Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Vilmy - mange tak! Hun glæder sig meget.

kh

Grit
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej og god aften!

Vilmy - det er en god ide...og jeg må tilstå I hvade den også en gang ind imellem. Men hvis du har en mand som siger altid "Vent!!! Kai ville klare det hele!" så kan du bare sidde der og => [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/g030.gif[/img]

jeg vil prøve nu en gang til at læse mine mails.

Ha* det godt - vi snakkes ved

Gabi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Oh ja Grit - det havde jeg næsten glemt!!!

Fra min side også hjertelig til lykke med datteren. Hvor gammel bliver hun?

Gabi
Dänemarkfans
Mitglied

Hej marsvin!

Mange tak! Hun bliver 13 år. :shock: :wink:

Hun glæder sig meget. Er ikke mere roligt. :mrgreen:

kh

Grit
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Pagten:
Jeg har ikke glemt jer, men det rykkede lidt i baggrunden da jeg blev syg :oops:

KH. vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I kære,

Vilmy - god bedring til dig!!!

Jeg håber alle andre har det godt og hygger i stuen!!!

Gabi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej søde venner,

vinteren vil ikke forsvinde og haven er stadig hvid...forhåbentlig kommer foråret snart!!!! Jeg ville nu gerne ha* nogle andre farver. Var det ikke sidste år da vintergækker kiggede op ad jorden netop denne tid?

Ellers har jeg slet ikke noget nyt at berette Jer.

Er I alle frisk og rask? Og prøver I også (som mig) at kigge ind her og skrive nogle linjer? :D Mest mangler tiden, men nu ser jeg at I andre har også ikke været her :(

Jeg håber vi ses her ret snart!!!!

Gabi
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

en stadigvæk vinterlig hils fra det dybfrosset Ruhrdistrikt. Heldigvis har solskinnet allerede meget kraft så eftermiddagen var fint her.

Jeg håber i alle er rask og sund og vilmy klarede post-bryllup-sygdommen :) .

Desværre har jeg det ikke så godt, fordi jeg er syg med en lungbetændelse siden den tidelig Februar. Efter tre uger med masser af antibiotika de virkede ikke så jeg blev meget bange er det nu klart at det er en allergisk betændelse det svarer til skimmel. Det er ikke en god nyhed men alligevel bedre end en multiresistent infekt.

Denne allergi kan betyde at vi har skimmel i huset, men det er ikke sikkert. I hvert fald kiggede lægen ind i min sækkepibe og var tilfreds at det er ren. Lægen kendte denne slags sygdom fx med saxophonspiller men han havde ingen sækkepiber som patient før så jeg kørte op til Städtische Kliniken Dortmund med instrumenten sidste uge. Nej, der var ingen impromptuconcert.

Hvis jeg undgår physiske aktiviteter så har jeg det godt nok men jeg bliver helt tosset her i huset. Lægen vil heller ikke sende mig tilbage til skolen før lungen er klart, så jeg håber at min næste røntgenbillede (fredag) er godt.

Lige nu ser det ikke sådan ud men foråret kommer: Sidste uge var de første tråner over Castrop-Rauxel på vej til de skandinaviske og russiske skover.

I alle, sov godt og drøm sød!

Kærlige hilsner,

Ralf
Sæler
Mitglied

Beitrag von Sæler »

God bedering til dig, Ralf!

Jeg håber, at du bliver rask så hurtigt som muligt!
Hilsen
Sæler

Mein Herz gehört Fanø
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Ralf,
det lyder ikker så godt. En lungebetændelse er vist en sygdom du skal tage alvorligt. Jeg håber, at I har ikke skimmel i huset men det er godt, at din sækkepibe er klart, når du er rask og det trænger dig til at spille.
Jeg ønsker dig god bedring.

@ alle:
Vi har fået masser af sne sidste weekend. Det er fint vejr i dag, kold og solskin. Men jeg gider ikke at går en tur i det hvide, selvom jeg har tid i eftermiddagen.
På min tilræde har min mand allerede hentert strandkurven fra kælderen. Det var jo meget varmt hernede for ca. 14 dage siden. Men nu står den i sneen og venter på mig ude på terrassen.

