Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
tuppi

Beitrag von tuppi »

Hej Gabi,

det går (eller: gik) et lys op på dig. :idea: :D

Uta.
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Hej alle sammen,

@katti: :oops: kan ikke huske filmen, kun pointen: pasta la pizza, baby (könnte der neue Asterix-Zeichenfilm gewesen sein, der ja hier in Dk poduziert wird)

Så, nu er muldvarpen sygemeldt. Så kan muldvarpen lære det! Man skal altså sove og spise ordentlig og ikke hidse sig op. Ellers får man mavepine. Dumme mig.

@Gabi: nu gør jeg som du gør: jeg ser frem til noget og så gør jeg afstanden op i rutinearbejde. Jeg tror det virker lige så beroligende som, når man siger til de små børn ...kun x-gange sove, så kommer julemænden
JEG PRØVER LIGE: kun 1 ugentlig rengøring i overovermorgen, så er der weekend!
@tuppi: er jeg forkert på den eller hedder det ikke :idea: der gik et lys op for mig.?

For i dag
hjertelige hilsener fra Andrea
tuppi

Beitrag von tuppi »

Hej muldvarp,

oh ... naturligvis ... der gik et lys op FOR mig :!: :idea: :D

God bedring!

Uta.
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Tak, tuppi.
Snakkes ved en anden gang.
Hilsen
Andrea
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Selvfølgelig - [b]går!!!!!

Der går et lys op for mig!!!!! Vielleicht kann ich es ja irgendwann noch behalten in meinem hohen Alter....

Muldvarp: Alt i ro og fred!
Jeg kunne ikke sjove om natten fra søndag til mandag.Så stod jeg op kl. 1 og vaskede op. Klokken 2 kom "James Bond". Så kiggede jeg fjernsyn og strygede.
I dag er håndværkere i huset. De begyndte med at arbejde kl. 7:30.... Det var såååååå pæne af dem!!!!! Dirk og jeg stod op - und larmen var forbi!!! Jeg kunne skrige!!!

Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Gabi Telesch hat geschrieben:Muldvarp: Alt i ro og fred!
Hej Gabi,
hvor skønt at læse, taaaak. Det er nemlig ganske rigtig. :wink:

Det bliver lækkert, når i flytter til noget mindre...

Ha' en god dag

Hilsen
Andrea
Danebod

Beitrag von Danebod »

@Gabi Telesch

Es heißt tatsächlich: så varmt var det heller ikke.

Das hatte ich doch glatt übersehen. :oops:
katti

Beitrag von katti »

Hej,
der har jeg jo igen mange små og store bøffer i mine tekster. :?
Tak for rettelsen. :D
Jeg troede, jeg sejler PÅ Bornholm, fordi Bornholm er en ø. Nu tænker jeg, hvis jeg sejler til Bornhom, så cykler jeg PÅ Bornholm. Er det rigtigt??? :roll:

Altså alt i ro og fred, kan jeg heller ikke. :mrgreen:
Nu kommer fødselsdage af mine børn og vi vil endnu mange besøge og forberede (vorbereiten). Begge to vil gøre en ”pyjamaparty”....

Muldvarp, har du stadig mavepine ? Hvorfor hidsede du dig op?

katti
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej Danebod!

Puh, ich war schon wieder so verwirrt...und dann doch richtig - dumdidum...

Alt i ro og fred - det er ikke så nemt! Men for nogle tid siden (vor einiger Zeit) læste jeg en artikel om forskellige mennesker - nogle, de laver alt meget hurtigt og nogle, de laver alt med mere ro. Der var en ?Vergleich? og de mennesker, de arbejdede ikke så hurtigt, var ferdige med deres arbejde ligesom hurtig som de, de arbejdede meget hurtigere - og arbejdene af de langsommere var mere præcis. Så hvorfor skal vi überschlagen uns?

Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

katti hat geschrieben:... Nu tænker jeg, hvis jeg sejler til Bornhom, så cykler jeg PÅ Bornholm. Er det rigtigt???
Super :!:
Altså alt i ro og fred, kan jeg hellere ikke. Nu kommer mine børns fødselsdage...
Katti, skal i besøge nogen og så også forberede fødselsdagene?
Jeg forstår at begge dine børn vil lave hver deres pyjamasparty.

Det er pænt af dig at spørge til mavepinen. Jeg har det sådan at, spanden bare er fyldt op, og så kan det også være trekvartligemeget hvilken dråbe man har hidset sig op over til sidst, ikke sandt.
Jeg kan godt lide udtrykket "trekvartligemeget", det er det >højeste< ukvemsord jeg tillader mig. Jeg kan ikke lide saftig (derb) sprog i det hele taget.
Nå, nok for i dag - vi snakkes ved
Hjertelige hilsener fra muldvarpen
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Hej Gabi,

Tak for trøstende ord. Må jeg hjælpe dig med det danske? Så kommer her rettelser/mit forslag:
Alt i ro og fred - det er ikke så nemt! Men for nogle tid siden man kan også sige: for nyligt læste jeg en artikel om forskellige mennesker - nogle, som lavede alt meget hurtigt og nogle, som lavede alt med mere ro. Det var en sammenligning og de mennesker, som arbejdede ikke så hurtigt, var lige så hurtigt færdige med arbejdet som dem, der arbejdede hurtigere - og de langsommes arbejde var mere præcis udført.

Ja, hvorfor skal vi andre så skynde os? Vi skal bare have ro på os, skal vi...
:wink: Knus herfra. Muldvarpen
katti

Beitrag von katti »

Hej muldvarp; juchhu jeg kan forstå din tekst! :D
Tror jeg :mrgreen:
Du kannst letztendlich nicht sagen, wann das Fass zum Überlaufen kam, ellers andet? Men „trekvartligemeget" er bestemt et lille ukvemsord. „ Dreiviertelviel“ eller så? :oops:

I dag lavede jeg sammen med andre en dejlig morgenmad på min søns skole. Det
var en påskemorgenmad efter ferien. Det var for den hele skole (das war fürdie ganze Schule) og så lavede vi mange,mange rundstykker.

Hvorfor hedder det ”hellere ikke”?
Jeg tror, man siger ”hellere end” men ”heller ikke”???

Ja, mine børn vil lave begge hver deres ”pyjamapartie”. Hos min søn kommer 8 ”deltagere”
og hos min datter 10.... Og vi skal endnu besøge mange gaven og lave overraskelse( Überraschungen).
God natten ...jeg går nu til Sovstrup :D ( nu ved jeg det!)
katti
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

katti hat geschrieben:Hvorfor hedder det ”hellere ikke”?...
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/n010.gif[/img]
Aldrig, aldrig - det hedder heller ikke og hellere end.
Undskyld :oops:

Er du undervejs efter gaverne? :wink:

Ja, den er god med dig, du! :D ...Fass zum Überlaufen kam, ellers andet? Du mener det bestemt trøstende, ikke.
Det der "trekvartligemeget": måske kan nogen andere hjælpe med at finde det tilsvarende tyske udtryk??? Tænker på 3/4schei...egal, hvis du kan følge mig såvidt :mrgreen:

Allen foris GOD WEEKEND og ekstrahilsen til dig, katti
muldvarpen
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej muldvarp!
Du må gerne rette mit dansk - derfor er ja her!!!!

Vi er nu tilbage fra campingpladsen. Dirk skal på arbejde i morgen. O så er ferie forbi.... :(

Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Hej Gabi,

det vil jeg gerne. Men jeg tror at der er knuder i din tastatur, hi hi :P
Men det har du vidst allerede set.
Sikken skam at jeres ferie er slut nu for denne gang. Tæller du allerede dagene til næste gang?

I morgen skal vi på udflugt, har vi lige bestemt os for. Lige en lille madpakke til 3, koge nogle æg og finde kiggerten, så kan jeg komme i seng. Uha... *glædermigvildt*

Ha' en god søndag [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/s040.gif[/img]
muldvarpen
Antworten