Hej allesammen,
hvad er der galt i dagen ?! Det var ikke kl. 10 og jeg havde allerede fået nok.
Jeg ved ikke hvorfor, men da jeg sad foran PC'en tænkte jeg, at jeg kunne kigge på ”kreditkortinfo” online en gang til. Det gør jeg ikke ret tit, hellere meget sjældent. Og straks efter siden blev vist, blev jeg ramt af et slag! Der var en debitering i en størrelse af næsten 700 Euro, beløbet er ikke min, teksten lyder: ”Apple Computer International – Internet”.
Så gik jeg straks i gang med mundtlig og skriftlig reklamationen. De lover at jeg får pengene tilbage. I hvert tilfælde blev mit kreditkort spærret og jeg får et nyt om nogle dage. Det var det.
Men det var kun det første dårlige budskab i morges. Netop derefter kom nummer to.
Jeg plejer at holde en lille ”kunst- eller maleriferie” hos en kunstner jeg kender, den bor ikke langt væk herfra. Hun har en lille atelier bedre sagt en hyggelig havestue midt i en have fuld af blomster og blomstrende buske.
På grund af det elsker jeg at besøge hende om foråret. Pga. mine forældres flytning hernede havde jeg ingen tid sidste år. Derfor trænger det mig til at gøre det nu og så ringede jeg efter en termin. Hendes mand tog telefonen. Jeg hilste og sagde at jeg ville gerne tale med hans kone.
Og lige da jeg talte blev jeg ramt af en forfærdelig tanke, jeg havde nemlig ikke hørt noget af hende siden nogle måneder og hendes hjemmeside fik jeg oplysningen, at den var allerede koblet til, men uden indhold for tiden. Jeg fik gåsehud. Efter en kort tavshed svarte han, at sin kone dø af en hjernetumor for mere end et år siden. Det var trist at høre og jeg viste ikke hvad jeg skulle sige.
Mens jeg sidder og skrive til jer skal jeg tænke stadigvæk på hende.
Nu håber jeg, at resten af dagen bliver mere glædelig. Eller skulle jeg måske bedre blive hjemme
Nej, det gør jeg ikke. Det er forårsvejr igen hernede (17 graders varme) og jeg vil besøge en fest med mine forældre i eftermiddags. Der er en ”Jahrmarkt/Weinfest" med en stor kræmmermarked i byen. Jeg glæder mig til pølser og slik.
Ha' det godt I kære, vi snakkes ved sidste gang -
solrige hilsen fra Heide