Jeg er meget stresset siden nogle uger pga. forældrenes flytninig fra
nordtyskland sydpå. I morges var jeg ud til at købe en ny køkken til dem. Næsten alle møbelforrettninger sælger med kæmpemæssig rabat for tiden. Så skrev jeg under kontrakten med mere end minus 60 % på regulær prisen, utrolig!

Det er meget rolig her. Håber at vi alle snart vågne op igen efter den lange vinter. :wink:
Kærlig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I kære,

Ja, Heide, det er virkelig meget rolig her i vores hyggeligt hjørnet!!! Jeg selv ville gerne skrive mere, men jeg havde meget travlt på arbejdet. Desuden havde Dirk en operation til – denne gang på Lendenwirbel. Han er nu på en såkaldt ”Anschlusheilbehandlung” og kommer tilbage den 20.03. Derefter følges en Reha.

Så tænkte jeg, I ville ha* ha masser af tid – hahaha. Jeg gik til fodbold med min far (euro-League i Wolfsburg), med min mor var jeg henne til en håndarbejdsmesse og meget mere.
En dejlig oplevelse var generalprøven af min nieces Einradgruppe. Kender I denne cykler med bare en hjul og sadel? Det var enorm, hvordan gruppen kørte med denne cykler! Dervar en lille historie, de fortalte med en fantastik choreographie og musik. Min niece have hovedrollen og var meget stolt! Generalprøven var fordi var deltagere i konkurrencen.

Ralf, god bedring til dig!!!!

Jeg selv er hjemme i dag med en forfærdelig migræne.

Jeg håber også, vi kan komme i gang her igen; jeg selv mærker ret godt at hjørnet mangler mig, bedre sagt at skrive og læser her.

Det var det hele fra min side i dag – er I der i morgen??????

Ha’ en fin aften og en dejlig onsdag!!!!

Gabi
Sæler
Mitglied

Beitrag von Sæler »

Ah.... nej!

Gabi, migræne er skræggelig!
Jeg kender det også!!!!!

Håber, at du følder bedre nu!

For mig det er et første gang at pøve at skrive hele teksten på dansk.

Jeg vil glæder mig, hvis I allesammen kan hjælpe mig og måske korrigerer fejlerne?!!!!

Mit danskurset har begyndet for fire ugen siden, jeg lærer med en private lærer.

På fårhand mange tak!!! :wink: :) :oops:
Hilsen
Sæler

Mein Herz gehört Fanø
Dänemarkfans
Mitglied

Velkommen Sæler. Din dansk er rigtig flot. Jeg har fundet en lille fejle.

"Mit danskurset har begyndet " - "Mit danskkurs begynte"

Vi har alle nok fejler her og det er alt ok.....

Gabi - ja jeg har også mange travlt. Jeg begynte med min uddannelse i weekenden. Det er meget hyggeligt og meget svært. På fredag skriver vi en test og får karakter.
Nu lærer jeg og lærer jeg i aften eller i min middagspause.

Hvordan går det med vores andre venner?

kh

Grit
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej,

ja, mange tak, sæler, det går bedre nu! Jeg synes også dit dansk er helt i orden. Vi alle laver fejl og det er meget vigtigere for os at skrive bare her og taler med hinanden. Hvis vi finder en fejl ville vi gerne korrigere. Men desværre er der bare få der er helt perfekt!!! Så hvis jeg ikke er helt sikkert, siger jeg hellere ikke noget! Mit problem er grammatikken...

Men det er vigtig at skrive eller læse andre indlæg. Du vil snart få en følelse for sproget! Bruger ordbogen!!!! Sü kan du lære et eller to nye ord hver dag!!

Grit – jeg synes ”begynte” skrives med dt (begyndte). Men vi forstår jo hinanden, ikke?

Og sæler igen: det hedder ikke ”følder” men føler.

Alle andre er stadig i hißßß

Hilsen

Gabi
æ
Dänemarkfans
Mitglied

Hej Gabi! :D

Ja det er rigtig med begyndte. Jeg læste i min ordbog "begynde (-te)"

Knus

grit
Antworten