Hej alle -
@Berndt: ja, det er jo så nemt, det skal jeg nok huske for de næste fem minutter...næh du, jeg skal nok hellere spørge tante google igen næste år.
@alle: MASSER af vintergækker!!! Ganske små selvfølgeligt, men de fandt vejen igennem løv og sne og titter nu frem alle steder. Erantisser er der også, men der hvor de gror er sneen allerede tøet, så de havde det lidt nemmere. Og der er mere at kigge på: krokusser, påskeliljer og også nogle af de tidlige tulipaner er på vej. Så selv om det ser tosset ud: vi hentede el-hegnet frem og satte det op igen. Det ville være bare så ærgerligt hvis rådyrene spiste de unge skud nu. Det gjorde de jo sidste år, men det skal de altså ikke får lov til dengang!
Min søster og min svoger var jo her i huset sidste uge og det var min søsters fødselsdag de holdt her helt stille og kun for sig selv. Det var nok derfor at vi fik en sjovt overraskelse i dag: der er nemlig masser af muldvarpeskud lige foran stuevinduerne – og min svoger (går jeg ud fra) har pyntet hvert af dem med en lille Dannebrog (sådan nogle man ellers bruger for kager). Det så bare så skægt ud!
Og der var også en anden overraskelse, vi blev virkelig glade for: jeg snakker og skriver jo meget om rådyrene, og på sofaen sad der pludselig et af slagsen. Altså ikke et ægte, levende rådyr, men sådan et:
http://www.bynord.com/shop/ImagePopup.asp?Title=%20&Image=/images/produkter/bynord_170_D66-p.jpg&ProtectMessage=
altså en sofapude, og jeg er helt vild med den! Den ser ikke kun sjovt ud men er desuden af en super kvalitet og meget bekvemt at ligge på og jeg vil i hvert også har ræven
http://www.bynord.com/shop/ImagePopup.asp?Title=%20&Image=/images/fox2-p.jpg&ProtectMessage=
til den anden sofa. Den fås i Illums Bolighus - så manden ved, hvad han skal gør næste gang han er i København!
Vaskemaskinen gik i stykker igen i dag! Det er kun nogle uger siden jeg skiftede en gummislange i den (slangen var bidt over af enten mus eller mår). Heldigvis var det nu bare sådan, at jeg ikke rigtigt havde fikseret den nye slange, så maskinen kunne repareres med det samme. Men på langt sigt skal vi altså få vaskemaskinen ud af annekset og ind i huset. Det duer ikke. I annekset går den i stykker mindst en gang om året – enten pga. frost eller pga. dyr. Inde i huset har vi indtil nu ingen tilslutningsmulighed – men det skal altså gøres om på i dette år. Den fjerde vaskemaskine siden vi har købt huset, og så er jeg storkunde hos forhandleren for reservedele... nu må det være slut....
Så meget fra Lohals for i dag
kh
Nullermand