Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

mange tak for jeres gode ønsker!
Jeg kom hjem igen i tirsdags, uden min blindtarm, den blev i sygehus :wink:.
Jeg havde det ikke særligt godt. Jeg var meget træt og havde 5 kilo vand for meget i min krop.
Idag var jeg hos min læge og han sagde at det havde noget at gøre med narkosen.
Men det går lidt bedre nu.
Tænker at jeg skal bare være tålmodig.

Heide, Blauer Reiter ville være også en udstilling efter min smag :D !
men Baden Baden er for langt væk.

Kan I alle ha´ det godt!
Kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej!

Nicola god bedring til dig :D Jeg haaber du har det snart fint igen.

Idag har vi regnvejr men igaar har vi haft sne,sne,sne.Det var meget hvid paa vejen osv.

Vi ses

Grit
stockente
Mitglied

Beitrag von stockente »

Hej Grit! Kan du ikke skifte dit tastatur på dansk :?:
:P Vi ses om lidt
[url=http://www.abload.de/image.php?img=stock-erpelxy-kopie2vwnb.jpg][img]http://www.abload.de/img/stock-erpelxy-kopie2vwnb.jpg[/img][/url]
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej

det er jo meget roligt herinde! Hvor er I alle. Er i gået i hi?

Gabi
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Gabi og alle andre,
jeg ligger ikke i hi, nej! Jeg kigger ind af og til, men jeg gider ikke at skrive, fordi jeg have alt for meget om ørene fortiden (fx. med mine forældre nordpå og med mit frivilligt arbejde i vores tennisclub).

Nicola,
hvordan har du det. Er du hjem igen? Jeg håber at alt gik godt !!
Jeg tænker på dig !

I dag har jeg lavet tre kager til min mands fødselsdag i morgen. Hans kollega vil hellere spise hjemmelavet kage og drikke en kop kaffe, som nyder et glas sekt og spise smørrebød. Det kan jeg takke mig selv for. :wink: :roll:

Ha' det godt, måske kommer jeg forbi i weekenden

hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Dänemarkfans
Mitglied

Hej stockente - jeg har skrevet ikke på min PC. Det var PC'en fra min datter :wink: .

Ja og nu præsenterer du dig her i sprogforum.............. :mrgreen:

kh

Grit
stockente
Mitglied

Beitrag von stockente »

Hej Grit :!:
jeg vil prøve, men du ved, at jeg kan kun en lille dansk
[url=http://www.abload.de/image.php?img=stock-erpelxy-kopie2vwnb.jpg][img]http://www.abload.de/img/stock-erpelxy-kopie2vwnb.jpg[/img][/url]
Dänemarkfans
Mitglied

Axel, nå du kan nu gode dansk..........Det ved jeg. :D
Enspænder
Mitglied

Beitrag von Enspænder »

Darf ich mal dazwischen fragen:

Glaubt ihr nicht, daß es eher negativ ist, wenn ihr hier auf Dänisch schreibt, ohne Korrektur, da ihr ja die Fehler der anderen evt. übernehmen könntet.

Ist nicht böse gemeint, aber nicht daß sich solche Fehler einprägen, dann wird man sie schlecht los ;)
Livet leves forfra, men forstås bagfra
stockente
Mitglied

Beitrag von stockente »

Dr. Lohnerhöhung grast inzwischen alle Unterforen ab. Den Thread gibts seit 2004. Da kommt so ein 9mal-Kluger und will alles aufmischen und fragt grinsend: Wo ist euer Problem?
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Richtig Stockente!

Nur aus Fehlern wird man klug, wir hatten/haben hier sehr wohl einige Leute, die uns verbessern - und wer weiß, was hier im Hintergrund abgeht...vielleicht per PM??? :wink: :wink: :wink:

Aber es wird hier jeder gerne gesehen, der unser dänisch verbessert - vielleicht fühlst Du Dich ja angesprochen.

Es geht auch nicht darum, 100%ig alles richtig zu machen. Es geht darum, die dänische Sprache anzuwenden; nicht nur im jeweiligen Jahresurlaub.

Bisher waren wir damit sehr glücklich.

Stockente, det er fint at ha' dig her. Kigg bare ind og skrive med os. Det er lige meget her om du kan snakke eller skrive godt eller ikke så godt. Vi lærer fra hinanden og har klart det i et godt stykke tid!!!!

Heide, det kender jeg godt! Jeg selv havde meget travlt på kontoret og derfor ikke meget lyst at kigge ind her.

Jeg håber efterhånden vil alle dukke op igen.

Nicola - er du rask igen? I hvert fald god bedring til dig!!

Håber vi ses alle her igen!!!

Hilsen

Gabi
Enspænder
Mitglied

Beitrag von Enspænder »

Oh man, ich meine ja nur. Eure Fehler sind ja G R A U S A M, und es wäre enorm peinlich für das gesamte deutsche Volk ,wenn ihr euch mit solchen "Kenntnissen" in Dänemark präsentiert.
g_abriele
Mitglied

Beitrag von g_abriele »

Jeg altid prøver at forstå dig ... og ikke gør det samme som de andre ... men sommetider har jeg i lige måde lyst at bare slå dig i hoved

Kannst du dich nicht einfach mal woanders austoben ... findest du im Restforum nix mehr?

Eigentlich will ich nicht in die Kerbe der anderen schlagen, weil ich denke, das willst du ... aber meine Guete ... lauf mal ne Runde oder so 8)
Wenn jemand (Auswanderer-Fragen) oder Fragen zu Fyn beantwortet haben will, versuch ich das gerne per PN (wenn ich kann !)
Enspænder
Mitglied

Beitrag von Enspænder »

g_abriele hat geschrieben:Jeg altid prøver at forstå dig ... og ikke gør det samme som de andre ... men sommetider har jeg i lige måde lyst at bare slå dig i hoved

Kannst du dich nicht einfach mal woanders austoben ... findest du im Restforum nix mehr?

Eigentlich will ich nicht in die Kerbe der anderen schlagen, weil ich denke, das willst du ... aber meine Guete ... lauf mal ne Runde oder so 8)
Hää? :wink: Ich komme gerade vom Weihnachtsmarkt und du kannst froh sein, daß Gløgg beruhigend wirkt, deswegen sag ich dazu jetzt mal nichts weiter ;)

Außerdem war es doch nur nett gemeint, daß man sich solche Fehler schnell einprägt und ES SCHWER IST davon wieder weg zu kommen :roll:
g_abriele
Mitglied

Beitrag von g_abriele »

Dann solltest du noch einen trinken und mal deine Ausdrucksweise ueberdenken ...

ansonsten schliess ich mich an und sach jetzt mal nix mehr !
Wenn jemand (Auswanderer-Fragen) oder Fragen zu Fyn beantwortet haben will, versuch ich das gerne per PN (wenn ich kann !)
Antworten