan i al ro og uden bedrevidende publikum tage os af hende. Men indtil nu har vi ingen vinterstativ og så skal vi også organisere transporten af båden fra havnet til grunden. Nå, det skal vi nok finde vi ud af.

Jeg trænger også til at købe lidt dansk litteratur jeg kan få tiden med at gå når nu de lange, mørke efterårs-aftener kommer. Har I en idé, hvad det skal være? Jeg har slet ikke fulgt med i de sidste måneder - findes der noget nyt, der SKAL læses?

Nu kan jeg høre min seng - eller er det katten, der råber så højt? :roll:
God nat, I kære, sov godt!
Nullermand
Dänemarkfans
Mitglied

Hej I allesammen! :D

Nullermand, det lyder godt, at du har nu med tid igen. Jeg tænker, at I får jers Olivia igen godt i vintersøvnen(hedder det så). :wink:

Vi kører også kun kort til Danmark. Vi bringer campingvogn tilbage og besøger vores venner.
Så håber vi, at Reiner kan holde ferie i efterår.Det ved han altid snart for ferie.

Her er altid fint og jeg håber I har det også godt

kh

Grit
lailadk

Beitrag von lailadk »

Hej allsesammen,
Nullermand, vi har også haft besøg af dem der boede i vores hus for 50 år siden. Det var helt fantastisk at se de gamle billeder.
Her går det godt og skidt. Jeg skal på kur i næste uge i St Peter Ording. Håber på godt vejr. Dersværre ligger vi med Grippe. Først troede lægen at det var schweinegrippe og vi fik tammiflu og var i karentæne. Det var frygteligt, så vi blev meget glade da karantænen blev ophævet.
Jeg har fået lavet mig en hjemmeside. www.sommerhaus-mommark.npage.de Den er fyldt med fejl.Jeg er jo ikke så god til at skrive på tysk. Så hvis at i kigger ind må i bære over med mig. Der et også et billede af mig, så kan i jo se hvem i skriver med!
Hvad laver Vilny på Als???Noget med skoler?
Mange hilsener til jer alle sammen
fra Laila
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Laila,
jeg underviser bl. a. tysk :D

Mvh vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Antworten